lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Schoolvoorbeeld versleten clutch slave cilinder?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Do, 13 Nov. 2014, 21:49    Onderwerp: Schoolvoorbeeld versleten clutch slave cilinder? Reageer met quote

Daarnet de clutch slave cilinder eens afgehaald om te kijken of deze lekt...
Blijbaar wel.

(zie foto's)

Iemand een goed adres voor een Oberon?

grts,

Toon



IMG_0617.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  244.4 KB
 Weergegeven:  599 keer

IMG_0617.JPG



IMG_0619.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  205.11 KB
 Weergegeven:  577 keer

IMG_0619.JPG



_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 13 Nov. 2014, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet of het de allergoedkoopste is, maar ik heb mijn Oberon via ebay hier gekocht:

http://www.ebay.co.uk/itm/Oberon-KTM-525-EXC-Racing-Factory-CLU-1201-Orange-LC4-Clutch-Slave-Cylinder-/321243379171?ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123

Link is voor de 525, maar voor een 950/990 hebben ze dacht ik ook. Was iets goedkoper dan de orginele en ik vind dat oranje wel mooi smiley

Ik kan het nog maar moeilijk vergelijken, maar ik heb de indruk dat de Oberon lichter bedient dan de orgineel.

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
arno



Geregistreerd op: 28-9-2011
Berichten: 369
Woonplaats: Beveren-Waas (B)

BerichtGeplaatst: Do, 13 Nov. 2014, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de mijne hier gekocht

http://www.mojomoto.be/shop/index.php/kies-jouw-motorfiets-scooter/ktm/900-1000cc/990adventure/oberon-ktm-lc8.html

_________________
KTM ADV 640 '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 5:15    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn heel wat ktm dealers die dit op voorraad hebben, Verpalen had ze liggen weet ik uit ervaring thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er helemaal niet uit of die lekt.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Ziet er helemaal niet uit of die lekt.

Toch behoorlijk vettig m.i., vooraal de eerste foto. Die kant van de slave hoort droog te zijn. Ofwel optisch bedrog...

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

of je koopt gewoon weer een nieuwe OEM.... die dingen zijn zo slecht nog niet.
Bij de Oberon moet je er trouwens wel opletten dat je schakelpedaal nog vrij genoeg kan bewegen...

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 15 Nov. 2014, 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad niet echt zeker dat hij lekt. Dat deel is niet helemaal afgedicht, water, kettingvet, ... het kan tot daar geraken. En ik denk dat je 't wel merkt aan de werking als hij lekt.

Proper maken, rijden, en opnieuw controleren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 0:47    Onderwerp: Reageer met quote

dat rode spul is magura blood...... volgens mij, normaal is deze kant droog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Er zit geen pakking tussen de opbouw van de clutch-slave en het blok, zodoende kan er water bij en ziet het eruit alsof hij lekt is. Vaak gewoon even nieuwe olie en viola! Schoon maken, een beetje lagervet tussen de delen en monteren
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

Er zit idd ook olie (gele schijn op 2e foto is olie.)

De rode aanslag is volgens mij opgedroogde/aangekoekte koppelingsolie.

Heb deze motor in september gekocht, en heeft de vorige 2 jaar bij de vorige eigenaar slechts 1000km gereden.
Dus volgens mij door het lange stilstaan en af en toe eens te rijden (wordt opgewarmt) aangekoekt.

Door het aangekoekte spul zit de piston ook scheef als hij uitgeschoven zit.

Kan eens proberen te reinigen. ALs hij dan blijft lekken zal het een nieuwe worden.

grts,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

De werking was wel zeer wisselvallig in de paar 100km die ik er tot nu toe mee heb gereden.

Soms voort willen kruipen wanneer in 1ste de koppeling is ingehouden.

Soms moeilijk in neutraal te zetten springt telkens in 2 de en dan terug in eerste.

En voorlaatste ritje, gewoon tijdens de rit niet een keer niet willen opschakelen naar 3e, enkele keren geprobeerd (al verder bollend) met het
gekende tandengeknars tot gevolg, dan maar 1 versnellig terug geschakeld, daarna terug opschakelen zonder probleem.

Dus ik vermoed dat hij het toch moeilijk heeft gehad.

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
StevenD schreef:
Ziet er helemaal niet uit of die lekt.

Toch behoorlijk vettig m.i., vooraal de eerste foto. Die kant van de slave hoort droog te zijn. Ofwel optisch bedrog...

zou een smiley toevoegen ala ik sarcastisch doe..

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 18 Nov. 2014, 1:40    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Er zit geen pakking tussen de opbouw van de clutch-slave en het blok, zodoende kan er water bij en ziet het eruit alsof hij lekt is. Vaak gewoon even nieuwe olie en viola! Schoon maken, een beetje lagervet tussen de delen en monteren


Er zit geen pakking tussen de opbouw van de clutch-slave en het blok rolleyes4
goed naar de foto kijken, dan zie je heel misschien een O-ring zitten, en die zit daar tussen om af te dichten denk ik thumbsup anders zou der heel veel water in staan denk ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Di, 18 Nov. 2014, 8:42    Onderwerp: Reageer met quote

Zit idd een O-ring.

Heb in het weekend alles eens proper gemaakt,
en volgens mij is het komt rood-bruine spul van de circlips
die wat aan het roesten is gegaan.

Ga hem één van de volgende dagen er eens uithalen, alles demonteren, oppoetsen, nieuwe circlips erin, nieuwe olie (al besteld) en dan eens testten
of hij (nog) lekt.

Ik zal het resultaat meedleen

grts,

Toon

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif