Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Do, 13 Nov. 2014, 21:49 Onderwerp: Schoolvoorbeeld versleten clutch slave cilinder? |
|
|
Daarnet de clutch slave cilinder eens afgehaald om te kijken of deze lekt...
Blijbaar wel.
(zie foto's)
Iemand een goed adres voor een Oberon?
grts,
Toon
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
244.4 KB |
Weergegeven: |
600 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
205.11 KB |
Weergegeven: |
578 keer |

|
_________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 5:15 Onderwerp: |
|
|
er zijn heel wat ktm dealers die dit op voorraad hebben, Verpalen had ze liggen weet ik uit ervaring
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 9:05 Onderwerp: |
|
|
Ziet er helemaal niet uit of die lekt.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 10:28 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Ziet er helemaal niet uit of die lekt. |
Toch behoorlijk vettig m.i., vooraal de eerste foto. Die kant van de slave hoort droog te zijn. Ofwel optisch bedrog...
_________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 17:08 Onderwerp: |
|
|
of je koopt gewoon weer een nieuwe OEM.... die dingen zijn zo slecht nog niet.
Bij de Oberon moet je er trouwens wel opletten dat je schakelpedaal nog vrij genoeg kan bewegen...
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 15 Nov. 2014, 14:57 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad niet echt zeker dat hij lekt. Dat deel is niet helemaal afgedicht, water, kettingvet, ... het kan tot daar geraken. En ik denk dat je 't wel merkt aan de werking als hij lekt.
Proper maken, rijden, en opnieuw controleren.
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 0:47 Onderwerp: |
|
|
dat rode spul is magura blood...... volgens mij, normaal is deze kant droog.
|
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 10:14 Onderwerp: |
|
|
Er zit geen pakking tussen de opbouw van de clutch-slave en het blok, zodoende kan er water bij en ziet het eruit alsof hij lekt is. Vaak gewoon even nieuwe olie en viola! Schoon maken, een beetje lagervet tussen de delen en monteren
_________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 14:36 Onderwerp: |
|
|
Er zit idd ook olie (gele schijn op 2e foto is olie.)
De rode aanslag is volgens mij opgedroogde/aangekoekte koppelingsolie.
Heb deze motor in september gekocht, en heeft de vorige 2 jaar bij de vorige eigenaar slechts 1000km gereden.
Dus volgens mij door het lange stilstaan en af en toe eens te rijden (wordt opgewarmt) aangekoekt.
Door het aangekoekte spul zit de piston ook scheef als hij uitgeschoven zit.
Kan eens proberen te reinigen. ALs hij dan blijft lekken zal het een nieuwe worden.
grts,
Toon
_________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 14:43 Onderwerp: |
|
|
De werking was wel zeer wisselvallig in de paar 100km die ik er tot nu toe mee heb gereden.
Soms voort willen kruipen wanneer in 1ste de koppeling is ingehouden.
Soms moeilijk in neutraal te zetten springt telkens in 2 de en dan terug in eerste.
En voorlaatste ritje, gewoon tijdens de rit niet een keer niet willen opschakelen naar 3e, enkele keren geprobeerd (al verder bollend) met het
gekende tandengeknars tot gevolg, dan maar 1 versnellig terug geschakeld, daarna terug opschakelen zonder probleem.
Dus ik vermoed dat hij het toch moeilijk heeft gehad.
_________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 16 Nov. 2014, 15:41 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | StevenD schreef: | Ziet er helemaal niet uit of die lekt. |
Toch behoorlijk vettig m.i., vooraal de eerste foto. Die kant van de slave hoort droog te zijn. Ofwel optisch bedrog... |
zou een smiley toevoegen ala ik sarcastisch doe..
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 18 Nov. 2014, 1:40 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Er zit geen pakking tussen de opbouw van de clutch-slave en het blok, zodoende kan er water bij en ziet het eruit alsof hij lekt is. Vaak gewoon even nieuwe olie en viola! Schoon maken, een beetje lagervet tussen de delen en monteren |
Er zit geen pakking tussen de opbouw van de clutch-slave en het blok
goed naar de foto kijken, dan zie je heel misschien een O-ring zitten, en die zit daar tussen om af te dichten denk ik anders zou der heel veel water in staan denk ik...
|
|
Naar boven |
|
 |
TDB

Geregistreerd op: 24-10-2014 Berichten: 78 Woonplaats: Mol
|
Geplaatst: Di, 18 Nov. 2014, 8:42 Onderwerp: |
|
|
Zit idd een O-ring.
Heb in het weekend alles eens proper gemaakt,
en volgens mij is het komt rood-bruine spul van de circlips
die wat aan het roesten is gegaan.
Ga hem één van de volgende dagen er eens uithalen, alles demonteren, oppoetsen, nieuwe circlips erin, nieuwe olie (al besteld) en dan eens testten
of hij (nog) lekt.
Ik zal het resultaat meedleen
grts,
Toon
_________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
|