Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2018, 10:50 Onderwerp: SAS verwijderen |
|
|
Ik lees veel over het verwijderen van de SAS.
Maar waarom moet dat eigenlijk? Ik heb terug gezocht op het forum maar kan er niks zinnigs over vinden.
Ik heb een 2011 990R en heb geen last van knallen.
De motor ligt nu toch bloot ivm met een beurt en div veranderingen, dus dan zou ik het meteen kunnen aanpassen als het doel heeft.
De uitlaat die er op komt is een MASS 2-1 systeem. De AKRA mapping komt er ook nog op _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1459 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2018, 10:51 Onderwerp: |
|
|
Heb je nu dus nog de standaard dempers (met katalysator) ? _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2018, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Over een uurtje niet meer _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
|
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2018, 12:52 Onderwerp: |
|
|
De stand van zaken |
|
Naar boven |
|
|
michel3vb
Geregistreerd op: 26-6-2016 Berichten: 198
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2018, 15:41 Onderwerp: |
|
|
Aangezien je toch met gewichtsbesparing bezig bent dan zou ik zeggen SAS er af. Scheelt weer een paar honderd gram. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 19 Aug. 2018, 18:57 Onderwerp: |
|
|
En maakt je blok sleutelvriendelijker,
(minder is meer...) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2018, 0:33 Onderwerp: |
|
|
En dat betekend “blinde” plaatjes er op en slangen dichtmaken? Of komt er meer bij kijken? _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2018, 9:25 Onderwerp: |
|
|
McRay schreef: | En dat betekend “blinde” plaatjes er op en slangen dichtmaken? Of komt er meer bij kijken? |
Slangen die er niet meer zijn hoef je ook niet meer dicht te maken,
inderdaad blindplaatjes op de cilinders, en aansluiting naar de filterbak dichtmaken, lees dit linkje (pagina 1) maar ff door....
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21&highlight=sas+verwijderen
Als je Akra mapping geladen hebt, dan is de sas zelfs al in de software uitgeschakeld meen ik, maar ik reed destijds gewoon rond met standaard mapping en verwijderde sas.
(het enige verschil wat ik merkte met akra mapping was dat ik 20km eerder moest tanken, dus weer terug gegaan naar standaard mapping) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2018, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Dus....
Als ik het dan goed begrijp kan ik het stekkertje van de SAS gewoon uittrekken en los laten hangen. En als ik dan de AKRA mapping er op zet krijg ik geen fout meldingen?
De motor op de link was trouwens de 950. Ik heb de 990 _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
|
michel3vb
Geregistreerd op: 26-6-2016 Berichten: 198
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2018, 22:02 Onderwerp: |
|
|
Nee je hebt een dongle nodig met een weerstandje er in. Kan je overigens ook zelf maken als je de juiste weerstand waarde weet.... |
|
Naar boven |
|
|
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2018, 22:25 Onderwerp: |
|
|
En waar krijg ik die? Bij de KTM dealer of???
Plaatjes zijn besteld trouwens _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2018, 23:11 Onderwerp: |
|
|
McRay schreef: |
De motor op de link was trouwens de 950. Ik heb de 990 |
ik heb beide gehad, bij allebei sas verwijderd, op dezelfde manier.. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2018, 23:15 Onderwerp: |
|
|
michel3vb schreef: | Nee je hebt een dongle nodig met een weerstandje er in. Kan je overigens ook zelf maken als je de juiste weerstand waarde weet.... |
volgens mij halen we nu 2 dingen door elkaar, nl sas en epc,
aan de sas zit niets electrisch, dus geen stekkertjes en geen
dongle en weerstand nodig.
gewoon hetzelfde als op de 950....
(als ik het allemaal goed zeg, is nl ook al een jaar of 10 geleden)
als je op de 990 epc wilt uitschakelen, dan moet je een versnellingsbaksensor-sport aanschaffen, heb ik destijds ook geDaan,
of een dongle met een weerstandje??
zie link voor de gangensensor-sport...
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1244&highlight=gangensensor+sport _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
McRay
Geregistreerd op: 1-3-2014 Berichten: 93 Woonplaats: Bocholtz
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2018, 23:51 Onderwerp: |
|
|
Ik zal er morgen even een foto van maken. De slangen lopen richting de luchtfilterkast. Daar verzamelen ze en op dat verzamelpunt loopt een kabel, via een stekkertje naar de kabelboom.
Foto volgt _________________ Never trade the thrills of living for the security of existence |
|
Naar boven |
|
|
michel3vb
Geregistreerd op: 26-6-2016 Berichten: 198
|
|
Naar boven |
|
|
|