lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

carburateurs reviseren? Een kitje, iemand?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1523
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Feb. 2021, 10:00    Onderwerp: carburateurs reviseren? Een kitje, iemand? Reageer met quote

Hoi,
mijn carbs kunnen na 114.000km wel eens een revisietje gebruiken denk ik. Nu lees ik dat er revisiekits bestaan waarmee je wat dichtingen en naalden kan vervangen, maar ook dat er misschien wel lucht binnen lekt via de versleten asjes van de gaskleppen. Als dat laatste waar is, dan zou ik de carbs misschien beter meteen door een professional laten reviseren, niet?
Welke tips en informatie hebben jullie over het reviseren van de carbs?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Feb. 2021, 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Muug, er staat wel het een en ander over op het forum hier.. De naalden kan/kon je gewoon nieuw kopen.. maar de naaldgeleider is eigenlijk niet zomaar te vervangen.
Nieuwe naalden help wel echt.. die dingen slijten wel.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1523
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

Of misschien moet ik gewoon ergens een set carbs met weinig kms scoren wideeyed
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2681
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Die bestaan eigenlijk nauwelijks meer. Ik zou dat geld liever stoppen in het opknappen van je bekende set.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1523
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Die bestaan eigenlijk nauwelijks meer. Ik zou dat geld liever stoppen in het opknappen van je bekende set.

Nieuwe set kost 1041€ lipsrsealed2 komma twee cent. shocked3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1523
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Veel revisiekitjes zijn er niet te vinden op internet.
Dit is er eentje.
https://www.ebay.fr/itm/ALL-BALLS-26-10051-KIT-REVISIONE-CARBURATORE-KTM-ADVENTURE-950-2005/154035212044?hash=item23dd36cf0c:g:wiIAAOSwyNdfKuGm
Of de site van de producent zelf:
https://www.allballsracing.com/26-10051.html

Ik moet wel nog effe bellen met een KTM-dealer, om te horen wat ze in de aanbieding hebben.

Bovendien heb je daarmee nog geen versleten gasschuiven vervangen, of eventuele lekjes via de assen van de gaskleppen. stars


Ter info:
handleiding filmpje in het Engels: reeks van enkele afleveringen. Gaat wel behoorlijk snel vooruit:
https://www.youtube.com/watch?v=72IqLywMV_4

Dit is handleding filmpje in het Italiaans, niet al te scherp, ook een reeks van zeven afleveringen.
https://www.youtube.com/watch?v=R-N7jH89tC4

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.


Laatst aangepast door Muug op Di, 2 Mrt. 2021, 15:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

een setje lijkt me een goed begin maar dan heb je wel de naald en huls(remluchtsproeier) nodig

het afgebeelde setje bevat GEEN naalden volgens mij

volgens het plaatje deze wel... MAAR plaatje is voorbeeld! dus checken, hopenlijk is je frans goed smiley:

https://www.ebay.fr/itm/6789335-Kit-Revisione-Carburatore-Ktm-950-Adventure-2003-2006/202958724447?_trkparms=aid%3D1110009%26algo%3DSPLICE.COMPLISTINGS%26ao%3D1%26asc%3D20200220094952%26meid%3D8bf2233e3da1417b8783f4120d9b7adb%26pid%3D100008%26rk%3D2%26rkt%3D12%26sd%3D154035212044%26itm%3D202958724447%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675%26algv%3Ddefault&_trksid=p2047675.c100008.m2219

Dan zou ik ook meteen de gasschuif membranen vervangen

De gasschuiven zelf zou ik me geen moeite voor doen.

De glasKLEP as moet je bekijken.. ze kunnen er uit: Als alleen de asjes slecht zijn kun je die misschien nog los bestellen. Als de zitting ook slecht is.. dan naar een specialistje toe die je daar een nieuw bronzen busje oid in kan zetten. Of misschien doet iets simpels als een vilt-afdicht- of teflon-ringetje het ook wel goed genoeg (beetje uit-shimmen help altijd al heel veel!). De klep heeft een aardige veer en is niet zo kritisch mbt soepel lopen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt ook deze vent eens opzoeken.. advrider:
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/carbs%20and%20FI/Jetting/H2W_kit/h2w_kit.html

of dichter bij huis informeren..
https://www.frankmxparts.com/epages/62910900.sf/en_US/?ObjectPath=/Shops/62910900/Categories/Keihin_FCR_parts

of de rotweiler kit:
https://www.rottweilerperformance.com/jetting-kits-for-ktm-lc8-950s/


echte FCRs er op.. is natuurlijk het ultime smiley

_________________
Dr_Bean


Laatst aangepast door Dr_Bean op Di, 2 Mrt. 2021, 15:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1523
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je Gerben,

het koopje op ebay.fr is trouwens Italiaans. Gelukkig is er nog deepl.com om te vertalen. En als hulplijn heb ik nog een Vlaams-Venetiaanse schoonzus.
Het koopje komt eigenlijk van deze vendor: https://www.ricambiscootermoto.it/en
Jawel, hun site is ook in mooi Engels.
Dit is dan die kit, op hun site.
https://www.ricambiscootermoto.it/en/spare-carburetors/6789335-carburetor-rebuild-kit-ktm-950-adventure-2003-2006
Eenzelfde fotootje, helaas.


edit: die pagina over die Head2Wind Jetting Kit had ik al gevonden inderdaad. Met Frank heb ik enkele dagen geleden al gemaild. Hij had inderdaad wel iets. Misschien moet ik gewoon dat bestellen, de lokale economie wat steunen, en dan zien wat er nog bij ontbreekt.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

naalden zijn echt het belangrijkst.. die dingen hangen en rammelen in hun huls... en een paar honderste slijtage aan de bovenkant is precies een groot probleem in het lage bereik.

Wat je typisch ziet bij de 950 is dat de eerste 50dkm je die naalden 1 stand hoger wil hangen dan origineel.. dan pakt ie lekker op etc.

Maar na 50-100dkm.. kun je ze rustig terug hangen naar origineel, want dan zijn ze al zo ver uitgesleten dat dat hetzelfde resulttaat geeft!

ps.: Meten is weten.. Loopt ie te rijk of te arm onderin? en op een of op beide cilinders.?

slecht oppakken en backfire (=-in de carburateur, niet in de uitlaat) komt vaak ook door slechte synchronisatie (en dat komt weer door 'vaccum'lek). Asl het te ver versleten is krijg je het vaak niet meer goed: Dan is de synchronisatie bij kleine gasstand goed.. maar bij grotere gasstand niet of viseversa

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1523
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
naalden zijn echt het belangrijkst.. die dingen hangen en rammelen in hun huls... en een paar honderste slijtage aan de bovenkant is precies een groot probleem in het lage bereik.

Wat je typisch ziet bij de 950 is dat de eerste 50dkm je die naalden 1 stand hoger wil hangen dan origineel.. dan pakt ie lekker op etc.

Maar na 50-100dkm.. kun je ze rustig terug hangen naar origineel, want dan zijn ze al zo ver uitgesleten dat dat hetzelfde resulttaat geeft!

ps.: Meten is weten.. Loopt ie te rijk of te arm onderin? en op een of op beide cilinders.?

slecht oppakken en backfire (=-in de carburateur, niet in de uitlaat) komt vaak ook door slechte synchronisatie (en dat komt weer door 'vaccum'lek). Asl het te ver versleten is krijg je het vaak niet meer goed: Dan is de synchronisatie bij kleine gasstand goed.. maar bij grotere gasstand niet of viseversa

Ik heb de naalden eens vervangen op ongeveer 99.000km. Nu dus slechts 15.000km oud. Lijkt me wat overbodig om die nu alweer te vervangen.
Ze hangen inderdaad in de derde groef, ik wist niet dat je ze na tig kms weer op de tweede groef kon hangen.

Hier trouwens de vermogenscurve en lucht/brandstofverhoudingscurve:
Het haperige onder de 4000 wijst op te arm mengsel, volgens de testbanktechneut. CO-schroefjes wat meer opendraaien zou dat kunnen verhelpen als ik me niet vergis.



vermogenscurve-xl.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  225.74 KB
 Weergegeven:  351 keer

vermogenscurve-xl.jpg



_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2681
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mrt. 2021, 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

helemaal geen slechte curve hoor! die spike is misschien ook wel van het open gooien van het gas op de bank. Het is geen 'pumper carb' dus bij snel, vol open kan er toch een beetje een arm-conditie ontstaan, ondanks het vacuum effect. maar dit is verre van een gevaren gebied!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6745
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mrt. 2021, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

ja die hobbeltjes onderin onder de 4000.. dat kan net zo goed een beetje klapperen van de aandrijflijn zijn. Heel arm is ie daar ook echt niet, en het vermogen daar is normaal.
In dat gebied doet de CO schroef nog wel wat denk ik.

ps.: Was dit op een straatband? Of nopjes? 16/17 tands?

Ik vind het eind-vermogen wel wat laag.. ben gewend dat ze echt wel over de 100pk hebben bij 8000 (maar dat kan een foute correctie van de testbank setup zijn). dat doorhalen tot 9500 wat ie heeft gedaan is nutteloos.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1523
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mrt. 2021, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon 17 vooraan.
De gewone Scorpion MT90 A/T, maar wel versleten.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3652

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Mrt. 2021, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Muug,
de gasschuiven ( die 1 onderdeel zijn met de membramen) heb ik een tijdje geleden preventief vervangen,
zijn nog gewoon te koop en de prijs viel me mee.
je hebt dan nieuwe schuiven en membramen tegelijk!

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif