lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

probleem achterste cilinder
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
j666st



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 41
Woonplaats: Noord Holland

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 22:13    Onderwerp: probleem achterste cilinder Reageer met quote

sleutel vraagje... lijkt net alsof het gas blijft hangen... motor blijft hoog in de toeren... ploft uit de achterste cilinder... uitlaatgassen tussen aansluiting achterste cilinder en uitlaat (daar komt ploffend geluid vandaan)
zojuist de carburateur vrijgemaakt om te kijken of er wat blijft hangen, nee alles loopt soepel, beidde bougies vonken, maar op de een of andere manier ontsteekt de achterste cilinder niet.... Wat ik merk is dat de achterste carburateur geen lucht aanzuigt, als ik me hand op de voorste carburateur leg dan word ie aangezogen en slaat de motor af, als ik dit bij de achterste carburateur doe dan word mijn hand niet aangezogen en motor blijft draaien, op een cilinder maar toch..

Waar moet ik het zoeken? Wat is er aan de hand?? stars

_________________
KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Als je geen aanzuiglucht voelt op je carb.
Lijkt het mat er ergens wel echt iets mis gaat.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de achterste zuiger geen "aanzuig" slag maakt.

Vermoedelijk dus de inlaatkleppen die niet opengaan?? book2
Probeer denkbeeldig de luchttoevoer te volgen.

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
j666st



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 41
Woonplaats: Noord Holland

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm, tja dat zou kunnen, hoe kan ik dit eenvoudig checken, moet ik daar toch de boel voor uit elkaar halen... En dan als dat zo is hoe ga ik dit repareren??? Nieuwe kleppen, alles mooi slijpen enz...?
_________________
KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

jep..

klep niet open of niet dicht
bougie los (geen compressie)

of simpeler: valse lucht (niet via de kelk..)
- carb niet goed in zijn rubbers
- vaccumslangeyje los
- vacuummembraan lek (dan hangt de vacuumschuif wel, maar mss heb je dat niet gezien)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
j666st



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 41
Woonplaats: Noord Holland

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Oké kan ik wat mee, dus toch verder uit elkaar schroeven, hoop dat het iets is in de carburateur en niet iets met me Kleppen. Wordt in iedergeval een treindagje morgen... beadyeyes

Heb nog zitten denken dat het misschien komt door het schoonspoelen van me motor afgelopen. Zaterdag maar tja dat doe ik elke week dus ????

Word vervolgd....

_________________
KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jan. 2016, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me niet dat het door het schoonspoelen komt.
Als hierdoor iets electronisch problemen gaat geven wellicht wel.
Maar dit lijkt meer mechanisch en of de problemen te zijn die Bean ook opnoemde book2

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
j666st



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 41
Woonplaats: Noord Holland

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jan. 2016, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

zo tis al wat duidelijker, carburateurs erafgehaald en mijn hand op de inlaat van de cilinders gelegd gestart en beidde handen werden evenveel vacuüm getrokken... dus geen afgebroken of vastzittende kleppen. Genoeg zuigkracht aan beidde cilinders...

Wat ik wel zag dat de kunstof kraag beschadigd is, er is een heel stuk uit???
grr hoe kan dat nou?? Ik rij zo rustig... rolleyes

Ook evengoed naar het membraan in de carb gekeken, deze zag er als nieuw uit, geen scheurtje of zo...

Is het trouwens normaal dat de voorste koperen klep (vlinderklep?) in de carb niet helemaal afsluit, het verschil tussen de achterste die recht is en de voorste (die ook uit twee delen bestaat )maar die dan onder een flauwe hoek staan...

zal morgen de vlotters ook maar meteen schoonmaken en sproeiers.

_________________
KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guzman



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: Breezand

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jan. 2016, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit probleem ook regelmatig, achterste cilinder die niet meedoet stationair en deellast. Draai ik het gas verder open springt ineens de cilinder wel bij. Ik los het telkens weer op door de stationairsproeier schoon te blazen maar een maand later gebeurd het weer. Het gebeurd alleen na een nieuwe start, kan zijn dat ik de hele dag gereden heb, niets aan de hand. Ik zet hem 5 minuten uit, starten, achterste cilinder weer niks. Tank, filter, alles al tig x schoongemaakt. Iemand nog een suggestie?
_________________
KTM 950 uit 2004
licht gemodificeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jan. 2016, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Kraag, vlinderkleppen in een kleine hoek.

Allemaal lastig te zeggen zonder foto's.
Kan zijn dat de kleppen iets open gehouden worden. Aangezien er nogsteeds voor stationair ook lucht in de cilinders moet komen wink thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
j666st



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 41
Woonplaats: Noord Holland

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jan. 2016, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

wie weet of het standaard zo hoort.. De vlinderklep van de voorste carb sluit niet helemaal af, terwijl de vlinderklep van de achterste carb wel goed afsluit... Ik kan me niet voorstellen dat dit zo goed is, het lijkt wel of de voorste vlinderklep verbogen is??

Voorste carb, je ziet op de foto aan de linkerkant dat ie niet goed afsluit.

op de tweede foto de achterste carb, deze sluit wel goed af..



IMG_7169.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  83.87 KB
 Weergegeven:  455 keer

IMG_7169.JPG



IMG_7170.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  106.2 KB
 Weergegeven:  465 keer

IMG_7170.JPG



_________________
KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 0:26    Onderwerp: Reageer met quote

Synchroniseren dus.. schroefje los gelopen?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
j666st



Geregistreerd op: 1-2-2015
Berichten: 41
Woonplaats: Noord Holland

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 0:45    Onderwerp: Reageer met quote

Nee schroefje zit zeg maar geborgd met een lik verf ...???
Is gedaan door de vorige eigenaar denk...

Maar de vlinderklep is van de voorste niet vlak zeg maar, er zit zeg maar een knik in... Alsof ie verbogen is???

_________________
KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan het niet zien op de foto, maar volgens mij horen ze wel vlak te zijn idd. voor en achter is iig dezelfde klep.

maar als de voorste krom is geworden door iets, zodat die meer open blijft staan, en de synchronisatie stond goed.. dan kan de achterste nooit nu dicht staan: dus dat verhaal klopt niet. tenzij dit probleem er altijd was en jij het niet veroorzaakt hebt...

om synchr te doen moet je wel zorgen dat eerst alle andere parameters goed zijn:
klepjes gesteld
carb op standaard/foetsoenlijke afstelling
en uiteraard geen kromme onderdelen of foute montages.

zoniet... dan ben je iets fouts aan het rechtbreien en dat wordt nooit goed.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb ooit eens een set carb's zien liggen bij de dealer waarvan er 1 klep krom was.
bleek van een garantiegevalletje te komen van een LC8 die backfire had gehad.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Als het echt stuk is, hier ligt nog een goed setje carburateurs..
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif