Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
plant
Geregistreerd op: 29-3-2018 Berichten: 29 Woonplaats: Venray
|
Geplaatst: Do, 5 Jul. 2018, 8:01 Onderwerp: |
|
|
hmm gistere is me iets te binnen geschoten, wellciht dat het dat ook nog kan zijn. De Lamda sensoren omdat deze ook invloed hebben op de hoeveelheid inspuiting. Ik zag dat je ze uit kon schakelen met tune-ecu.
Als iemand overigens tips heeft waar ik nog zou kunnen kijken houd ik me aanbevolen
|
|
Naar boven |
|
|
plant
Geregistreerd op: 29-3-2018 Berichten: 29 Woonplaats: Venray
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2018, 8:04 Onderwerp: |
|
|
ondertussen alweer een beetje wijzer geworden na een hele dag toerriest in zuid-limburg. De motor houdt alleen in af en toe tussen de 3.5 en de 5000 toeren. (Dan schakelt er meen ik iets waar het niet goed gaat). Ik wieet alleen nog niet wat. (als iemand weet wat er dan gebeurt bij de injectie hoor ik eht graag )
Na een tijdje rijden draait de motor 3-4000toeren stationair en soms valt die weer terug naar normaal. Ook dit is electrisch. ik neig naar het schoonmaken van de stappen motor (welke als het goed is de stationair regelt, maar correct me if im wrong! )
alvast bedankt voor de eventuele input!
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2689 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2018, 19:55 Onderwerp: |
|
|
Tips stuk of verkeerd afgesteld. Steppen kan stuk maar is erg zeldzaam..
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
plant
Geregistreerd op: 29-3-2018 Berichten: 29 Woonplaats: Venray
|
Geplaatst: Di, 10 Jul. 2018, 7:41 Onderwerp: |
|
|
wat kan ik doen voor een goede afstelling? Wan bij injectie is alles toch netjes via de ecu geregeld? het inhouden heb ik na een km of 100 pas gekregen vandaar dat ik naar een aangekoekte/kapotte sensor neig.
ik ga in iedergeval het één en ander even schoon maken. En ga dan weer proberen. Ik heb ondertussen ook 3 tanks euro 98 met injector reiniger gereden maar dit had ook geen effect. (hoewel ik wel denk dat de injectors e.d. een stukje schoner zijn)
dank jullie wel voor alle info en tips! ik ga verder met de hobby en houdt jullie op de hoogte van alle vooruitgang.
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2689 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 10 Jul. 2018, 13:36 Onderwerp: |
|
|
de tps is verdraaibaar en verloopt nog wel eens bij hoge km standen. Die dient goed afgesteld te worden (ktm computer of tuneecu).
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
plant
Geregistreerd op: 29-3-2018 Berichten: 29 Woonplaats: Venray
|
|
Naar boven |
|
|
plant
Geregistreerd op: 29-3-2018 Berichten: 29 Woonplaats: Venray
|
Geplaatst: Di, 17 Jul. 2018, 10:13 Onderwerp: |
|
|
Omdat ik er echt niet uit kom net even de dealer gebeld in venlo zodat zij er naar kunnen kijken.
Dit het het verhaal nog een keer in het kort:
de problemen:
- sporadisch in houden alsof de ontsteking uitvalt
- sporadisch 4-5k rpm stationiar. (met rijden in de 3 heb ik dan "cruise control" )
Dit zei de dealer:
vervangen van het gasklep huis....kosten....2000euro.....waat ik dus echt geen zin in heb. Blijkbaar word stationair electrisch geregeld en aangestuurd door tandwieletjes op het gasklep huis en die willen nog wel een blijven hangen. Dus is volgens hun het vervangen van het gasklep huis nodig....
nu hoop ik eigelijk dat iemand me hier iets ander kan vertellen of dat er hier een expert zit die eventueel die motor van mij na wil kijken en hopenlijk kan repareren. Als ik een rekening van 2k hoor dan word ik een beetje moedeloos...ik hoop echt dat het niet zo erg is...
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2689 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 17 Jul. 2018, 10:59 Onderwerp: |
|
|
Je tps afstelling is vrijwel zeker niet goed.
Kosten: tijd om bij te stellen.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
plant
Geregistreerd op: 29-3-2018 Berichten: 29 Woonplaats: Venray
|
Geplaatst: Di, 17 Jul. 2018, 11:09 Onderwerp: |
|
|
staat het in de handleiding hoe je die afsteld? (wellicht kom ik nu te lui over om het op te zoeken) Maar op moment zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik stel alle info die ik tot nu toe heb gekregen super op prijs. Is dat iets wat ik zelf zou kunnen doen? of kan ik daarvoor de motor het beste wegbrengen? (retourtje amsterdam vind ik ook niet erg dan krijg ik een gezicht bij een naam )
Ik heb wel gelezen dat dit met tune ecu kan. ik weet alleen niet waar.
wederom heel erg bedankt voor de info.
|
|
Naar boven |
|
|
plant
Geregistreerd op: 29-3-2018 Berichten: 29 Woonplaats: Venray
|
Geplaatst: Di, 17 Jul. 2018, 19:49 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Je tps afstelling is vrijwel zeker niet goed.
Kosten: tijd om bij te stellen. |
na wat hersteld te zijn van mijn shock dat de dealer met een 2000euro rekening aankwam, heb ik er nog eens rustig over nagedacht en heb ik de tank eraf gehaald. Daarna tune ecu aangesloten en de TPS op 0.60v gezet. Ik dacht dat het super veel werk was maar ik was met 2 en een half uur helemaal klaar
zojuist 50km gereden en het resultaat: niet meer ingehouden en ook netjes 1500rpm stationair gebleven elke keer. ik ga deze week wat meer rijden met de motor om te kijken of het zo blijft. Maar ik denk dat je gelijk had Steven.
Super bedankt voor alle hulp en info die je geboden hebt! mocht de motor de gehele week zo rijden dan meld ik dat.
|
|
Naar boven |
|
|
plant
Geregistreerd op: 29-3-2018 Berichten: 29 Woonplaats: Venray
|
Geplaatst: Do, 26 Jul. 2018, 8:20 Onderwerp: |
|
|
ik kan bij deze mededelen dat het is opgelost. Met het afstellen van de TPS. nu ene km of 300-400 gereden en hij loopt heel erg goed.
|
|
Naar boven |
|
|
|