Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Oszkar
|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 21:48 Onderwerp: Motor valt compleet uit |
|
|
Paar weken geleden nieuwe accu gekocht voor mijn 990 uit 2010. Vanmorgen wilde ik de motor starten en bij het omdraaien van de sleutel viel na 1 sec alles uit. Ik dacht dat de accu leeg was maar acculader gaf aan dat hij helemaal vol was. Motor paar keer op en van contact gezet. Ineens deed hij het weer. Hele dag gereden zonder problemen en motor meerdere malen van en op contact gezet. Totdat ik op een gegeven moment stil stond met de koppeling in en toen viel hij weer in 1 keer helemaal uit. Brandde geen enkel lampje meer op de display. Sleutel niet aangeraakt maar dashboard sprong op en van contact uit zichzelf. Uiteindelijk weer aangekregen en naar huis gereden...
Nu heb ik over 1,5 week een trip in de planning en wil eigenlijk niet vertrekken met de moto in deze toestand.
Enige wat ik zelf veranderd heb de laatste tijd is een nieuwe accu(lijkt mij niet de oorzaak) en de nieuwe Tomtom Rider aangesloten op de ACC2 stekker.
Heeft iemand enige idee? Alle tips zijn welkom. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 22:10 Onderwerp: |
|
|
ik schat:
een interlock... die hapert
waarschijnlijk die van de standaard icm koppelingschakelaar.
(je mag niet rijden met de standaard uit, tenzij.. koppeling ingetrokken (of vrijgeschakeld waarschijnlijk)).
schakelaartjes blijven soms hangen, standaard wordt soms perongeluk door de laars iets naar beneder gedrukt (tegen dat stomme lipje wat er op zit) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Oszkar
|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 22:37 Onderwerp: |
|
|
Thanks voor je reactie Bean maar is het dan niet zo dat alleen de motor uitvalt en het contact gewoon erop blijft?
Bij mij valt namelijk alles helemaal uit en brand er geen enkel lampje meer op mijn dashboard, alsof hij uit staat ineens. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 8:50 Onderwerp: |
|
|
Draadje naar het contact klem of doorgeschuurd bij de kookplaat. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 9:46 Onderwerp: |
|
|
Oszkar schreef: | Thanks voor je reactie Bean maar is het dan niet zo dat alleen de motor uitvalt en het contact gewoon erop blijft?
Bij mij valt namelijk alles helemaal uit en brand er geen enkel lampje meer op mijn dashboard, alsof hij uit staat ineens. |
jep you're right!! niet goed genoeg gelezen..
dan idd spanning geheel weg:
- contact slot zelf,
- draadje door zoals Steven zegt
- Hoofdzekering bij startrelais gammel
- ACCU POOL LOS
die laatste... tja, misschien niet de meest logische, maar das wel wat je veranderd hebt... dus das de eerste check dnek ik!
succes _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 16:04 Onderwerp: |
|
|
Je bent niet de eerste, heb het zelf ook al voorgehad. De hierboven vermelde mogelijkheden kunnen allemaal, maar volgens mij is de kans het grootst dat het draadje dat uit je contact komt door is. Even de leidingen nalopen en waar nodig solderen (ik heb er indertijd bij mij een verlengstukje tussen gesoldeerd om te voorkomen dat het nog eens gebeurde). Succes! _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 21:30 Onderwerp: |
|
|
De metalen strip aan de bovenzijde van het startrelais doorgerot kan ook op die leeftijd. Enkel te controleren als je't er ff volledig afhaalt. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Oszkar
|
Geplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 22:53 Onderwerp: |
|
|
Thanks allen! Heb het probleem inderdaad naar het contactslot zelf kunnen herleiden. Het is niet duidelijk of het kabeltje of het contact zelf kapot is. Als ik onder op het contactslot druk dan valt alles in ieder geval uit.
Heb helaas geen tijd om er zelf mee te puzzelen dus bike staat nu bij de dealer. Hopelijk is het inderdaad een simpel draadje! |
|
Naar boven |
|
 |
|