Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 26 Feb. 2021, 10:00 Onderwerp: carburateurs reviseren? Een kitje, iemand? |
|
|
Hoi,
mijn carbs kunnen na 114.000km wel eens een revisietje gebruiken denk ik. Nu lees ik dat er revisiekits bestaan waarmee je wat dichtingen en naalden kan vervangen, maar ook dat er misschien wel lucht binnen lekt via de versleten asjes van de gaskleppen. Als dat laatste waar is, dan zou ik de carbs misschien beter meteen door een professional laten reviseren, niet?
Welke tips en informatie hebben jullie over het reviseren van de carbs?
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 26 Feb. 2021, 18:49 Onderwerp: |
|
|
Muug, er staat wel het een en ander over op het forum hier.. De naalden kan/kon je gewoon nieuw kopen.. maar de naaldgeleider is eigenlijk niet zomaar te vervangen.
Nieuwe naalden help wel echt.. die dingen slijten wel.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 9:23 Onderwerp: |
|
|
Of misschien moet ik gewoon ergens een set carbs met weinig kms scoren
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2681 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 10:57 Onderwerp: |
|
|
Die bestaan eigenlijk nauwelijks meer. Ik zou dat geld liever stoppen in het opknappen van je bekende set.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 11:12 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Die bestaan eigenlijk nauwelijks meer. Ik zou dat geld liever stoppen in het opknappen van je bekende set. |
Nieuwe set kost 1041€ komma twee cent.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 14:52 Onderwerp: |
|
|
Veel revisiekitjes zijn er niet te vinden op internet.
Dit is er eentje.
https://www.ebay.fr/itm/ALL-BALLS-26-10051-KIT-REVISIONE-CARBURATORE-KTM-ADVENTURE-950-2005/154035212044?hash=item23dd36cf0c:g:wiIAAOSwyNdfKuGm
Of de site van de producent zelf:
https://www.allballsracing.com/26-10051.html
Ik moet wel nog effe bellen met een KTM-dealer, om te horen wat ze in de aanbieding hebben.
Bovendien heb je daarmee nog geen versleten gasschuiven vervangen, of eventuele lekjes via de assen van de gaskleppen.
Ter info:
handleiding filmpje in het Engels: reeks van enkele afleveringen. Gaat wel behoorlijk snel vooruit:
https://www.youtube.com/watch?v=72IqLywMV_4
Dit is handleding filmpje in het Italiaans, niet al te scherp, ook een reeks van zeven afleveringen.
https://www.youtube.com/watch?v=R-N7jH89tC4
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Laatst aangepast door Muug op Di, 2 Mrt. 2021, 15:22, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 15:31 Onderwerp: |
|
|
Dank je Gerben,
het koopje op ebay.fr is trouwens Italiaans. Gelukkig is er nog deepl.com om te vertalen. En als hulplijn heb ik nog een Vlaams-Venetiaanse schoonzus.
Het koopje komt eigenlijk van deze vendor: https://www.ricambiscootermoto.it/en
Jawel, hun site is ook in mooi Engels.
Dit is dan die kit, op hun site.
https://www.ricambiscootermoto.it/en/spare-carburetors/6789335-carburetor-rebuild-kit-ktm-950-adventure-2003-2006
Eenzelfde fotootje, helaas.
edit: die pagina over die Head2Wind Jetting Kit had ik al gevonden inderdaad. Met Frank heb ik enkele dagen geleden al gemaild. Hij had inderdaad wel iets. Misschien moet ik gewoon dat bestellen, de lokale economie wat steunen, en dan zien wat er nog bij ontbreekt.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 2 Mrt. 2021, 15:39 Onderwerp: |
|
|
naalden zijn echt het belangrijkst.. die dingen hangen en rammelen in hun huls... en een paar honderste slijtage aan de bovenkant is precies een groot probleem in het lage bereik.
Wat je typisch ziet bij de 950 is dat de eerste 50dkm je die naalden 1 stand hoger wil hangen dan origineel.. dan pakt ie lekker op etc.
Maar na 50-100dkm.. kun je ze rustig terug hangen naar origineel, want dan zijn ze al zo ver uitgesleten dat dat hetzelfde resulttaat geeft!
ps.: Meten is weten.. Loopt ie te rijk of te arm onderin? en op een of op beide cilinders.?
slecht oppakken en backfire (=-in de carburateur, niet in de uitlaat) komt vaak ook door slechte synchronisatie (en dat komt weer door 'vaccum'lek). Asl het te ver versleten is krijg je het vaak niet meer goed: Dan is de synchronisatie bij kleine gasstand goed.. maar bij grotere gasstand niet of viseversa
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2681 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 4 Mrt. 2021, 20:19 Onderwerp: |
|
|
helemaal geen slechte curve hoor! die spike is misschien ook wel van het open gooien van het gas op de bank. Het is geen 'pumper carb' dus bij snel, vol open kan er toch een beetje een arm-conditie ontstaan, ondanks het vacuum effect. maar dit is verre van een gevaren gebied!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 4 Mrt. 2021, 20:46 Onderwerp: |
|
|
ja die hobbeltjes onderin onder de 4000.. dat kan net zo goed een beetje klapperen van de aandrijflijn zijn. Heel arm is ie daar ook echt niet, en het vermogen daar is normaal.
In dat gebied doet de CO schroef nog wel wat denk ik.
ps.: Was dit op een straatband? Of nopjes? 16/17 tands?
Ik vind het eind-vermogen wel wat laag.. ben gewend dat ze echt wel over de 100pk hebben bij 8000 (maar dat kan een foute correctie van de testbank setup zijn). dat doorhalen tot 9500 wat ie heeft gedaan is nutteloos.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1523 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 4 Mrt. 2021, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Gewoon 17 vooraan.
De gewone Scorpion MT90 A/T, maar wel versleten.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3652
|
Geplaatst: Vr, 5 Mrt. 2021, 10:45 Onderwerp: |
|
|
Hoi Muug,
de gasschuiven ( die 1 onderdeel zijn met de membramen) heb ik een tijdje geleden preventief vervangen,
zijn nog gewoon te koop en de prijs viel me mee.
je hebt dan nieuwe schuiven en membramen tegelijk!
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|