| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Nelis 
 
 
 Geregistreerd op: 18-10-2017
 Berichten: 176
 Woonplaats: Achterhoek
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 11 Mei. 2019, 8:02    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| die pakkingring is volgens mij zo'n holle koperen ring nelis, eenmaal aangedraaid druk je die plat tegen de cilinder aan
 en ik vermoed dat die oude daar ook klem zit, gewoon
 met een scherpe schroevedraaier oid lospeuteren.
 en idd , achter iedere moer hoort mijnsinziens
 een sluitring te zitten.
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Nelis 
 
 
 Geregistreerd op: 18-10-2017
 Berichten: 176
 Woonplaats: Achterhoek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 12 Mei. 2019, 19:01    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik heb de spullen binnen en de pakkingen zijn van grafiet. 
 Nu vraag ik me alleen nog af hoe het nu zit met die "washer".
 Elke bout 1 of alleen bij 1?
 
 En de aandraaimomenten van de moeren om de uitlaatbochten mee aan de cylinder vast te draaien, dat kan ik ook nergens terug vinden.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Nelis 
 
 
 Geregistreerd op: 18-10-2017
 Berichten: 176
 Woonplaats: Achterhoek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 12 Mei. 2019, 21:00    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Nelis schreef: |  	  | Ik heb de spullen binnen en de pakkingen zijn van grafiet. 
 Nu vraag ik me alleen nog af hoe het nu zit met die "washer".
 Elke bout 1 of alleen bij 1?
 
 En de aandraaimomenten van de moeren om de uitlaatbochten mee aan de cylinder vast te draaien, dat kan ik ook nergens terug vinden.
 | 
 
 Blijkt toch maar 1 ring te zijn per uitlaat, zo te zien alleen bij de onderste bout.
 En wat betreft aandraaimomenten kom ik niet verder dan "tighten evenly" en de bevestgingsklem mag niet buiten... lekker duidelijk hoor
   |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 12 Mei. 2019, 21:11    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ring niet onder de moer. Maar tussen de cylinder kop en flens. _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Nelis 
 
 
 Geregistreerd op: 18-10-2017
 Berichten: 176
 Woonplaats: Achterhoek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 13 Mei. 2019, 8:47    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | StevenD schreef: |  	  | Ring niet onder de moer. Maar tussen de cylinder kop en flens. | 
 
 yep!
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Nelis 
 
 
 Geregistreerd op: 18-10-2017
 Berichten: 176
 Woonplaats: Achterhoek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 13 Mei. 2019, 21:40    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik dacht eenvoudig de grafiet pakking uit de cylinderkop te prutsen, maar... het lukt me nog niet. 
 Het stomme is, het ding zit best heel vast en eigenlijk wil ik hem niet beschadigen bij het er uit halen.
 Hij zit namelijk zo vast dat ik me afvraag of ik die er wel uit krijg... en als dat niet lukt, dan wil ik niet met een kapotte pakking zitten.
 
 Iemand tips hoe dit aan te pakken?
 Waarschijnlijk met iets meer geweld maar ik ben een beetje (te) voorzichtig denk ik...
   |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Nelis 
 
 
 Geregistreerd op: 18-10-2017
 Berichten: 176
 Woonplaats: Achterhoek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 14 Mei. 2019, 17:11    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Nelis schreef: |  	  | Ik dacht eenvoudig de grafiet pakking uit de cylinderkop te prutsen, maar... het lukt me nog niet. 
 Het stomme is, het ding zit best heel vast en eigenlijk wil ik hem niet beschadigen bij het er uit halen.
 Hij zit namelijk zo vast dat ik me afvraag of ik die er wel uit krijg... en als dat niet lukt, dan wil ik niet met een kapotte pakking zitten.
 
 Iemand tips hoe dit aan te pakken?
 Waarschijnlijk met iets meer geweld maar ik ben een beetje (te) voorzichtig denk ik...
  | 
 
 Inmiddels de uitlaat er weer op zitten. Heb de oude pakking (die er ook goed uit zag) toch maar laten zitten.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Muug 
 
  
 Geregistreerd op: 11-6-2012
 Berichten: 1645
 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 17 Jul. 2019, 17:00    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Nelis schreef: |  	  | Inmiddels de uitlaat er weer op zitten. Heb de oude pakking (die er ook goed uit zag) toch maar laten zitten.
 | 
 Hmmmmm misschien dat ik dat ook maar doe... ik zit al een week te wachten tot zo'n dichting binnenkomt. Ik had me al de pleuris gezocht op de grond om te zien waar ie gevallen was en.
  Ik had immers ook een geplette kperen ring verwacht. Nu weet ik waarom bij demontage geen pakring gezien had... er was dus simpelweg niks uitgevallen! Nice, dan kan ik met wat geluk vanavond (laat) al een rit doen!
 _________________
 Leap, and the net will appear.
 Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |