lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Nokkenasketting
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TooBigTooHeavy

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jan. 2021, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

grin
Han-950

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jan. 2021, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zaterdag de boel opengehaald. Moet zeggen dat het allemaal mee lijkt te vallen. Nikasil bekleding van cilinderswanden zien er nog helemaal gaaf uit. Zuigers geen sporen van slijtage. Op het juiste punt van meten op de zuiger krijg ik er een 0,05 voelermaat tussen, en voelt dan al enigzins pas aan. De 0,1 krijg ik er niet tussen. Ook zuigerenveren allemaal tussen 0,3 en 0,35 (Max=0,5) Ik heb zelf geen micrometer voor inwendig meten daarom vandaag de cilinders en de koppen naar een motorrevisiebedrijf gebracht voor een meetrapport. Ook checken ze de kleppen incl geleidingen en plaatsen nieuwe klepseals. (Volgens de beste man zijn de uitlaatkleppen van titanium en mag je deze niet slijpen). Met een beetje geluk wordt het dan met nieuwe zuigerveren, klepseals, nokkenaskettingen en kunststof geleidingen, waterpompas + keering, etc valt het qua kosten nog wel te overzien.
Dan de eerste 50K geen issues hopelijk thumbsup enkel gas geven

Ik laat nog even weten hoe het afloopt
@Bean ik weet niet wat je precies bedoelt met "wanneer de klepspanners niet meer spannen" maar klepspeling was overal ok, twee shims worden wat bijgeslepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han-950

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jan. 2021, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

Even schrikken, maar aan de zijkant moet je dan ook niet meten hier wel circa 0,5 speling
Naar boven
Han-950

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jan. 2021, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Iets met uploaden foto's lukt niet, volgt nog
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jan. 2021, 8:52    Onderwerp: Reageer met quote

NiCaSiL wand slijt niet. indien geen krassen hoef je die ook niet te meten.

De zuiger slijt alleen op zijn 'hemd'(de voor en echterkant waar ie op glijdt). en de echte passingsmaat is idd bijna aan de onderkant. De rest van de maten van de zuiger zijn vrij irrelevant.

Zuigerveren: slotspeling en groefspeling nameten. (en als je het open hebt nu.. idd misschien beter nieuwe pakken (ipv later nogmaals open maken).

Uitlaat kleppen zijn echt niet van titanium hoor.
(probeer voor de lol eens met een magneetje ..? )
klep zitting en kleprand re-conditioneren zou ik nou zeker wel doen: dat is nu net een vrij zwak punt in deze kop. Betere passing/zitting = goeke koeling van de klep.
Met de hand simpel inslijpen werkt meestal prima, maar bij de reviseerder kunnen ze dat makkelijker (luier..) door alle hoekjes gewoon even opnieuw er in te slijpen.

succes

Han-950

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jan. 2021, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Bean, inderdaad bij navraag toch wel magnetisch, dus geen Ti kleppen. Volgende week haal de spulletjes weer op, dan ga ik het afmaken
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: