Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
j666st
Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
|
Naar boven |
|
|
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Ma, 19 Jun. 2017, 19:27 Onderwerp: |
|
|
Een distributieketting moet je normaal nooit vervangen. Koppeling zou ik alleen vervangen als ze versleten is.
Verder de pakkingen vervangen, kleppen stellen en nog 100 000 km rijden...
Geen idee voor de olieschraapveer...
_________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 20 Jun. 2017, 15:03 Onderwerp: |
|
|
Ik zou er niet vanuit gaan dat dit model een ketting is die nooit vervangen hoeft te worden.
Naar mijn weten ooit gehoord te hebben op een technische dag raden ze aan rond de 80>100km de ketting te vervangen.
Meestal zijn de spanners dan ook wel aan de beurt.
Evenals het oliedruk veertje.
Mocht je het nou exact willen weten Bel ren'e even van Verpalen die kan je het zo vertelen
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 20 Jun. 2017, 15:51 Onderwerp: |
|
|
Toprevicie. Meten kan enkel bepalen wat te vervangen en wat niet. Kunnen helaas niet in de glazen bol kijken hier..
Bij 100k kan het alle kanten op, net hoe er mee is om gegaan. Zuigers meestal nog prima. Veertjes dus en nieuwe klephoedjes. Kettingen zou ik doen als je er toch zo diep in zit.
Dan weer prima voor de 200k.
Of een ruilblokje, kost snel het zelfde. Bij revicie weet je wel wat he heb.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 20 Jun. 2017, 21:03 Onderwerp: |
|
|
als ie niet slecht klinkt of zo.. zou ik nog +/- 50k doorrijden, en dan ofwel ruilblok pakken, ofwel totaalrivisie (en dan weet je idd wel wat je hebt!)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 892 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Wo, 21 Jun. 2017, 20:12 Onderwerp: |
|
|
Die van mij heeft 170.000 gereden voor ik er een nieuw blok in zette [samen met Steven] dus gewoon door rijden tot het je te gortig word en dan een ander blok erin zou ik zeggen.
Vandaag hield na 177.000 km de uitlaatbocht van de voorste cilinder het voor gezien, mijn god wat een herrie en ik moest nog terug naar huis aan het eind van de dag.
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 21 Jun. 2017, 22:04 Onderwerp: |
|
|
Ouderdom komt met gebreken 😋
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
j666st
Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Do, 22 Jun. 2017, 14:21 Onderwerp: |
|
|
Dank voor jullie reactie!! Heb inderdaad aan Verpalen gevraagd wat ik allemaal zou moeten vervangen, zeker bij het overmatig olie gebruik.
Klephoedjes en zuigerveren zijn aan te raden bij dit olie verbruik, verder heb ik alle onderdelen nodig om de voetpakking te vervangen besteld...
Ben benieuwd ...
Het blok loopt verder goed zonder rare bijgeluiden, vraag naar distributieketting was meer om preventief te vervangen. Maar als het nog goed is lekker laten zitten.
Hou jullie op de hoogte met foto's en verslag,
groet Joost
_________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 22 Jun. 2017, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Als je er zo diep in ga is het niet slim om die kettingen te laten zitten.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
j666st
Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 3 Jul. 2017, 10:02 Onderwerp: |
|
|
Tjee... dat is naar! Wat voor voortandwielen? Origineel? Lang regeden met een los vtw?
Ik heb zowel een gebruikt blok als een vrijwel nieuwe versnellingsbak voor je.. even een pb sturen voor telefoonnummer?
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Ma, 3 Jul. 2017, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Ai ai dat is flink knudde! Bij mijn 990 zat het voortandwiel ook los, de ring zat wel omgevouwen maar kon de moer zo met de hand los draaien.
Nu zit hij met 100nm + loctite + borgring vast, maar nu komt de grote vraag hoe dan dat? Ook voor een ander, want toen ik mijntes los zag zitten begon ik al te zweten voor resultaat als de bovenstaande foto.
Had dit voorkomen kunnen worden?
|
|
Naar boven |
|
|
j666st
Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Ma, 3 Jul. 2017, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Yep, helaas dit is ook best wel balen....
_________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
|
j666st
Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Zo, 20 Aug. 2017, 20:17 Onderwerp: |
|
|
yiehaaa.... dankzij StevenD rijdt me sm weer als een malle!!
Steven TOP!! zal binnenkort ff langskomen
Kunnen er weer 100.000 tegenaan.
Groet Joost
_________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
|
|