Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 18 Apr. 2025, 13:05 Onderwerp: accupool + verleggen of verlengen of verplaatsen |
|
|
Hoi,
het wordt véél te druk aan mijn pluspool (usbpoorten, verwarmde handvaten, aansluiting verwarmd jasje) , het deksel van de batterijhouder sluit nauwelijks tot niet. Daarom zou ik die graag verleggen, hogerop langs het blok of zo. Ik heb al wat gezocht op internet, maar ik lijk het maar niet te vinden.
Hebben jullie een ideetje, DHZ of commercieel? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 20 Apr. 2025, 17:17 Onderwerp: |
|
|
mja.. accu onder het zadel zetten, startrelais ook.. zie:
(zie ook andere fototjes in dat album..).
Alleen wel werk.. want je moet een hele nieuwe bak maken etc.
ik heb nog nooit een commerciele oplossing gezien die er op leek.. denk ook omdat dat bij een 990 al moeilijker is (dan zit de ABS pomp daar) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 21 Apr. 2025, 9:49 Onderwerp: |
|
|
Waarom niet acc 1&2 gebruiken? En anders een draad op 20A afgezekerd naar de plaats brengen waar je de boel bij elkaar aansluit is toch niet zo spannend? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 22 Apr. 2025, 8:56 Onderwerp: |
|
|
ACC1 en 2 zal ik eens bekijken, hoe dat moet. Ik ben niet zo innovatief, wat elektriciteit betreft. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 23 Apr. 2025, 7:57 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | ACC1 en 2 zal ik eens bekijken, hoe dat moet. Ik ben niet zo innovatief, wat elektriciteit betreft. |
ohh..
ACC1 en 2 zijn twee stekkertjes die achter de koplamp klaar liggen om Accesoires op aan te sluiten. De ene is permanent spanning, de ander schakelt met de contactsleutel mee.
nie moeilijk.. gewoon iets op aansluiten. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Wo, 23 Apr. 2025, 9:29 Onderwerp: |
|
|
Ik weet het ik weet het, ik heb de KTM daarvoor al lang genoeg.
Maar het deel van mijn brein dat verantwoordelijk is voor elektrische kwesties is meestal in hibernatie  _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
TRooPER
|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2025, 11:52 Onderwerp: |
|
|
ik heb daar ooit es een 'relais' bakje voor gekocht vanuit UK, aangesloten op ACC1 of 2, en van daaruit met automatische zekeringen wordt stroom voorzien voor GPSscherm, extra led lampjes, ...
maar het contact van die personen gaat even zoeken zijn.... |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2025, 12:37 Onderwerp: |
|
|
Maar, wat voegt een extra relais dan toe ten opzichte van de acc1&2 direct gebruiken? Een is er al geschakeld en zijn beide netjes afgezekerd ook. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2025, 13:27 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ooit ook eens zo'n bakje gekocht, van ene in the UK. Waarschijnlijk hetzelfde. Maar 't was voor een GS. Ik vond het op die GS verdomd moeilijk om dat een plekje te geven dat wat tegen water beschut zat. (Vrij rap had ik dat ook kapot geschroefd, omdat de aan te schroeven klemmetjes veel te licht zijn uitgevallen.) Maar goed, op een dichtgebouwde KTM zou ik absoluut niet weten waar ik dat moet steken.
Aansluitingen voor de ACC1 en 2, zitten die niet achter de koplamp? Ook zo'n volgepropte wirwar daarachter.  _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 8 Mei. 2025, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: |
Aansluitingen voor de ACC1 en 2, zitten die niet achter de koplamp? Ook zo'n volgepropte wirwar daarachter.  |
ja achter de koplamp ergens, gelabeld en wel als het goed is.
en bruin schijnt massa te zijn altijd. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 9 Mei. 2025, 9:44 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Maar, wat voegt een extra relais dan toe ten opzichte van de acc1&2 direct gebruiken? Een is er al geschakeld en zijn beide netjes afgezekerd ook. |
feit is wel dat ACC1 en ACC2 dun uitgevoerd zijn (zeker op de vroege LC* (950s). en waren toen ook 5A afgezekerd. die kun je wel iets pushen maar zoals gezegd: de draaijes zijn erg dun.
Dus als je een stevige 15-20A wil hebben voor bijv een aanstekerplug waar je je compressortje op wil gooien.. dan is een tussen-relais verstandig. De voeding daarvan moet je dan dus wel zelf goed aanleggen vanaf de hoofdzekering (met draad die de 30A hoofdzekering er uit trekt als daar een sluiting in ontstaat).
maar goed, voor navi etc, een druppelader, handvatverwarmingen (~60w) gaat het allemaal prima zonder extra relais. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 10 Mei. 2025, 7:57 Onderwerp: |
|
|
Muug, je hebt mijn toren al gezien.
Onderhuids zitten 2 relais links tegen de binnenzijde van het subframe. 1 voor de extra lampen, 1 voor de warme handen.
Rechts tegen de buitenzijde van dat frame die zekeringbox.
Schakelaartjes voor alles, voorkomt corrosie van contacten wanneer niet gebruikt.
Aarde allemaal samen met oogjes en een boutje op 1 van de talloze schroefdraadgaten in het subframe.
Draadjes, geen kabel, da's dunner en minder stijf dus makkelijker overal tussendoor te leiden.
Rond de koplamp is er niet veel plaats meer, op papier ziet het er ordelijker uit.
 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Ma, 12 Mei. 2025, 9:46 Onderwerp: |
|
|
Blackbeurd, je tekening geeft me stress!  _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
|