Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Vr, 21 Jul. 2006, 21:36 Onderwerp: versleten koppelingsplaten |
|
|
bij mijn motor een adventure 950 uit 5-2003 had ik een koppelingsprobleem
zoals bij meerder lc8,s ging het aangrijpen niet goed ,er was al nieuwe olie in gekomen maar dat gaf geen verbetering
gisteren zijn er een nieuwe kopp-platen in gekomen en een stift
nu is mijn vraag : de motor heeft nog maar 14000 km gelopen
mogen de platen dan al versleten/krom zijn ik rij er geen terrein mee
mijn dealer gaat dit wel claimen bij ktm ( mulders uit veendam)
_________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 22 Jul. 2006, 4:50 Onderwerp: Re: versleten koppelingsplaten |
|
|
raymond schreef: | bij mijn motor een adventure 950 uit 5-2003 had ik een koppelingsprobleem
zoals bij meerder lc8,s ging het aangrijpen niet goed ,er was al nieuwe olie in gekomen maar dat gaf geen verbetering
gisteren zijn er een nieuwe kopp-platen in gekomen en een stift
nu is mijn vraag : de motor heeft nog maar 14000 km gelopen
mogen de platen dan al versleten/krom zijn ik rij er geen terrein mee
mijn dealer gaat dit wel claimen bij ktm ( mulders uit veendam)  | als je teveel met slippende kop rijd dan gaat het wel snel
maar het kan ook een afstel probleem geweest zijn maar dan had je het wel moeten merken en krom ????? heb ik nog nooit gezien
ik geloof dat je geen garantie meer heb das wel K@T sucses
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 22 Jul. 2006, 5:58 Onderwerp: Re: versleten koppelingsplaten |
|
|
raymond schreef: | bij mijn motor een adventure 950 uit 5-2003 had ik een koppelingsprobleem
zoals bij meerder lc8,s ging het aangrijpen niet goed ,er was al nieuwe olie in gekomen maar dat gaf geen verbetering
gisteren zijn er een nieuwe kopp-platen in gekomen en een stift
nu is mijn vraag : de motor heeft nog maar 14000 km gelopen
mogen de platen dan al versleten/krom zijn ik rij er geen terrein mee
mijn dealer gaat dit wel claimen bij ktm ( mulders uit veendam)  |
De mijne heeft 54000 op de klok staan met nog de originele platen,
(ben eerste eigenaar)
Alleen weg-kilometers, maar maak wel regelmatig wheelies, (op de koppeling, dus veel laten slippen ).
Hoe zagen de platen er uit?, en zijn ze allemaal vervangen? (gevoerd/ongevoerd?)
Dat aangrijpprobleem heb ik ook gehad nl, maar is opgelost door de korf te perforeren (meer olie tussen de platen).
Maar als jouw probleem nu opgelost is,
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Za, 22 Jul. 2006, 7:39 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor je reactie
ik rij niet met slippende koppeling of maak wheelies en het is mijn achtste motor dus ik weet wel hoe je normaal moet koppelen
de platen zagen er wat verkleurd uit ,maarja ik weet niet eens hoe ze er nieuw uit zien
ik had dit probleem ook al in de garantie periode
ik heb als leenmotor een adventure 990 mee gehad ,mooie motor sommige dingen zijn verbeterd maar van de zithoogte en de carburateurs
hadden ze af moeten blijven
het zal ook wel moeilijk worden het claimen van een slijtage onderdeel
ach ja rij rijd weer en hoe
_________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Zo, 23 Jul. 2006, 11:13 Onderwerp: |
|
|
fwiw: Ik rij ook al 48.000 on- en offroad met de originele koppelingsplaten.
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 23 Jul. 2006, 11:25 Onderwerp: |
|
|
erwindob schreef: | fwiw: Ik rij ook al 48.000 on- en offroad met de originele koppelingsplaten. |
Je gaat me toch zeker niet inhalen he!?!
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Di, 26 Dec. 2006, 1:48 Onderwerp: |
|
|
in juli garantie geklaimt bij ktm ,spullen opgestuurd naar ktm
en van de week pas uitslag gekregen
conclusie: geen garantie het zijn slijtage onderdelen
tja nog geen 10000 km op de weg
begin zo langzame hand te twijfelen aan ktm
na roestige spaken
car verwarming
lekke remzuiger
lekke koppelings pomp ( o-ring)
het rijd geweldig maar ......................
_________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 26 Dec. 2006, 11:47 Onderwerp: |
|
|
raymond schreef: |
conclusie: geen garantie het zijn slijtage onderdelen |
Het zijn slijtageonderdelen die waarschijnlijk NIET versleten waren.
maar wel en beetje verglaasd oid wisselen heeft wel de oplossing van het probleem gebracht, maar bovenstaande oplossing had weinig of niets gekost.
Alleen niet elke dealer heeft de kennis om een probleem op een NIET-standaard manier op te lossen, en gaan ze maar domweg onderdelen wisselen
KTM koppelingsplaten zijn volgens mij erg goed, die van mij zitten er tenminste al 60000 km in
Verder blijf het inderdaad een "gevoellig" merk, maar ik pieker er niet over om een saaie Jap te kopen
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 14:48 Onderwerp: |
|
|
Hmmm afgelopen vrijdag de capella stampersrit gereden. Vanmorgen reden Do en ik ff naar het tankstation om de motoren af te spuiten.
Tot 2 x toe slipte de koppeling door bij het optrekken bij het verkeerslicht. Terwijl ik heel rustig reed.
(er staat nog geen 4000 km op de teller)
Nou is afgelopen week alle olie vervangen doordat het koppelingsdeksel lek was.
Wat kan dit zijn ?
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:06 Onderwerp: |
|
|
G-Spot schreef: | Hmmm afgelopen vrijdag de capella stampersrit gereden. Vanmorgen reden Do en ik ff naar het tankstation om de motoren af te spuiten.
Tot 2 x toe slipte de koppeling door bij het optrekken bij het verkeerslicht. Terwijl ik heel rustig reed.
(er staat nog geen 4000 km op de teller)
Nou is afgelopen week alle olie vervangen doordat het koppelingsdeksel lek was.
Wat kan dit zijn ? |
Hoi!
Staat de handle op het stuur misschien heel strak afgesteld??
dus zonder "vrije slag"??
Heb je hem misschien tijdens de rit ff op die kant "neergelegd",
handle verbogen, dus geen vrije slag meer?
Of heb je de koppeling erg uitgewoond tijdens de rit? veel bagger gereden en dan veel laten slippen?
een paar baggerritje kunnen namelijk meer slijtage opleveren dan 30000 km op de weg.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Zo, 31 Dec. 2006, 15:14, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:13 Onderwerp: |
|
|
tsja dat zou t wel eens kunnen zijn ja...heb natuurlijk weer een paar keer languit gelegen hahaha
Eigenlijk meer omgevallen omdat mn been te kort was ...
Ik zal t zo eens nakijken.
Ik koppel weining, ik probeer in de drek in wat hogere versnellingen te rijden zodat ie niet zo snel te veel vermogen op het achterwiel zet. Schakel in het terrein ook meestal op zonder te ontkoppelen.
thnx so far
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:18 Onderwerp: |
|
|
hydraulische koppeling...valt dus weinig aan af te stellen
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:24 Onderwerp: |
|
|
G-Spot schreef: | hydraulische koppeling...valt dus weinig aan af te stellen |
Met het rode wieltje kun je toch de slag van de handle afstellen,
als de handle te strak staat afgesteld, dan ben je tijdens het rijden al als het ware aan het ontkoppelen.
Als dat goed is, dan moet de koppeling los, is zo gebeurd, en dan platen checken.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:50 Onderwerp: |
|
|
Dat begrijp ik. maar als ik aan dat rode dingetje draai gebeurt er weinig.
en mocht ie nou slippen, dan ruik je dat.
nou ja...hij moet toch weer terug naar Blackpants...
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
|