Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 21 Jun. 2024, 22:37 Onderwerp: Nieuwe koppelingspomp gezocht - en gevonden |
|
|
Ok, na twee jaar licht zweten, is de tijd aangebroken om de master cylinder van de koppeling te vervangen. De olie druppelt er uit en het drukpunt verschuift. En natuurlijk hebben ze die niet meer op voorraad. In een revisiekit heb ik geen vertrouwen.
Er is hier op het forum wel al wat over geschreven, merk ik.
De meest interessante vervanging lijkt deze van een 1090, partnr 60302030144
Kan dit kloppen? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Laatst aangepast door Muug op Wo, 14 Aug. 2024, 10:28, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2681 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 23 Jun. 2024, 9:58 Onderwerp: |
|
|
Ik heb die van een 1190, 2017 denk ik. Ook minerale olie en diameter klopt. Wel andere handle geloof ik, dus moet je dan wel mee bestellen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 23 Jun. 2024, 12:34 Onderwerp: |
|
|
En de bedrading voor de switch? Moet daar iets aan gebeuren? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2681 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 23 Jun. 2024, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen Switch meer dus dat kan ik je niet met zekerheid vertellen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 23 Jun. 2024, 23:01 Onderwerp: |
|
|
de koppelingsswitch is een interlock: als je de koppeling intrekt is ie kortgesloten is mag je ALLES (dus ook wegrijden met de zijpook uit en starten in te versnelling). ALs ie ópen'is mag je dat niet (veilig maar onhandig vind ik.. zeker bij offroad).
bij een 950 kun je hem volgens mij straffeloos overbruggen
bij een 990 moet je er iets mee, want daar heeft ie ook invloed op de ECU. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 24 Jun. 2024, 11:56 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zeker niet de intentie om die schakelaar te overbruggen. Die extra veiligheidsmaatregel bevalt me wel. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 25 Jun. 2024, 15:00 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Ik heb die van een 1190, 2017 denk ik. Ook minerale olie en diameter klopt. Wel andere handle geloof ik, dus moet je dan wel mee bestellen. |
En de chokehendel? Heb je een fotootje? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2681 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 25 Jun. 2024, 16:45 Onderwerp: |
|
|
Het dekseltje is anders dus je moet iets verzinnen voor de choke. oude dekseltje kan je daarvoor prima re-purposen op een andere plaats vastgebout.
Zit te denken, als je al een oberon of andere slave heb kan je ook een nieuw type master kopen en ombouwen naar Dot 4 vloeistof. Gaat stuk langer mee en lijkt minder ellende te geven dan die minerale vloeistof. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2024, 8:43 Onderwerp: |
|
|
Nope, ik ben een tevreden gebruiker van de originele slave.
Ook nooit issues gehad met die minerale olie.
Mja, dekseltje wat bewerken zodat het ergens anders kan worden vastgebout, dat wordt het wellicht.
Dank voor je advies! _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 27 Jun. 2024, 9:33 Onderwerp: |
|
|
Ik verneem vandaag van een Zwitserse KTM-dealer (via via) dat de koppelingspomp van een LC4 van 03-05 ook perfect bruikbaar is, en omdat dat van dezelfde generatie is, zit het chokehendel ook op het dekseltje.
Onderdeelnummer 58402030000.
Maar als ik het goed zie zit daar geen onderbrekingsschakelaar. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 12 Aug. 2024, 10:46 Onderwerp: |
|
|
Operatie geslaagd.
De - nog steeds nieuw te verkrijgen - koppelingshendel/master cylinder van een LC4 van '03 past er één op één op, inclusief het chokehendeltje. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 12 Aug. 2024, 20:49 Onderwerp: |
|
|
top.
is dat dezelfde diameter pomp?
(heeft een lc4-03 dubbele schijf voor?) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 13 Aug. 2024, 8:35 Onderwerp: |
|
|
Dubbele schijf voor. Dat is niet relevant voor de koppeling, dacht ik zo?
Plaatsing is echt peace of cake.
De stekker past, de spiegel past, je schroeft de koppelingsleiding zo los met een steeksleuteltje en ze past één op één in de nieuwe koppelingshendel/pomp. Het chokehendeltje zit op een houdertje dat vast zit aan de bout waarrond het koppelingshendel scharniert. Je duim voelt het verschil niet.
Even voorgemonteerd: Belangrijjk is dat de rubber sleeve éérst geplaatst wordt, want het chokehendeltje komt er bovenop.
Zonder rubber sleeve:
Mét rubber sleeve:
Op de moto:
Andere hoek:
Het originele zwarte 950-chokehendeltje en het rode LC4-hendeltje zijn op de kleur na identiek. Je kan nog kiezen welke je plaatst. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 13 Aug. 2024, 22:03 Onderwerp: |
|
|
oeps sorry... koppeling, niet rem
goed te weten iig. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 557
|
Geplaatst: Di, 27 Aug. 2024, 9:32 Onderwerp: |
|
|
Goeie tip!! Ga ik aankomende winter ook doen! |
|
Naar boven |
|
|
|