lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

goede truken om valse lucht in uitlaat te ontdekken?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 8:56    Onderwerp: goede truken om valse lucht in uitlaat te ontdekken? Reageer met quote

Ik zou willen uitsluiten - of ontdekken - dat er ergens in mijn uitlaat valse lucht wordt aangezogen. Zijn er daarvoor truken?
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

Aan de uitlaatkant ga je dat vooral zien : op zoek gaan naar zwarte streepjes/vlekjes koolstof op de plaatsen waar de onderdelen aan elkaar hangen. Andere truuk (als ge met 2 zijt) is dat één persoon de uitlaatgaten van de dempers gedeeltelijk of volledig dichtduwt (met een paar dikke vodden bvb) en de andere dan gaat luisteren op de plaatsen waar het vermoedelijke lek zit. Als er geen lek is valt de moto onmiddellijk stil, als er een klein lek is ga je het een paar seconden heel goed horen waarna hij ook stilvalt, als er een groot lek is blijft hij soms ook verder draaien. Maar dat zijn lekken die ge anders ook wel zou horen bucktooth .
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
..........als er een groot lek is blijft hij soms ook verder draaien. Maar dat zijn lekken die ge anders ook wel zou horen bucktooth .

jester Dat heet geen lekken meer denk ik zo grin

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kct104



Geregistreerd op: 18-5-2015
Berichten: 23
Woonplaats: gooi

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Zorg dat je cilinder in TDC staat...
Perslucht...een barretje is genoeg...op je uitlaat einde...ff afplakken !
Vervolgens met zeepsop alle verbindingen en verdachte plekken spuiten met plantenspuit...succes verzekerd....( tenzij je kleppen lekken... sad3 )

_________________
Groet Mike

KTM adv s 950, 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mei. 2016, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon uitlaten met een tod dichtdukken: als ie goed dicht is slaat ie af (stationair, en dan heb je best veel druk!).

als er een klein lekje is gaat ie voor die tijd flink sissen

lekjes kleiner dan dat zijn niet belangrijk smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2016, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
gewoon uitlaten met een tod dichtdukken: als ie goed dicht is slaat ie af (stationair, en dan heb je best veel druk!).

dit is de simpelste truuk, ga ik één dezer uitproberen. thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 31 Mei. 2016, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Sissen zonder stil te vallen, zelfs als ik de uitlaten meerdere minuten afsluit. stars
Ik zal eens uitzoeken in welke positie van de krukas alle kleppen toe zijn (liefst zonder de halve motor te demonteren), dan de ene demper toekleven, dan de compressor aansluiten op de andere demper, en dan eens rustig lusiteren en voelen waar de lucht eruit komt.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 448

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2016, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gok op BDP (dus daar waar je de kleppen ook steld) evilgrin. Moet je dan wel per cilinder bekijken.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2016, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

GezwindeSpoed schreef:
Moet je dan wel per cilinder bekijken.

Als er nergens een moment is waar de uitlaatkleppen van beide cylinders tegelijk toe staan, kan je in de uitlaat geen druk opbouwen. Beide uitlaatbochten staan immers met elkaar in verbinding. Dus de ene cylinder doen en dan de andere is geen optie.
Dus, moet ik effe googlen of dat scenario inderdaad mogelijk is.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 757
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2016, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is de compressie die een LC8 opbouwt? Ergens tussen de 9 en de 11 bar?
Maak je niet druk over bdp en zo, lang voor je die druk bereikt is uw compressor ten einde raad én nog eerder ga je wel merken waar je uitlaat lekt. 1 demper afdichten, de andere ook maar met compressoraansluiting.

Haal eerst de kappen onder het zadel eraf en prepareer een plantenspuit met zeepwater. Nog voor je 't zou horen zie je dan wel als er ergens een lek is.

Edit: als de Inlaatkleppen openstaan heb je natuurlijk een gigantisch lek.
Maar de kappen onder 't zadel zijn er nu toch af. evilgrin
En je hebt zeepwater. Starten die handel en spritzen. Wordt hij te warm: wachten en opnieuw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2016, 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:

Starten die handel en spritzen. Wordt hij te warm: wachten en opnieuw.

Starten, zoeken tot ie te warm wordt, wachten, en opnieuw. Dat bleek de beste taktiek te zijn. Kost wat tijd, maar tijd kost niets. thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif