Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
m.willems
Geregistreerd op: 28-11-2009 Berichten: 182 Woonplaats: westervoort
|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2021, 12:26 Onderwerp: Geen koppeling |
|
|
Zondag op pad geweest met de 990 adventure. Na een tijdje geen druk meer op de koppeling. Gestopt, gekeken en de olie liep onder de koppelingspomp uit. Dient deze vervangente worden of is het een kwestie van pakkingen vervangen? De originele koppelingsgever van KTM zit er nog onder, geen exemplaar van Oberon of iets dergelijks.
Wie kan mij helpen met info? |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1467 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2021, 13:49 Onderwerp: |
|
|
Welke bedoel je dan precies?
1 De master (hendel op het stuur) ?
2 Of de slave (Op het blok) ?
1 Bijna altijd heeft een revisie setje (nieuwe rubbertjes) kortdurend zin aangezien de behuizing uitgesleten is.
2 kan prima vervangen worden door een oberon of dergelijke bij lekkage
PS Was je voorraad vaatje ook leeg (op het stuur). _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
m.willems
Geregistreerd op: 28-11-2009 Berichten: 182 Woonplaats: westervoort
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2021, 19:26 Onderwerp: |
|
|
De slave op het blok. Zal zo de voorraad aan olie checken bij de koppelingshandel. Ik vermoed dat hij leeg is gezien de druppels onder bij de zijstandaard. |
|
Naar boven |
|
|
m.willems
Geregistreerd op: 28-11-2009 Berichten: 182 Woonplaats: westervoort
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2021, 19:43 Onderwerp: |
|
|
Reservoir is leeg. |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 557
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2021, 20:21 Onderwerp: |
|
|
Gezien de druppels onder de slave kan het niet missen dat die gewoon lek is. Ik meen dat deze wel te fixen zijn, maar het is de vraag hoe lang dat goed gaat. De beste fix is een aftermarket slave te monteren zoals een Oberon. |
|
Naar boven |
|
|
m.willems
Geregistreerd op: 28-11-2009 Berichten: 182 Woonplaats: westervoort
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2021, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de info.
Wat heb ik nodig?
- nieuwe slave,
- pakkingen?
- olie en welk type?
- gereedschap om olie te vullen vanaf de nippel op de slave?
- tevens de mount meebestellen bij de save?
Ik hoor graag van jullie. |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 557
|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2021, 9:27 Onderwerp: |
|
|
m.willems schreef: | Bedankt voor de info.
Wat heb ik nodig?
- nieuwe slave,
- pakkingen?
- olie en welk type?
- gereedschap om olie te vullen vanaf de nippel op de slave?
- tevens de mount meebestellen bij de save?
Ik hoor graag van jullie. |
- Pakkingen niet nodig.
- Olie gebruik ik LHM minerale olie. Officieel hoort er Magura Blood in, echter is dit een stuk duurder.
- Ik gebruik een injectiespuit om vanaf onder te vullen. Je kan wel eerst alvast het reservoir vantevoren vullen.
- Mount heb ik niet gebruikt, welke mount bedoel je? |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2021, 15:02 Onderwerp: |
|
|
De slave zit inderdaad op een plastieken mount, het zou me niet verbazen dat die oiv hitte en jaren ook vervormt.
Oberon heb ik hier nog voor je liggen, als het je interesseert.
Zelf vertrouw ik 100% in de OEM-slave, want hoewel de eerste reeks inderdaad niet zo geweldig was, is er niks van probleem meer sinds ze dat onderdeel geupgrade hebben. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3652
|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2021, 23:07 Onderwerp: |
|
|
De slave ge upgrade ??
ik geloof er niets van, schijnt dat dezelfde nog steeds op de 1190/1290 enz
gebruikt wordt, en die gaan nog steeds regelmatig stuk. lees ik her en der.
ik zie geen reden om de oem te vervangen, maar vind het toch prettig dat ik een oberon in voorraad heb liggen... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
TooBigTooHeavy
Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 557
|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2021, 10:05 Onderwerp: |
|
|
Ik geloof dat je de OEM wel kunt repareren met een nieuwe o-ring a €8. Het is alleen de vraag of niet ook de behuizing waar de plunger in beweegt iets uitgesleten is, dus dan is de fix met de oring een beetje een gok.
Sigutech schijnt naast Oberon ook een goeie aftermarket keuze te zijn. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2021, 13:19 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | De slave ge upgrade ??
ik geloof er niets van |
Toch wel hoor. Lang geleden al. Wel al tien jaar terug. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Za, 21 Aug. 2021, 14:18 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Ik geloof dat je de OEM wel kunt repareren met een nieuwe o-ring a €8. Het is alleen de vraag of niet ook de behuizing waar de plunger in beweegt iets uitgesleten is, dus dan is de fix met de oring een beetje een gok.
Sigutech schijnt naast Oberon ook een goeie aftermarket keuze te zijn. |
Bij mijn slave cylinder was de coating van de behuizing op één plaats inderdaad geheel weg gesleten. Na vele tienduizenden kms weliswaar.
Probleem bij de Oberon is dat die meer naar buiten steekt dan de OEM en het schakelpookje zit er dan tegen te duwen. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1467 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 23 Aug. 2021, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Kleine tip vervang meteen de keering mee die om de "pushrod" zit.
Kost een paar euro. Maar scheelt je gezeur achteraf (als in lekkage) _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
m.willems
Geregistreerd op: 28-11-2009 Berichten: 182 Woonplaats: westervoort
|
Geplaatst: Za, 4 Sep. 2021, 16:48 Onderwerp: |
|
|
Zojuist de Slave gedemonteerd, wat mij opviel is dat de 2 bevestigingsbouten behoorlijk krom getrokken zijn, is dit herkenbaar? Straks even schoonmaken en spul bestellen. Welke O ring bij de push-rod?
Iemand een adres waar te bestellen? |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1467 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Za, 4 Sep. 2021, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Het betreft geen o-ring maar een keerring.
Denk als je Motorservice akkersloot van de week even belt en bij René naar de keerring vraagt. Besteld die hem voor je en verstuurd hem vast ook nog
(leuk als je zegt dat ik je doorverwezen heb (Tim, Motor Kampeer Winkel) _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
|