Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 24 Okt. 2014, 19:43 Onderwerp: |
|
|
En heel lang de start snelheid van een volgeladen accu hebben. En dan ineens leeg zijn.
Terwijl een accu langzaam aftakelt / verminderd
voorbeeld grafiekje:
 _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
nopper
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2014, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Ik zit met een gelijkaardig probleem, dus ik gooi het maar bij in deze post.
Ik verdenk ook de accu.
Wanneer hij aan de lader heeft gehangen is er geen enkel probleem met starten.
Hang ik hem een tweetal dagen niet aan de lader, dan gaat starten al moeilijker.
De motor heeft verder geen elektrische accessoires die voor een sluipverbruik kunnen zorgen ((tenzij gps houder)
Accu geeft 12,5 V
Bij stationair 14,2
Wat ik wel raar vind is dat die spanning wat daalt bij 4000 rpm (naar 13,9 ofzo)
Tijdens starten (was met warme motor, dus kon ik niet blijven doorstarten, zag ik hem wel héél even zakken onder 9V. Maar aangezien hij al na een paar omwentelingen startte zegt dat smisschien niet veel.
Zegt dit jullie wat? _________________ Love's not an angel it's merely a monkey with wings |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2014, 19:43 Onderwerp: |
|
|
Die 9V zegt alles...als een gewone (trage) mulitmeter al kan registreren dat de batterij onder de 10V duikt bij het starten dan is die batterij gaar.
Als een batterij in een 990 een levensduur haalt van 2 jaar dan is het flink geweest...al de rest is extra. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2014, 20:24 Onderwerp: |
|
|
nopper schreef: | Ik zit met een gelijkaardig probleem, dus ik gooi het maar bij in deze post.
Ik verdenk ook de accu.
Wanneer hij aan de lader heeft gehangen is er geen enkel probleem met starten.
Hang ik hem een tweetal dagen niet aan de lader, dan gaat starten al moeilijker.
De motor heeft verder geen elektrische accessoires die voor een sluipverbruik kunnen zorgen ((tenzij gps houder)
Accu geeft 12,5 V
Bij stationair 14,2
Wat ik wel raar vind is dat die spanning wat daalt bij 4000 rpm (naar 13,9 ofzo)
Tijdens starten (was met warme motor, dus kon ik niet blijven doorstarten, zag ik hem wel héél even zakken onder 9V. Maar aangezien hij al na een paar omwentelingen startte zegt dat smisschien niet veel.
Zegt dit jullie wat? |
Dat de spanning bij hoger toerental wat zakt dat is omdat de injectie meer verbruikt bij hogere toerentallen.
Ik heb een Koso-meter geinstalleerd met buitentemperatuur en Voltage, zo kan ik het steeds in het oog houden. _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 19 Dec. 2014, 10:23 Onderwerp: |
|
|
Nopper ik vermoed ook de accu.
Je kan evt het sluipverbruik meten. Zie manual 7-2 _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
|