Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Do, 11 Sep. 2014, 19:53 Onderwerp: 250rpm te weinig |
|
|
Hallo,
Mijn motor (990 adv 2006) draait stationair als ik hem koud start op 1250 toeren, begin ik te rijden en stop dan ff later aan een rood licht of zo dan draait hij op 1000 toeren als ik hem in versnelling houd, als ik naar neutraal schakel tijdens het stilstaan komt hij na een paar seconden op 1250. Tijden het rijden tussen schakelbeurten door zakt hij ook naar 1000rpm en valt ook geregeld stil.
Heb al een paar keer de 15 min. Idle truck gedaan maar geen resultaat.
Probleem is opgedoken na het terug maken van de tankverbinding bovenaan de tanks, voordien waren ze niet verbonden.
Heb ook een nieuwe batterij geplaatst intussen, maar heeft geen invloed op dit probleem.
B _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 12:43 Onderwerp: |
|
|
Stationair iets hoger telt geen uitkomst? _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 14:14 Onderwerp: |
|
|
Ja graag, maar hoe? Is dat manueel te doen? Of moet dat dan via de dealer met mappings aan te passen enz... _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 15:50 Onderwerp: |
|
|
Er zit een draaiknopje/schroef dingetje. Bij mij aan de linker zijkant van de motor. Waaraan je kan draaien om hem wat hoger/lager te zetten.
Wellicht hoort hij op een andere plek maar heb hier niet 123 een wphb voor handen
Zwart knopje op een stuk kabel (net zoiets kwa buitenmantel als een gaskabel)  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 16:16 Onderwerp: |
|
|
@timieh: het gaat hier over een 990, niet een 950 _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 16:18 Onderwerp: |
|
|
*Excuus Ik had even iets over het hoofd gezien.
Dit gebeurd idd via het motormanagement systeem.
Dat hij koud hoger draait dan warm klopt. Want door de auto choke draait hij wat hoger.
Dus iemand die met de tool in het management kan of via een dealer  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 20:30 Onderwerp: |
|
|
OK, wie heeft er kennis van zaken om in de ecu aanpassingen te maken? _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 22:09 Onderwerp: |
|
|
Ik zou eerst de oorzaak van het probleem proberen achterhalen en daar iets aan doen. De ECU gaat heus niet ineens zijn eigen settings aanpassen. Hoe zit het met de luchtaanvoer? Verzdigd luchtfilter kan ook gekke symptomen geven. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 22:59 Onderwerp: |
|
|
Heb nog een nieuwe luchtfilter liggen, kzal die morgen eens plaatsen.
Tbc
Thanks B _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Za, 13 Sep. 2014, 20:09 Onderwerp: |
|
|
Ondertussen luchtfilter geplaatst, geen verschil nog steeds veel stilvallen tijdens het rijden en een te lage stationair toerental.
Vroeger draaide hij regelmatig te hoog, kon ik dan meestal oplossen door stil te leggen en opnieuw te starten, dan draaide hij terug 1250rpm, dus normaal. _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Za, 13 Sep. 2014, 20:37 Onderwerp: |
|
|
Filters in de benzinepomp vuil zou dat ook kunnen dit effect geven? _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 13 Sep. 2014, 22:52 Onderwerp: |
|
|
mbt het motormanagement systeem: Natuurlijk zou je kunnen controleren of het toerental daar goed ingesteld staat. Maar aangenomen dat er niemand aan gezeten heeft en dat het goed staat, dan dient idd natuurlijk eerst de oplossing gevonden te worden. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Zo, 14 Sep. 2014, 11:46 Onderwerp: |
|
|
gaint schreef: | Filters in de benzinepomp vuil zou dat ook kunnen dit effect geven? |
A priori zou ik zeggen van niet. Sputteren in hogere toeren is het belangrijkste symptoom, niet in ralenti. Toerental waarbin hij sputtert gaat met de kms gelijdelijk naar beneden tot je echt niet meer kan rijden. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Zo, 14 Sep. 2014, 17:23 Onderwerp: |
|
|
@ demito Merci voor de tip, maar was al bezig met de revisie van de benzinepomp, het was trouwen wel nodig filters zagen alletwee goed zwart.
Bij het terugplaatsen de grote o ring kapot gemaakt dus kan nog niet testen. _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

Geregistreerd op: 15-10-2008 Berichten: 181
|
Geplaatst: Wo, 1 Okt. 2014, 14:39 Onderwerp: |
|
|
Eindelijk onderdelen binnen,
Benzinepomp is gereviseerd, nieuwe o-ringen en filters. Tank eraan gehangen en getest, probleem is nog altijd hetzelfde... _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
|