lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoogte instelling schokbreker??

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bassie



Geregistreerd op: 9-3-2006
Berichten: 49

BerichtGeplaatst: Di, 12 Dec. 2006, 10:08    Onderwerp: Hoogte instelling schokbreker?? Reageer met quote

Ik heb een vraag over de mogelijkheid hoogte instelling van de schokbreker.

Het schijnt dat er motoren zijn waar je de kont de lucht in kan laten gaan door het instellen van de schokbreker.

Kan dat ook met onze lc8 WP schokbreker huh2

Grt,

Bassie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 12 Dec. 2006, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Jahoor, met de veervoorspannings knop. Ik zou het je alleen sterk afraden, hij word er vrij instabiel op als de kont verder omhoog gaat.
Gebruik zelf de knop alleen met een duo of met veel bagage, anders staat hij op minimale voorspanning.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 12 Dec. 2006, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dit eigenlijk een instelling van de veer en niet van de schokbreker.

Bij de LC8 heb je een hydrolische veervoorspanning instelling, die je met een handige knop makkelijk kan verdraaien.

De schokbreker, die voor de demping zorgt, is ook volledig instelbaar (3x:ingaand snel en langzaam, en uitgaand)
Voor kan je ook de veervoorspanning, de ingaande en de uitgaande demping zelf stellen.

De Vering van de LC8 is eigenlijk te stellen van een soepele tourmotor stand naar een ruige offroad stand, en van solo naar duo met bagage, zonder dat je andere onderdelen moet gaan kopen.

En mocht je dan toch nog meer willen, dan is het WP en zijn er nog heel wat mogelijkheden die dit bereik nog veel verder uitbreiden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Di, 19 Dec. 2006, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

LC8 heeft geen hoogte instelling. Instelling via veervoorspanning is toch effe wat anders. Hoogte verstelling heb je wel op bijv Ohlins en WP schokbrekers. Ouwe kawa supersports hadden ook een hoogte instelling mbv draadeind boven op de schokbreker, is nog steeds het eenvoudigst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Dec. 2006, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

burgerking schreef:
LC8 heeft geen hoogte instelling. Instelling via veervoorspanning is toch effe wat anders. Hoogte verstelling heb je wel op bijv Ohlins en WP schokbrekers.


Euhm.. LC8 heeft WP schokbreker!

Mechanische hoogteinstelling anders dan de veervoorspanning heeft ie iid niet, maar dat zou ook nooit goedgekeurd worden: Veel te veel invloed op het rijgedrag.

De LC8 achter nog hoger zetten heeft geen enkel nut.
de LC8 achter lager zetten dmv een mechanische verstelling zou er in resulteren dat de achterband kan vastlopen in het spatbord (iets wat bij de S nu al een beetje gebeuren kan), en dus niet acceptable!

Effectief doe je met de veervoorspanning wel hetzefde.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Di, 19 Dec. 2006, 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
burgerking schreef:
LC8 heeft geen hoogte instelling. Instelling via veervoorspanning is toch effe wat anders. Hoogte verstelling heb je wel op bijv Ohlins en WP schokbrekers.


Euhm.. LC8 heeft WP schokbreker!

Mechanische hoogteinstelling anders dan de veervoorspanning heeft ie iid niet, maar dat zou ook nooit goedgekeurd worden: Veel te veel invloed op het rijgedrag.

De LC8 achter nog hoger zetten heeft geen enkel nut.
de LC8 achter lager zetten dmv een mechanische verstelling zou er in resulteren dat de achterband kan vastlopen in het spatbord (iets wat bij de S nu al een beetje gebeuren kan), en dus niet acceptable!

Effectief doe je met de veervoorspanning wel hetzefde.


euuuh okay dan ik zal het preciezer zeggen: ER ZIJN (oa) OHLINS EN WP SCHOKBREKERS MET HOOGTEVERSTELLING.
Reden is dat je hiermee alleen de hoogte versteld en niet de vering aanpast
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Dec. 2006, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap wat je bedoelt, maar een verstelling van de veervoorspanning past in principe de vering ook niet aan.

Je versteld alleen het punt waar de motor met berijder in de vering staat (verhouding tussen de negatieve en positieve veerweg). De veer is immers liniair.
Met de veervoorspanning drukt je de veer als het ware alvast een beetje in, zodat als je de motor en berijder erop zet, hij minder ver inveert (omdat ie al een stukje ingeveerd was).

Doelstelling hiervan is natuurlijk om bijv met bagage, de stand (hoogte!)van de motor te stellen naar de 'normale' stand.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Dec. 2006, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Overigens je kan natuurlijk ook de voorvorkpoten wat door je kroonplaten laten zakken, geeft hetzelfde effect: hij gaat meer op zijn kop staan, alleen uitkijken dat je bij volledig inveren je radiator niet aan gort ramt.

Bij mijn ouwe ZX6R zat er zo'n hoogte verstelling op de schokbreker, ding kon je een paar cm hoger zetten. Aangezien die ouwe dingen nogal log stuurden kon je zo de boel beetje aanpassen, werkte prima thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Dec. 2006, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou je de LC8 meer op de kop willen laten staan?
de achterkant is al kwispelig genoeg.

Enkele mensen op het duitse forum hebben aan de lijve ondervonden dat het snel tot enge situaties kan leiden. Ik kan het niet adviseren. (sterker nog, ik heb hem de andere kant op staan, maar dat is ivm met offroad).

ALS je voor wilt doorsteken, doe dat dan zeker niet meer dan 1 cm ofzo.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Dec. 2006, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Hij stuurt wat mij betreft ook prima....alleen de TS vroeg of er een hoogte verstelling zat op de schokbreker....hetzelfde effect krijg je ook door de vorkpoten te laten zakken da's alles wat ik bedoel.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif