Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
j666st

Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 22:13 Onderwerp: probleem achterste cilinder |
|
|
sleutel vraagje... lijkt net alsof het gas blijft hangen... motor blijft hoog in de toeren... ploft uit de achterste cilinder... uitlaatgassen tussen aansluiting achterste cilinder en uitlaat (daar komt ploffend geluid vandaan)
zojuist de carburateur vrijgemaakt om te kijken of er wat blijft hangen, nee alles loopt soepel, beidde bougies vonken, maar op de een of andere manier ontsteekt de achterste cilinder niet.... Wat ik merk is dat de achterste carburateur geen lucht aanzuigt, als ik me hand op de voorste carburateur leg dan word ie aangezogen en slaat de motor af, als ik dit bij de achterste carburateur doe dan word mijn hand niet aangezogen en motor blijft draaien, op een cilinder maar toch..
Waar moet ik het zoeken? Wat is er aan de hand??
_________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Als je geen aanzuiglucht voelt op je carb.
Lijkt het mat er ergens wel echt iets mis gaat.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de achterste zuiger geen "aanzuig" slag maakt.
Vermoedelijk dus de inlaatkleppen die niet opengaan??
Probeer denkbeeldig de luchttoevoer te volgen.
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
j666st

Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 22:42 Onderwerp: |
|
|
Hmmm, tja dat zou kunnen, hoe kan ik dit eenvoudig checken, moet ik daar toch de boel voor uit elkaar halen... En dan als dat zo is hoe ga ik dit repareren??? Nieuwe kleppen, alles mooi slijpen enz...?
_________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 23:18 Onderwerp: |
|
|
jep..
klep niet open of niet dicht
bougie los (geen compressie)
of simpeler: valse lucht (niet via de kelk..)
- carb niet goed in zijn rubbers
- vaccumslangeyje los
- vacuummembraan lek (dan hangt de vacuumschuif wel, maar mss heb je dat niet gezien)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
j666st

Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 23:33 Onderwerp: |
|
|
Oké kan ik wat mee, dus toch verder uit elkaar schroeven, hoop dat het iets is in de carburateur en niet iets met me Kleppen. Wordt in iedergeval een treindagje morgen...
Heb nog zitten denken dat het misschien komt door het schoonspoelen van me motor afgelopen. Zaterdag maar tja dat doe ik elke week dus ????
Word vervolgd....
_________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 26 Jan. 2016, 21:21 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me niet dat het door het schoonspoelen komt.
Als hierdoor iets electronisch problemen gaat geven wellicht wel.
Maar dit lijkt meer mechanisch en of de problemen te zijn die Bean ook opnoemde
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
j666st

Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Di, 26 Jan. 2016, 23:06 Onderwerp: |
|
|
zo tis al wat duidelijker, carburateurs erafgehaald en mijn hand op de inlaat van de cilinders gelegd gestart en beidde handen werden evenveel vacuüm getrokken... dus geen afgebroken of vastzittende kleppen. Genoeg zuigkracht aan beidde cilinders...
Wat ik wel zag dat de kunstof kraag beschadigd is, er is een heel stuk uit???
grr hoe kan dat nou?? Ik rij zo rustig...
Ook evengoed naar het membraan in de carb gekeken, deze zag er als nieuw uit, geen scheurtje of zo...
Is het trouwens normaal dat de voorste koperen klep (vlinderklep?) in de carb niet helemaal afsluit, het verschil tussen de achterste die recht is en de voorste (die ook uit twee delen bestaat )maar die dan onder een flauwe hoek staan...
zal morgen de vlotters ook maar meteen schoonmaken en sproeiers.
_________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
 |
Guzman
Geregistreerd op: 11-9-2009 Berichten: 18 Woonplaats: Breezand
|
Geplaatst: Wo, 27 Jan. 2016, 14:02 Onderwerp: |
|
|
Ik heb dit probleem ook regelmatig, achterste cilinder die niet meedoet stationair en deellast. Draai ik het gas verder open springt ineens de cilinder wel bij. Ik los het telkens weer op door de stationairsproeier schoon te blazen maar een maand later gebeurd het weer. Het gebeurd alleen na een nieuwe start, kan zijn dat ik de hele dag gereden heb, niets aan de hand. Ik zet hem 5 minuten uit, starten, achterste cilinder weer niks. Tank, filter, alles al tig x schoongemaakt. Iemand nog een suggestie?
_________________ KTM 950 uit 2004
licht gemodificeerd. |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 29 Jan. 2016, 20:04 Onderwerp: |
|
|
Kraag, vlinderkleppen in een kleine hoek.
Allemaal lastig te zeggen zonder foto's.
Kan zijn dat de kleppen iets open gehouden worden. Aangezien er nogsteeds voor stationair ook lucht in de cilinders moet komen
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
j666st

Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Vr, 29 Jan. 2016, 21:35 Onderwerp: |
|
|
wie weet of het standaard zo hoort.. De vlinderklep van de voorste carb sluit niet helemaal af, terwijl de vlinderklep van de achterste carb wel goed afsluit... Ik kan me niet voorstellen dat dit zo goed is, het lijkt wel of de voorste vlinderklep verbogen is??
Voorste carb, je ziet op de foto aan de linkerkant dat ie niet goed afsluit.
op de tweede foto de achterste carb, deze sluit wel goed af..
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
83.87 KB |
Weergegeven: |
455 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
106.2 KB |
Weergegeven: |
465 keer |

|
_________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2727 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 0:26 Onderwerp: |
|
|
Synchroniseren dus.. schroefje los gelopen?
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
j666st

Geregistreerd op: 1-2-2015 Berichten: 41 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 0:45 Onderwerp: |
|
|
Nee schroefje zit zeg maar geborgd met een lik verf ...???
Is gedaan door de vorige eigenaar denk...
Maar de vlinderklep is van de voorste niet vlak zeg maar, er zit zeg maar een knik in... Alsof ie verbogen is???
_________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 9:58 Onderwerp: |
|
|
ik kan het niet zien op de foto, maar volgens mij horen ze wel vlak te zijn idd. voor en achter is iig dezelfde klep.
maar als de voorste krom is geworden door iets, zodat die meer open blijft staan, en de synchronisatie stond goed.. dan kan de achterste nooit nu dicht staan: dus dat verhaal klopt niet. tenzij dit probleem er altijd was en jij het niet veroorzaakt hebt...
om synchr te doen moet je wel zorgen dat eerst alle andere parameters goed zijn:
klepjes gesteld
carb op standaard/foetsoenlijke afstelling
en uiteraard geen kromme onderdelen of foute montages.
zoniet... dan ben je iets fouts aan het rechtbreien en dat wordt nooit goed.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 17:08 Onderwerp: |
|
|
ik heb ooit eens een set carb's zien liggen bij de dealer waarvan er 1 klep krom was.
bleek van een garantiegevalletje te komen van een LC8 die backfire had gehad.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2727 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Als het echt stuk is, hier ligt nog een goed setje carburateurs..
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|