lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motor valt compleet uit

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Oszkar



Geregistreerd op: 30-1-2014
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 21:48    Onderwerp: Motor valt compleet uit Reageer met quote

Paar weken geleden nieuwe accu gekocht voor mijn 990 uit 2010. Vanmorgen wilde ik de motor starten en bij het omdraaien van de sleutel viel na 1 sec alles uit. Ik dacht dat de accu leeg was maar acculader gaf aan dat hij helemaal vol was. Motor paar keer op en van contact gezet. Ineens deed hij het weer. Hele dag gereden zonder problemen en motor meerdere malen van en op contact gezet. Totdat ik op een gegeven moment stil stond met de koppeling in en toen viel hij weer in 1 keer helemaal uit. Brandde geen enkel lampje meer op de display. Sleutel niet aangeraakt maar dashboard sprong op en van contact uit zichzelf. Uiteindelijk weer aangekregen en naar huis gereden...

Nu heb ik over 1,5 week een trip in de planning en wil eigenlijk niet vertrekken met de moto in deze toestand.

Enige wat ik zelf veranderd heb de laatste tijd is een nieuwe accu(lijkt mij niet de oorzaak) en de nieuwe Tomtom Rider aangesloten op de ACC2 stekker.

Heeft iemand enige idee? Alle tips zijn welkom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

ik schat:
een interlock... die hapert

waarschijnlijk die van de standaard icm koppelingschakelaar.

(je mag niet rijden met de standaard uit, tenzij.. koppeling ingetrokken (of vrijgeschakeld waarschijnlijk)).


schakelaartjes blijven soms hangen, standaard wordt soms perongeluk door de laars iets naar beneder gedrukt (tegen dat stomme lipje wat er op zit)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Oszkar



Geregistreerd op: 30-1-2014
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks voor je reactie Bean maar is het dan niet zo dat alleen de motor uitvalt en het contact gewoon erop blijft?

Bij mij valt namelijk alles helemaal uit en brand er geen enkel lampje meer op mijn dashboard, alsof hij uit staat ineens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2726
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

Draadje naar het contact klem of doorgeschuurd bij de kookplaat.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Oszkar schreef:
Thanks voor je reactie Bean maar is het dan niet zo dat alleen de motor uitvalt en het contact gewoon erop blijft?

Bij mij valt namelijk alles helemaal uit en brand er geen enkel lampje meer op mijn dashboard, alsof hij uit staat ineens.


jep you're right!! niet goed genoeg gelezen.. smiley

dan idd spanning geheel weg:

- contact slot zelf,
- draadje door zoals Steven zegt
- Hoofdzekering bij startrelais gammel
- ACCU POOL LOS

die laatste... tja, misschien niet de meest logische, maar das wel wat je veranderd hebt... dus das de eerste check dnek ik!

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Je bent niet de eerste, heb het zelf ook al voorgehad. De hierboven vermelde mogelijkheden kunnen allemaal, maar volgens mij is de kans het grootst dat het draadje dat uit je contact komt door is. Even de leidingen nalopen en waar nodig solderen (ik heb er indertijd bij mij een verlengstukje tussen gesoldeerd om te voorkomen dat het nog eens gebeurde). Succes!
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

De metalen strip aan de bovenzijde van het startrelais doorgerot kan ook op die leeftijd. Enkel te controleren als je't er ff volledig afhaalt.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Oszkar



Geregistreerd op: 30-1-2014
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: Za, 2 Jul. 2016, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks allen! Heb het probleem inderdaad naar het contactslot zelf kunnen herleiden. Het is niet duidelijk of het kabeltje of het contact zelf kapot is. Als ik onder op het contactslot druk dan valt alles in ieder geval uit.

Heb helaas geen tijd om er zelf mee te puzzelen dus bike staat nu bij de dealer. Hopelijk is het inderdaad een simpel draadje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif