Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 8:56 Onderwerp: goede truken om valse lucht in uitlaat te ontdekken? |
|
|
Ik zou willen uitsluiten - of ontdekken - dat er ergens in mijn uitlaat valse lucht wordt aangezogen. Zijn er daarvoor truken? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 9:19 Onderwerp: |
|
|
Aan de uitlaatkant ga je dat vooral zien : op zoek gaan naar zwarte streepjes/vlekjes koolstof op de plaatsen waar de onderdelen aan elkaar hangen. Andere truuk (als ge met 2 zijt) is dat één persoon de uitlaatgaten van de dempers gedeeltelijk of volledig dichtduwt (met een paar dikke vodden bvb) en de andere dan gaat luisteren op de plaatsen waar het vermoedelijke lek zit. Als er geen lek is valt de moto onmiddellijk stil, als er een klein lek is ga je het een paar seconden heel goed horen waarna hij ook stilvalt, als er een groot lek is blijft hij soms ook verder draaien. Maar dat zijn lekken die ge anders ook wel zou horen . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 13:17 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | ..........als er een groot lek is blijft hij soms ook verder draaien. Maar dat zijn lekken die ge anders ook wel zou horen . |
Dat heet geen lekken meer denk ik zo  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
kct104
Geregistreerd op: 18-5-2015 Berichten: 23 Woonplaats: gooi
|
Geplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 20:50 Onderwerp: |
|
|
Zorg dat je cilinder in TDC staat...
Perslucht...een barretje is genoeg...op je uitlaat einde...ff afplakken !
Vervolgens met zeepsop alle verbindingen en verdachte plekken spuiten met plantenspuit...succes verzekerd....( tenzij je kleppen lekken... ) _________________ Groet Mike
KTM adv s 950, 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 22 Mei. 2016, 15:42 Onderwerp: |
|
|
gewoon uitlaten met een tod dichtdukken: als ie goed dicht is slaat ie af (stationair, en dan heb je best veel druk!).
als er een klein lekje is gaat ie voor die tijd flink sissen
lekjes kleiner dan dat zijn niet belangrijk  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2016, 14:07 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | gewoon uitlaten met een tod dichtdukken: als ie goed dicht is slaat ie af (stationair, en dan heb je best veel druk!). |
dit is de simpelste truuk, ga ik één dezer uitproberen.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 31 Mei. 2016, 22:18 Onderwerp: |
|
|
Sissen zonder stil te vallen, zelfs als ik de uitlaten meerdere minuten afsluit.
Ik zal eens uitzoeken in welke positie van de krukas alle kleppen toe zijn (liefst zonder de halve motor te demonteren), dan de ene demper toekleven, dan de compressor aansluiten op de andere demper, en dan eens rustig lusiteren en voelen waar de lucht eruit komt. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
GezwindeSpoed

Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 448
|
Geplaatst: Wo, 1 Jun. 2016, 11:31 Onderwerp: |
|
|
Ik gok op BDP (dus daar waar je de kleppen ook steld) . Moet je dan wel per cilinder bekijken. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 1 Jun. 2016, 12:39 Onderwerp: |
|
|
GezwindeSpoed schreef: | Moet je dan wel per cilinder bekijken. |
Als er nergens een moment is waar de uitlaatkleppen van beide cylinders tegelijk toe staan, kan je in de uitlaat geen druk opbouwen. Beide uitlaatbochten staan immers met elkaar in verbinding. Dus de ene cylinder doen en dan de andere is geen optie.
Dus, moet ik effe googlen of dat scenario inderdaad mogelijk is. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 1 Jun. 2016, 19:46 Onderwerp: |
|
|
Wat is de compressie die een LC8 opbouwt? Ergens tussen de 9 en de 11 bar?
Maak je niet druk over bdp en zo, lang voor je die druk bereikt is uw compressor ten einde raad én nog eerder ga je wel merken waar je uitlaat lekt. 1 demper afdichten, de andere ook maar met compressoraansluiting.
Haal eerst de kappen onder het zadel eraf en prepareer een plantenspuit met zeepwater. Nog voor je 't zou horen zie je dan wel als er ergens een lek is.
Edit: als de Inlaatkleppen openstaan heb je natuurlijk een gigantisch lek.
Maar de kappen onder 't zadel zijn er nu toch af.
En je hebt zeepwater. Starten die handel en spritzen. Wordt hij te warm: wachten en opnieuw. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 6 Jun. 2016, 13:25 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: |
Starten die handel en spritzen. Wordt hij te warm: wachten en opnieuw. |
Starten, zoeken tot ie te warm wordt, wachten, en opnieuw. Dat bleek de beste taktiek te zijn. Kost wat tijd, maar tijd kost niets.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
|