lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

LC8 950 blijft niet draaien.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Feb. 2015, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Is het zo dat de TPS sensor niet meer dient als de EPC klepjes zijn verwijderd?

Zie oud topic:

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=180&highlight=tps

Hopleijk van wal, scheelt weer wat "elektrisch-werk" (waar ik niets van ken).

Kan deze dan gewoon terug ingeplugd worden zonder problemen?
Of stekkertjes los laten?

mvg,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Feb. 2015, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

volgens Steven heeft ie wel invloed op de ontsteking. Maar ik twijfel er aan omdat ik hem gedemonteerd heb destijds en geen verschil merkte
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Feb. 2015, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ok,

Als ik enkel de stekker uittrek en hem niet loshaal van de carburator,
moet hij dan terug gekalibreerd worden?


Stand van zaken werkzaamheden:
nieuwe bougies geplaatst, nu aan het prossen met het losdraaien onderste boutje van het SAS-plaatje van voorste cilinder. Morgen eens proberen met een geleende ringratelsleutel.

Hopelijk kan ik volgend weekend / week eens op de startknop duwen...

grts,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Feb. 2015, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

TDB schreef:
Ok,

Als ik enkel de stekker uittrek en hem niet loshaal van de carburator,
moet hij dan terug gekalibreerd worden?


Stand van zaken werkzaamheden:
nieuwe bougies geplaatst, nu aan het prossen met het losdraaien onderste boutje van het SAS-plaatje van voorste cilinder. Morgen eens proberen met een geleende ringratelsleutel.

Hopelijk kan ik volgend weekend / week eens op de startknop duwen...

grts,

Toon


als je de ophangbouten van de olietank loshaalt, dan kun je deze wat bewegen, en heb je meer ruimte om het sasplaatboutje los te krijgen,
voor het terugmonteren een inbusboutje gebruiken, want die kun je onder een hoek vastzetten met een bolkop-inbussleuteltje.. wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Do, 26 Feb. 2015, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, goede tip.

De olietank had ik ook losgehaald maar het boutje zat iets vaster dan verwacht en ben er 1 keer met mijn ringsleutel afgeschoven.
Daarom nu een beetje beschadigd, heb nadien geprobeerd met dopsleutel + ratel, marr kan er niet bij, zit een olieleiding in de weg (ik denk tergvoer naar de olietank) en heb deze gisteren ook niet losgekregen om deze wat opzij te duwen.

Vanaag eens verder proberen (1st met ringratel)

grts,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Do, 26 Feb. 2015, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

De kop van de bout is zeskant maar kopsekant ook torx opname.
Daarmee kan je ook proberen hem los te krijgen.
Kan je best wat kracht op genereren.

Gr

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Do, 26 Feb. 2015, 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

Edwin,
Ik denk dat deze boutjes bij later modellen een torx inkepeing hebben gekregen, mijn 950 adv '05 heeft enkel zeskant.
Mijne maat zijn SMT 2010 heeft idd ook torx.

gr,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Do, 26 Feb. 2015, 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,
Oke.,, minder. Had het een stukje makkelijker voor je gemaakt

Gr

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2015, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Dit weekend weer een stapje dichter bij terug startten gezet.

Carburator opengehaald, gereinigd en alle jets eens losgehaald en uitgeblazen.
Gasnaalden terug standaard gezet, idle mixture ook terug standaard (2 1/4).
Wat ik wel gemerkt heb, is dat de gasklep (denk ik) van de achterste cilinder niet meer volledig afsluit, tegen het licht gehouden en een fijn randje rondom licht zichtbaar. Is dit een groot probleem? Of enkel wat slijtage?

Nu ik ook de choke-kabels nog los heb hangen, heb ik eens ergens op het forum gelezen om hier ergens een ringetje bij te zetten zodat het hendeltje in de gewenste positie blijft? De mijne gaat altijd terug dicht.
Weet iemand hoe dit precies moet?

grts,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2015, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

TDB schreef:


Nu ik ook de choke-kabels nog los heb hangen, heb ik eens ergens op het forum gelezen om hier ergens een ringetje bij te zetten zodat het hendeltje in de gewenste positie blijft? De mijne gaat altijd terug dicht.
Weet iemand hoe dit precies moet?

grts,

Toon


onder het schroefje waar het hendeltje omheen scharniert zit een gegolfd ringetje, deze zal in de loop der tijd wat platter geworden zijn, waar door het hendeltje te soepel gaat.
dus inderdaad ringetje extra eronder, of het golfringetje met een punttang weer wat meer "golf"geven.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mrt. 2015, 8:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, bedankt.
_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Mrt. 2015, 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

In het weekend carburators gesynchroniseerd.

Is goed verlopen denk ik... nooit eerder gedaan.
Bleef op de duur toch stabiel (verschil in onderdruk) bij stationair draaien. Ook na even gas geven tot 4-5k toeren.

Tijdens het gas geven schommelde de onderdruk weer wel tss de cilinders. Is dit normaal?

Wel krijg ik hem bij staionair draaien niet stabiel op 1400t/min, schommelt altijd tussen 1400 en 2000 t/min. Was voordien ook al het geval...

*klein vraagje: is het nodig om van dat gele plasic spul op het boutje + veertje te laten lopen na afstellen? Ik vermoed om wat te borgen.


Heb in alle geval alles weer tegen de motor geplakt en ga straks eens een testritje doen.

grts,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1609
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 9 Mrt. 2015, 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

mijn twee cent : laat je carbs eens afstellen door pro's. Dat stationair toerental hoort zo stabiel te zijn als een huis. Dus daar klopt iets niet.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 10 Mrt. 2015, 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Heb gisteren toch nog maar eens gestart en gaan rijden, stationair draaien was stabiel, zeker nadat ik ermee gereden heb.

Heb de indruk dat dit is omdat de luchtfilter + behuizing er terug opzit...

Ploffen in de uitlaat is er nog steeds.

Sas verwijderd, EPC verwijderd, vacuumleidingetjes vervangenen + afgestopt met M5 boutjes en met nieuwe klemmetjes. Pakking aan uitlaatflens op voorste cilinder vervangen.

Dus zou het kunnen dat dit enkel nog aan de grafietpakkingen kan liggen aan het Y-stuk of aan de uitlaatflens van de achterste cilinder?

gr,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 10 Mrt. 2015, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

TDB schreef:
Hallo,

Heb gisteren toch nog maar eens gestart en gaan rijden, stationair draaien was stabiel, zeker nadat ik ermee gereden heb.

Heb de indruk dat dit is omdat de luchtfilter + behuizing er terug opzit...

Ploffen in de uitlaat is er nog steeds.

Sas verwijderd, EPC verwijderd, vacuumleidingetjes vervangenen + afgestopt met M5 boutjes en met nieuwe klemmetjes. Pakking aan uitlaatflens op voorste cilinder vervangen.

Dus zou het kunnen dat dit enkel nog aan de grafietpakkingen kan liggen aan het Y-stuk of aan de uitlaatflens van de achterste cilinder?

gr,

Toon


Kijk ook eens naar je achterste uitlaatbocht. Die is nogal fragiel. Enkele scheurtjes leiden ook tot geplof.
Als je grafietringen erdoor zijn, valt dat niet te ontkennen. Geloof me. Je loopt van miserie de Gamma binnen om je oren af te kitten grin

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif