lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

250rpm te weinig
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Do, 11 Sep. 2014, 19:53    Onderwerp: 250rpm te weinig Reageer met quote

Hallo,

Mijn motor (990 adv 2006) draait stationair als ik hem koud start op 1250 toeren, begin ik te rijden en stop dan ff later aan een rood licht of zo dan draait hij op 1000 toeren als ik hem in versnelling houd, als ik naar neutraal schakel tijdens het stilstaan komt hij na een paar seconden op 1250. Tijden het rijden tussen schakelbeurten door zakt hij ook naar 1000rpm en valt ook geregeld stil.
Heb al een paar keer de 15 min. Idle truck gedaan maar geen resultaat.
Probleem is opgedoken na het terug maken van de tankverbinding bovenaan de tanks, voordien waren ze niet verbonden.

Heb ook een nieuwe batterij geplaatst intussen, maar heeft geen invloed op dit probleem.

B

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Stationair iets hoger telt geen uitkomst?
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ja graag, maar hoe? Is dat manueel te doen? Of moet dat dan via de dealer met mappings aan te passen enz...
_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

Er zit een draaiknopje/schroef dingetje. Bij mij aan de linker zijkant van de motor. Waaraan je kan draaien om hem wat hoger/lager te zetten.

Wellicht hoort hij op een andere plek maar heb hier niet 123 een wphb voor handen Smile

Zwart knopje op een stuk kabel (net zoiets kwa buitenmantel als een gaskabel) smug

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

@timieh: het gaat hier over een 990, niet een 950
_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

*Excuus lipsrsealed Ik had even iets over het hoofd gezien.

Dit gebeurd idd via het motormanagement systeem.
Dat hij koud hoger draait dan warm klopt. Want door de auto choke draait hij wat hoger. smug

Dus iemand die met de tool in het management kan of via een dealer thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

OK, wie heeft er kennis van zaken om in de ecu aanpassingen te maken?
_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou eerst de oorzaak van het probleem proberen achterhalen en daar iets aan doen. De ECU gaat heus niet ineens zijn eigen settings aanpassen. Hoe zit het met de luchtaanvoer? Verzdigd luchtfilter kan ook gekke symptomen geven.
_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Sep. 2014, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Heb nog een nieuwe luchtfilter liggen, kzal die morgen eens plaatsen.
Tbc

Thanks B

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Za, 13 Sep. 2014, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen luchtfilter geplaatst, geen verschil nog steeds veel stilvallen tijdens het rijden en een te lage stationair toerental.

Vroeger draaide hij regelmatig te hoog, kon ik dan meestal oplossen door stil te leggen en opnieuw te starten, dan draaide hij terug 1250rpm, dus normaal.

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Za, 13 Sep. 2014, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Filters in de benzinepomp vuil zou dat ook kunnen dit effect geven?
_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 13 Sep. 2014, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

mbt het motormanagement systeem: Natuurlijk zou je kunnen controleren of het toerental daar goed ingesteld staat. Maar aangenomen dat er niemand aan gezeten heeft en dat het goed staat, dan dient idd natuurlijk eerst de oplossing gevonden te worden.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Sep. 2014, 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

gaint schreef:
Filters in de benzinepomp vuil zou dat ook kunnen dit effect geven?

A priori zou ik zeggen van niet. Sputteren in hogere toeren is het belangrijkste symptoom, niet in ralenti. Toerental waarbin hij sputtert gaat met de kms gelijdelijk naar beneden tot je echt niet meer kan rijden.

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Sep. 2014, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

@ demito Merci voor de tip, maar was al bezig met de revisie van de benzinepomp, het was trouwen wel nodig filters zagen alletwee goed zwart.
Bij het terugplaatsen de grote o ring kapot gemaakt dus kan nog niet testen.

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Okt. 2014, 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Eindelijk onderdelen binnen,

Benzinepomp is gereviseerd, nieuwe o-ringen en filters. Tank eraan gehangen en getest, probleem is nog altijd hetzelfde...

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif