Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blok33
Geregistreerd op: 10-5-2015 Berichten: 15
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2015, 10:25 Onderwerp: Na 1000 km toch al wat vragen (en zorgen) |
|
|
Ik heb de ADV 950 (2003) nou een kleine week en heb er zo'n 1000 km mee afgelegd, wat een heerlijke motor...
Maar... zoals ik al zei in het voorstel topic, ik ben zo motor-technisch als een pinda.
Ik heb een aantal vragen die ik al beantwoord heb proberen te krijgen via de zoekfunctie.. Maar ik kan er geen eenduidig antwoord in vinden (misschien zijn die er ook niet hoor, maar ik probeer het toch nog eens)
De vorige eigenaar van de motor heeft me verteld dat de motor wel eens last heeft van een ratelende nokkenasketting. Toen heeft hij de motor naar de dealer gebracht en die hebben de spanner vervangen. Bij de proefrit en de eerste 950 km heb ik er ook niks van gehoord. Tot gisterenavond... Een redelijk onaangenaam ratelend geluid...
Kan het nog wat anders zijn dan de spanner? Moet ik me hierom echte zorgen maken?
Ook heb ik, wat ik lees komt het vaker voor, trillingen in het stuur bij afremmen op de motor. Ik heb al wat met de veerafstelling gespeeld maar heb het idee dat ik niet precies weet wat en hoe ik ze moet afstellen, is er iemand die me hierbij zou willen/kunnen helpen?
En mijn neutraal lampje begon na 500 km te knipperen, ook dat vond ik al in de topics maar ik kon zo snel niet vinden waar ik de sensor moest vinden, iemand een tip? Ik las dat ie via de massa geschakeld word, kan het er aan liggen dat ik de massa van mijn navigatiesysteem op het frame heb gemaakt?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik zou graag meer over de motor leren, mocht er iemand in de buurt van limburg zijn die zegt, "kom maar eens af" dan zou ik dat super vinden. |
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 203
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2015, 12:52 Onderwerp: |
|
|
Is het een trilling of echt een shake in het stuur? Het zou misschien aan je voorband kunnen liggen, wat van voorband heb je er nu op? |
|
Naar boven |
|
|
TRooPER
Geregistreerd op: 5-10-2010 Berichten: 190
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2015, 13:30 Onderwerp: |
|
|
oliedrukveer? eens opzoeken hier
of gewoon een oliewissel nodig, hoe staat het oliepeil (let op speciale manier van olie peilen) wanneer was de vorige oliewissel? |
|
Naar boven |
|
|
Blok33
Geregistreerd op: 10-5-2015 Berichten: 15
|
Geplaatst: Do, 14 Mei. 2015, 18:24 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie voor het meedenken..
- Het is meer een shake.. er liggen nu Continental Conti Trail Attack 2, weinig gebruikte, banden voor en achter op...
- De oliedrukveer had ik gevonden, alleen nog niet precies hoe ik hem moet vervangen. Oliewissel doe ik zaterdag.. Oliepeil had ik gecontroleerd (op de DR Bean manier) en die stond precies in het midden.
Ik heb ook wat last van een "happende" koppeling en nou ben ik op zoek naar een 0,50 mm oliesproeier, weet iemand waar ik die kan krijgen of zijn die alleen online te bestellen? Google bracht me even snel geen adres.. |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1459 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 10:43 Onderwerp: |
|
|
cjdesign heeft hem eventueel geloof ik.
Als ik jou was zou ik eerst even proberen gewoon de koppelingsvloeistof te vervangen. (Hier moet beslist geen remvloeistof DOT4 in!) _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
TRooPER
Geregistreerd op: 5-10-2010 Berichten: 190
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 10:53 Onderwerp: |
|
|
ivm happende koppeling:
ik had er met de 950s met 33dkm ook wat last van,
ik heb al de koppelingssproeier gereinigd, koppelingsschijven nagekeken en allen binnnen spec.
Op advies van Raketman toch nog maar eens de laatste metaalschijf nakijken, op inslijting van de drukveer, en ja hoor. De drukveer die in de koppelingskorf tegen de motor aan zit, had al een groef gemaakt in de 1ste metaalplaat. Ofwel plaats je een nieuwe plaat, of je zet deze met de groef op plaats 2 of 3 (zo deed ik het)
Laatst aangepast door TRooPER op Vr, 15 Mei. 2015, 11:07, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
TRooPER
Geregistreerd op: 5-10-2010 Berichten: 190
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 11:00 Onderwerp: |
|
|
oliedrukveer:
heb deze ook zonet vervangen en het is een gepruts om de veer en circlips terug op zijn plaats te krijgen,
de truk zoals "Blackbert" hier met foto's illustreert, werkt ook zo bij mij. Zonder de volledige koppelinskorf te demonteren:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3396 |
|
Naar boven |
|
|
Blok33
Geregistreerd op: 10-5-2015 Berichten: 15
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 15:02 Onderwerp: |
|
|
Thanx allemaal..
- magura royal blood besteld, daar eens mee beginnen.
- volgende stap sproeier bestellencj design.
- stap erna, de ballen vinden om de koppeling te ontmantelen....
Het veertje ga ik ook bestellen, nog even zoeken waar maar als het dan toch open ligt..
Weet iemand waar de neutraalsensor zich bevind? Is geen drama maar zou het toch handig vinden om hem niet elke keer met de koppeling te moeten starten.. |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 19:21 Onderwerp: |
|
|
zenoverland heeft de sproeiers ook.
In de UK dus sneller binnen en minder verzendkosten...
http://www.zenoverland.com/ktm-990-adventure/ktm-lc8-clutch-oil-jet-05mm.html
Vraag me trouwens af of de ktm dealer deze ook niet kan leveren...
Daar kan je het veertje tenslotte ook bestellen! _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 18 Mei. 2015, 11:49 Onderwerp: |
|
|
Blok33 schreef: | Thanx allemaal..
- magura royal blood besteld, daar eens mee beginnen. |
Zinloos duur... LHM-vloeistof zoals gebruikt in de hydrauliek van Citroën is ongeveer tien keer goedkoper en even goed. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2015, 17:27 Onderwerp: |
|
|
Kleurloze 5W vorkolie werkt trouwens ook perfect voor de koppeling van de LC8...en is net iets duurzamer. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2015, 2:23 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Kleurloze 5W vorkolie werkt trouwens ook perfect voor de koppeling van de LC8...en is net iets duurzamer. |
waarom ???? |
|
Naar boven |
|
|
nopper
Geregistreerd op: 11-11-2014 Berichten: 100 Woonplaats: Meerhout
|
Geplaatst: Ma, 1 Jun. 2015, 10:29 Onderwerp: |
|
|
Wat het ratelen betreft :
Ik heb het ook even gehad bij koud weer en laag stationair draaien. Dan kwam de druk niet hoog genoeg. check dus even of je stationaire loop niet te traag is.
Ik heb ook de drukveer vervangen, maar heb wél de koppeling verwijderd.
De koppeling :
Zit er bij jouw motor al een sproeier in? Mijn 950 zat gewoon afgeplugd met een schroefje. Dit schroefje was ooit wel doorboord, maar daar kreeg ik nog geen haar door.
Ik heb een .50 van zenoverland gestoken. Toen werd het onmiddellijk beter, maar het probleem kwam al snel terug. De sproeier vervuilde snel.
Hypothese : mayonaise in het oliekanaaltje van de sproeier omwille van een waterpomplek in het verleden.
Nu, na enkele keren kort na elkaar reinigen geen enkel probleem meer. _________________ Love's not an angel it's merely a monkey with wings |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 1 Jun. 2015, 11:27 Onderwerp: |
|
|
ik heb nog het originele sproeiertje zitten, nooit misérie mee gehad. Wel bij elk onderhoud checken of het idd niet verstopt is. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
|