lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

versleten koppelingsplaten
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jul. 2006, 21:36    Onderwerp: versleten koppelingsplaten Reageer met quote

bij mijn motor een adventure 950 uit 5-2003 had ik een koppelingsprobleem
zoals bij meerder lc8,s ging het aangrijpen niet goed ,er was al nieuwe olie in gekomen maar dat gaf geen verbetering
gisteren zijn er een nieuwe kopp-platen in gekomen en een stift

nu is mijn vraag : de motor heeft nog maar 14000 km gelopen furious3
mogen de platen dan al versleten/krom zijn ik rij er geen terrein mee

mijn dealer gaat dit wel claimen bij ktm ( mulders uit veendam) thumbsup

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jul. 2006, 4:50    Onderwerp: Re: versleten koppelingsplaten Reageer met quote

raymond schreef:
bij mijn motor een adventure 950 uit 5-2003 had ik een koppelingsprobleem
zoals bij meerder lc8,s ging het aangrijpen niet goed ,er was al nieuwe olie in gekomen maar dat gaf geen verbetering
gisteren zijn er een nieuwe kopp-platen in gekomen en een stift

nu is mijn vraag : de motor heeft nog maar 14000 km gelopen furious3
mogen de platen dan al versleten/krom zijn ik rij er geen terrein mee

mijn dealer gaat dit wel claimen bij ktm ( mulders uit veendam) thumbsup
als je teveel met slippende kop rijd dan gaat het wel snel
maar het kan ook een afstel probleem geweest zijn maar dan had je het wel moeten merken en krom ????? heb ik nog nooit gezien
ik geloof dat je geen garantie meer heb das wel K@T sucses
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jul. 2006, 5:58    Onderwerp: Re: versleten koppelingsplaten Reageer met quote

raymond schreef:
bij mijn motor een adventure 950 uit 5-2003 had ik een koppelingsprobleem
zoals bij meerder lc8,s ging het aangrijpen niet goed ,er was al nieuwe olie in gekomen maar dat gaf geen verbetering
gisteren zijn er een nieuwe kopp-platen in gekomen en een stift

nu is mijn vraag : de motor heeft nog maar 14000 km gelopen furious3
mogen de platen dan al versleten/krom zijn ik rij er geen terrein mee

mijn dealer gaat dit wel claimen bij ktm ( mulders uit veendam) thumbsup


De mijne heeft 54000 op de klok staan met nog de originele platen,
(ben eerste eigenaar)
Alleen weg-kilometers, maar maak wel regelmatig wheelies, (op de koppeling, dus veel laten slippen bucktooth ).

Hoe zagen de platen er uit?, en zijn ze allemaal vervangen? (gevoerd/ongevoerd?)

Dat aangrijpprobleem heb ik ook gehad nl, maar is opgelost door de korf te perforeren (meer olie tussen de platen).

Maar als jouw probleem nu opgelost is, thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jul. 2006, 7:39    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor je reactie

ik rij niet met slippende koppeling of maak wheelies en het is mijn achtste motor dus ik weet wel hoe je normaal moet koppelen

de platen zagen er wat verkleurd uit ,maarja ik weet niet eens hoe ze er nieuw uit zien

ik had dit probleem ook al in de garantie periode

ik heb als leenmotor een adventure 990 mee gehad ,mooie motor sommige dingen zijn verbeterd maar van de zithoogte en de carburateurs
hadden ze af moeten blijven

het zal ook wel moeilijk worden het claimen van een slijtage onderdeel
ach ja rij rijd weer en hoe

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jul. 2006, 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

fwiw: Ik rij ook al 48.000 on- en offroad met de originele koppelingsplaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jul. 2006, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
fwiw: Ik rij ook al 48.000 on- en offroad met de originele koppelingsplaten.


Je gaat me toch zeker niet inhalen he!?! wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Dec. 2006, 17:16    Onderwerp: Re: versleten koppelingsplaten Reageer met quote

Daan schreef:


Dat aangrijpprobleem heb ik ook gehad nl, maar is opgelost door de korf te perforeren (meer olie tussen de platen)



Hoi!

FF oud topic opgehaald, ik had nl laatst weer last van het "aangrijpprobleem"
Na overleg met dealer, net als bij mijn EXC deze keer de drukplaat van putjes voorzien, in eerste instantie had ik nog een beetje last van schokken met optrekken, toen de putjes met de boormachine nog iets dieper gemaakt.
Nu trekt hij ijskoud gestart nog hartstikke soepel op pleased

Truuk is nl dat er nu meer ruimte is voor olie tussen de drukplaat en de eerste gevoerde plaat.
Putjes zijn gemaakt met een 5 mm boortje, en pakweg 1,5 mm diep.

Zie foto



Foto's 105.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  206.96 KB
 Weergegeven:  446 keer

Foto's 105.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Di, 26 Dec. 2006, 1:48    Onderwerp: Reageer met quote

in juli garantie geklaimt bij ktm ,spullen opgestuurd naar ktm
en van de week pas uitslag gekregen zzz

conclusie: geen garantie het zijn slijtage onderdelen furious3

tja nog geen 10000 km op de weg
begin zo langzame hand te twijfelen aan ktm
na roestige spaken
car verwarming
lekke remzuiger
lekke koppelings pomp ( o-ring)

het rijd geweldig maar ......................

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 26 Dec. 2006, 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

raymond schreef:


conclusie: geen garantie het zijn slijtage onderdelen


Het zijn slijtageonderdelen die waarschijnlijk NIET versleten waren.
maar wel en beetje verglaasd oid wisselen heeft wel de oplossing van het probleem gebracht, maar bovenstaande oplossing had weinig of niets gekost.
Alleen niet elke dealer heeft de kennis om een probleem op een NIET-standaard manier op te lossen, en gaan ze maar domweg onderdelen wisselen undecided



KTM koppelingsplaten zijn volgens mij erg goed, die van mij zitten er tenminste al 60000 km in thumbsup

Verder blijf het inderdaad een "gevoellig" merk, maar ik pieker er niet over om een saaie Jap te kopen wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm afgelopen vrijdag de capella stampersrit gereden. Vanmorgen reden Do en ik ff naar het tankstation om de motoren af te spuiten.
Tot 2 x toe slipte de koppeling door bij het optrekken bij het verkeerslicht. Terwijl ik heel rustig reed.
(er staat nog geen 4000 km op de teller)

Nou is afgelopen week alle olie vervangen doordat het koppelingsdeksel lek was.
Wat kan dit zijn ?

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

G-Spot schreef:
Hmmm afgelopen vrijdag de capella stampersrit gereden. Vanmorgen reden Do en ik ff naar het tankstation om de motoren af te spuiten.
Tot 2 x toe slipte de koppeling door bij het optrekken bij het verkeerslicht. Terwijl ik heel rustig reed.
(er staat nog geen 4000 km op de teller)

Nou is afgelopen week alle olie vervangen doordat het koppelingsdeksel lek was.
Wat kan dit zijn ?


Hoi!

Staat de handle op het stuur misschien heel strak afgesteld??
dus zonder "vrije slag"??
Heb je hem misschien tijdens de rit ff op die kant "neergelegd",
handle verbogen, dus geen vrije slag meer?

Of heb je de koppeling erg uitgewoond tijdens de rit? veel bagger gereden en dan veel laten slippen?
een paar baggerritje kunnen namelijk meer slijtage opleveren dan 30000 km op de weg.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Zo, 31 Dec. 2006, 15:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

tsja dat zou t wel eens kunnen zijn ja...heb natuurlijk weer een paar keer languit gelegen hahaha
Eigenlijk meer omgevallen omdat mn been te kort was ...
Ik zal t zo eens nakijken.

Ik koppel weining, ik probeer in de drek in wat hogere versnellingen te rijden zodat ie niet zo snel te veel vermogen op het achterwiel zet. Schakel in het terrein ook meestal op zonder te ontkoppelen.

thnx so far

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

hydraulische koppeling...valt dus weinig aan af te stellen
_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:24    Onderwerp: Reageer met quote

G-Spot schreef:
hydraulische koppeling...valt dus weinig aan af te stellen


Met het rode wieltje kun je toch de slag van de handle afstellen,
als de handle te strak staat afgesteld, dan ben je tijdens het rijden al als het ware aan het ontkoppelen.

Als dat goed is, dan moet de koppeling los, is zo gebeurd, en dan platen checken.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Dec. 2006, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dat begrijp ik. maar als ik aan dat rode dingetje draai gebeurt er weinig.
en mocht ie nou slippen, dan ruik je dat.

nou ja...hij moet toch weer terug naar Blackpants...

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif