Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2015, 13:22 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Is het zo dat de TPS sensor niet meer dient als de EPC klepjes zijn verwijderd?
Zie oud topic:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=180&highlight=tps
Hopleijk van wal, scheelt weer wat "elektrisch-werk" (waar ik niets van ken).
Kan deze dan gewoon terug ingeplugd worden zonder problemen?
Of stekkertjes los laten?
mvg,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2015, 22:00 Onderwerp: |
|
|
volgens Steven heeft ie wel invloed op de ontsteking. Maar ik twijfel er aan omdat ik hem gedemonteerd heb destijds en geen verschil merkte _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2015, 22:45 Onderwerp: |
|
|
Ok,
Als ik enkel de stekker uittrek en hem niet loshaal van de carburator,
moet hij dan terug gekalibreerd worden?
Stand van zaken werkzaamheden:
nieuwe bougies geplaatst, nu aan het prossen met het losdraaien onderste boutje van het SAS-plaatje van voorste cilinder. Morgen eens proberen met een geleende ringratelsleutel.
Hopelijk kan ik volgend weekend / week eens op de startknop duwen...
grts,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Wo, 25 Feb. 2015, 22:51 Onderwerp: |
|
|
TDB schreef: | Ok,
Als ik enkel de stekker uittrek en hem niet loshaal van de carburator,
moet hij dan terug gekalibreerd worden?
Stand van zaken werkzaamheden:
nieuwe bougies geplaatst, nu aan het prossen met het losdraaien onderste boutje van het SAS-plaatje van voorste cilinder. Morgen eens proberen met een geleende ringratelsleutel.
Hopelijk kan ik volgend weekend / week eens op de startknop duwen...
grts,
Toon |
als je de ophangbouten van de olietank loshaalt, dan kun je deze wat bewegen, en heb je meer ruimte om het sasplaatboutje los te krijgen,
voor het terugmonteren een inbusboutje gebruiken, want die kun je onder een hoek vastzetten met een bolkop-inbussleuteltje..  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2015, 8:48 Onderwerp: |
|
|
Ok, goede tip.
De olietank had ik ook losgehaald maar het boutje zat iets vaster dan verwacht en ben er 1 keer met mijn ringsleutel afgeschoven.
Daarom nu een beetje beschadigd, heb nadien geprobeerd met dopsleutel + ratel, marr kan er niet bij, zit een olieleiding in de weg (ik denk tergvoer naar de olietank) en heb deze gisteren ook niet losgekregen om deze wat opzij te duwen.
Vanaag eens verder proberen (1st met ringratel)
grts,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
Edwin640
Geregistreerd op: 20-4-2013 Berichten: 231
|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2015, 12:59 Onderwerp: |
|
|
De kop van de bout is zeskant maar kopsekant ook torx opname.
Daarmee kan je ook proberen hem los te krijgen.
Kan je best wat kracht op genereren.
Gr _________________ adventure 990 R |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2015, 13:04 Onderwerp: |
|
|
Edwin,
Ik denk dat deze boutjes bij later modellen een torx inkepeing hebben gekregen, mijn 950 adv '05 heeft enkel zeskant.
Mijne maat zijn SMT 2010 heeft idd ook torx.
gr,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
Edwin640
Geregistreerd op: 20-4-2013 Berichten: 231
|
Geplaatst: Do, 26 Feb. 2015, 13:18 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Oke.,, minder. Had het een stukje makkelijker voor je gemaakt
Gr _________________ adventure 990 R |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Zo, 1 Mrt. 2015, 21:22 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Dit weekend weer een stapje dichter bij terug startten gezet.
Carburator opengehaald, gereinigd en alle jets eens losgehaald en uitgeblazen.
Gasnaalden terug standaard gezet, idle mixture ook terug standaard (2 1/4).
Wat ik wel gemerkt heb, is dat de gasklep (denk ik) van de achterste cilinder niet meer volledig afsluit, tegen het licht gehouden en een fijn randje rondom licht zichtbaar. Is dit een groot probleem? Of enkel wat slijtage?
Nu ik ook de choke-kabels nog los heb hangen, heb ik eens ergens op het forum gelezen om hier ergens een ringetje bij te zetten zodat het hendeltje in de gewenste positie blijft? De mijne gaat altijd terug dicht.
Weet iemand hoe dit precies moet?
grts,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3677
|
Geplaatst: Zo, 1 Mrt. 2015, 22:43 Onderwerp: |
|
|
TDB schreef: |
Nu ik ook de choke-kabels nog los heb hangen, heb ik eens ergens op het forum gelezen om hier ergens een ringetje bij te zetten zodat het hendeltje in de gewenste positie blijft? De mijne gaat altijd terug dicht.
Weet iemand hoe dit precies moet?
grts,
Toon |
onder het schroefje waar het hendeltje omheen scharniert zit een gegolfd ringetje, deze zal in de loop der tijd wat platter geworden zijn, waar door het hendeltje te soepel gaat.
dus inderdaad ringetje extra eronder, of het golfringetje met een punttang weer wat meer "golf"geven. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Ma, 2 Mrt. 2015, 8:41 Onderwerp: |
|
|
Ok, bedankt. _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Ma, 9 Mrt. 2015, 13:25 Onderwerp: |
|
|
In het weekend carburators gesynchroniseerd.
Is goed verlopen denk ik... nooit eerder gedaan.
Bleef op de duur toch stabiel (verschil in onderdruk) bij stationair draaien. Ook na even gas geven tot 4-5k toeren.
Tijdens het gas geven schommelde de onderdruk weer wel tss de cilinders. Is dit normaal?
Wel krijg ik hem bij staionair draaien niet stabiel op 1400t/min, schommelt altijd tussen 1400 en 2000 t/min. Was voordien ook al het geval...
*klein vraagje: is het nodig om van dat gele plasic spul op het boutje + veertje te laten lopen na afstellen? Ik vermoed om wat te borgen.
Heb in alle geval alles weer tegen de motor geplakt en ga straks eens een testritje doen.
grts,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1609 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 9 Mrt. 2015, 15:32 Onderwerp: |
|
|
mijn twee cent : laat je carbs eens afstellen door pro's. Dat stationair toerental hoort zo stabiel te zijn als een huis. Dus daar klopt iets niet. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Di, 10 Mrt. 2015, 8:44 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Heb gisteren toch nog maar eens gestart en gaan rijden, stationair draaien was stabiel, zeker nadat ik ermee gereden heb.
Heb de indruk dat dit is omdat de luchtfilter + behuizing er terug opzit...
Ploffen in de uitlaat is er nog steeds.
Sas verwijderd, EPC verwijderd, vacuumleidingetjes vervangenen + afgestopt met M5 boutjes en met nieuwe klemmetjes. Pakking aan uitlaatflens op voorste cilinder vervangen.
Dus zou het kunnen dat dit enkel nog aan de grafietpakkingen kan liggen aan het Y-stuk of aan de uitlaatflens van de achterste cilinder?
gr,
Toon _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Di, 10 Mrt. 2015, 11:39 Onderwerp: |
|
|
TDB schreef: | Hallo,
Heb gisteren toch nog maar eens gestart en gaan rijden, stationair draaien was stabiel, zeker nadat ik ermee gereden heb.
Heb de indruk dat dit is omdat de luchtfilter + behuizing er terug opzit...
Ploffen in de uitlaat is er nog steeds.
Sas verwijderd, EPC verwijderd, vacuumleidingetjes vervangenen + afgestopt met M5 boutjes en met nieuwe klemmetjes. Pakking aan uitlaatflens op voorste cilinder vervangen.
Dus zou het kunnen dat dit enkel nog aan de grafietpakkingen kan liggen aan het Y-stuk of aan de uitlaatflens van de achterste cilinder?
gr,
Toon |
Kijk ook eens naar je achterste uitlaatbocht. Die is nogal fragiel. Enkele scheurtjes leiden ook tot geplof.
Als je grafietringen erdoor zijn, valt dat niet te ontkennen. Geloof me. Je loopt van miserie de Gamma binnen om je oren af te kitten
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
|