Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Klaverblad

|
Geplaatst: Do, 18 Jun. 2020, 14:42 Onderwerp: Benzineslang lekt - zelf te doen? |
|
|
Dag mede KTM-rijders,
Eergisteren zag ik dat er vanuit mijn motor benzine op de grond druppelde. Na wat een korte zoekslag zag ik dat er een heel klein gaatje in de (benzine)slang zit. Al geprobeerd om het tijdelijk met tiewraps dicht te maken maar dat lukt niet. Als ik de benzinekraan dichtdraai blijf het wel gewoon door druppelen.
Ik ben een vrij onervaren sleutelaar, maar heb wel de intentie om het te leren en het leek me daarom goed om het eerst zelf eens te proberen ipv hem direct wegbrengen. Mijn vraag is dan ook, is het te doen om zelf deze slang te vervangen en welke stappen moet ik dan doorlopen? Op welke manier sluit ik bijvoorbeeld de benzinetoevoer af?
Hoor graag of iemand me advies kan geven!!
Foto's, ter hoogte van de tiewraps zit een klein gaatje:
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
121.42 KB |
Weergegeven: |
318 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
94.85 KB |
Weergegeven: |
335 keer |

|
_________________ KTM 950 Adventure '04 |
|
Naar boven |
|
 |
Arrrie
|
Geplaatst: Do, 18 Jun. 2020, 17:26 Onderwerp: Re: Benzineslang lekt - zelf te doen? |
|
|
Klaverblad schreef: |
Ik ben een vrij onervaren sleutelaar, maar heb wel de intentie om het te leren en het leek me daarom goed om het eerst zelf eens te proberen ipv hem direct wegbrengen. Mijn vraag is dan ook, is het te doen om zelf deze slang te vervangen en welke stappen moet ik dan doorlopen? Op welke manier sluit ik bijvoorbeeld de benzinetoevoer af?
Hoor graag of iemand me advies kan geven!!
Foto's, ter hoogte van de tiewraps zit een klein gaatje: |
benzine slang vervangen.
Dat is een mooi beginnersklusje denk ik. Het bewuste slangetje verbind de rechter tank met de linker tank waar de benzine pomp in zit. aan beide tanks zit een kraantje.
Draai ze allebij dicht !
Draai de keienvanger aan de voorkant los en dan kan je ongeveer de slang wel volgen.
klemmetjes los slangetje los en neem het mee naar de automaterialen zaak voor een nieuwe.
succes.
_________________ Het zal wel loslopen |
|
Naar boven |
|
 |
TooBigTooHeavy

|
|
Naar boven |
|
 |
Klaverblad

|
Geplaatst: Do, 18 Jun. 2020, 19:26 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties, kan ik wat mee! Ga er morgen mee aan de slag.
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 18 Jun. 2020, 22:11 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Ik heb er toevallig een mooie foto van. |
thanks.
euihm je hebt allemaal krasjes op de lak
en de rechter carterplaat montage is stuk gedraaid (geweest?)
maar dat ter zijde
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
TooBigTooHeavy

|
Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2020, 8:10 Onderwerp: |
|
|
Sommige mensen zien ook alles hè . Er zat inderdaad een afgebroken bout van de carterbak in die steun. Ik heb ‘m met woest geweld er nog uit kunnen krijgen en er draad in getapt, maar het houd niet over. Ik wil er nog een keer een ander opzetten.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2020, 11:07 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Sommige mensen zien ook alles hè . Er zat inderdaad een afgebroken bout van de carterbak in die steun. Ik heb ‘m met woest geweld er nog uit kunnen krijgen en er draad in getapt, maar het houd niet over. Ik wil er nog een keer een ander opzetten. |
beetje netjes uitboren en je krijgt er wel een helicoil in hoor. Anders een busje.
Die tussensteun is ook wel te vinden (tweedehands en zo) denk ik.
(ik heb dat jaren geleden zelf al anders gemaakt bij mij.. omdat je die plaat te vaak los schroeft... ) :
ik heb er bouten met bus-kop in, waar de plaat gewoon overheen schuift in zijn rubbers, en dan 2 kist-klemmen om de plaat vast te klikken (klik-klik open..., )
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2020, 14:16 Onderwerp: |
|
|
Klaverblad schreef: | Bedankt voor de reacties, kan ik wat mee! Ga er morgen mee aan de slag. |
Best wat gefrunnik om die slang erop te krijgen, ik draai de benzine tank altijd los (3 bouten per tank - hoeven er niet uit maar dan kan je de tank wat bewegen)
_________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2020, 15:27 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Sommige mensen zien ook alles hè . Er zat inderdaad een afgebroken bout van de carterbak in die steun. Ik heb ‘m met woest geweld er nog uit kunnen krijgen en er draad in getapt, maar het houd niet over. Ik wil er nog een keer een ander opzetten. |
ooit had meen ik jerome van dit forum dat deel in de aanbieding,
maarja dat is al een tijdje geleden..
PS: dat tijdje geleden was 5 jaar
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=6840
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Klaverblad

|
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 19 Jun. 2020, 22:24 Onderwerp: |
|
|
Het mag wel wat verder eigenlijk, tot tegen het kraantje. Misschien als je het wat invet?
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 20 Jun. 2020, 8:49 Onderwerp: |
|
|
lijkt afdoende, maar inderdaad iets verder zie ik altijd liever,
met een gekromde punttang 2 cm voor het einde de slang
stevig beetpakken, en dan krachtig richting kraan duwen
nog een keer?
wel intussen de veerklem met een andere tang ontlasten,
of is het een schroefklemmetje/(kan niet goed zien)
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Klaverblad

|
Geplaatst: Za, 20 Jun. 2020, 14:27 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tips, het is inderdaad een veerklem. Ga nog een poging wagen om de slang er wat verder op te krijgen.
|
Naar boven |
|
 |
DjanGO!!!
|
Geplaatst: Wo, 8 Jul. 2020, 9:07 Onderwerp: |
|
|
Weet niet hoe je kunt verwijzen naar een vorige reactie maar Dr_Bean schreef:
(ik heb dat jaren geleden zelf al anders gemaakt bij mij.. omdat je die plaat te vaak los schroeft... ) :
ik heb er bouten met bus-kop in, waar de plaat gewoon overheen schuift in zijn rubbers, en dan 2 kist-klemmen om de plaat vast te klikken (klik-klik open..., )
Heb jij daar een foto van? Zag ook ergens een oplossing met studs waar de plaat overheen schuift en die geborgd werd met borgpennetjes. Dat leek me echter gevoelig voor speling en daarmee slijtage door trillingen.
_________________ Latcho Drom |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 8 Jul. 2020, 12:44 Onderwerp: |
|
|
DjanGO!!! schreef: | Weet niet hoe je kunt verwijzen naar een vorige reactie maar Dr_Bean schreef:
Heb jij daar een foto van? Zag ook ergens een oplossing met studs waar de plaat overheen schuift en die geborgd werd met borgpennetjes. Dat leek me echter gevoelig voor speling en daarmee slijtage door trillingen. |
Nee geen foto van.. en ik heb het ook al niet meer zo zitten:
- omdat ik een Carban-kevlar carterplaat heb
- omdat die constructie idd bij rally-gerbuik niet sterk genoeg bleek, en bij een zware klap een keer losgekomen is. (ik kwam toon ook los )
|
Naar boven |
|
 |
|