Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 27 Aug. 2014, 21:58 Onderwerp: Gevonden: L Vooremschijf (of set) |
|
|
Hallo Luitjes,
Aangezien ik er helaas achter ben gekomen dat mijn linker schijf al op 4.5mm zit en de Rechter bijna nog op 5mm heb ik meteen m'n remklauwen gereviseerd en nieuwe blokken erop gedaan. Nu hoop dat iemand nog een Linker schijf heeft die ook om en nabij de 5mm zit
(Kan natuurlijk ook dat je alleen van een setje af wil)
PS Het is een Adv s uit 2004
Gr,
Tim _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Laatst aangepast door timieh op Ma, 1 Sep. 2014, 12:01, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Toon_D
|
Geplaatst: Wo, 27 Aug. 2014, 22:14 Onderwerp: |
|
|
Ik heb misschien iets liggen, ik probeer zo spoedig mogelijk te kijken. Maar ik heb wel een flauw vermoeden dat ik enkel nog de rechterschijf heb... _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
 |
TomW_be

|
Geplaatst: Do, 28 Aug. 2014, 10:19 Onderwerp: |
|
|
Zijn links en rechts niet uitwisselbaar ? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 28 Aug. 2014, 15:03 Onderwerp: |
|
|
TomW_be schreef: | Zijn links en rechts niet uitwisselbaar ? |
ben ik ook wel benieuwd naar, er staat nl wel een draairichting op. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Do, 28 Aug. 2014, 17:47 Onderwerp: |
|
|
Zijn niet uitwisselbaar. Staat een draairichting op. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 28 Aug. 2014, 19:09 Onderwerp: |
|
|
de 'spaakjes' staan in 1 richting schuin, en omdraaien gaat niet omdat de boutjes verdiept liggen.
of het echt fout gaat met de spaakjes in de verkeerde richting is natuurlijk een vraag. maarja, of je het proefondervindelijk wil bepalen weet ik nog zo net niet _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
|
Geplaatst: Do, 28 Aug. 2014, 22:29 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij dat er niets voor niets een draairichting op staat. Hetzelfde als ene motorband die vind dat ook niet zo leuk _________________ ------------
Tim.
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 29 Aug. 2014, 7:40 Onderwerp: |
|
|
Maakt voor veel banden geen zak uit. Richting enkel voor de waterafvoer. Veel maaar dus lang en lang niet alle banden.
Zo staat er ook wel eens een richtinggevend pijltje op een perfect gelijke remschijf, enkel om de draairichting van het wiel aan te geven.
Voor de rem, trek of duw belasting op de spijlen. Metaalkunde is te lang terug maar ik denk dat het verschil in belasting niet eens zo groot is. Makkelijk op te zoeken voor een wtb'er die zijn boeken nog heeft! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Laatst aangepast door StevenD op Za, 30 Aug. 2014, 9:13, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
|
Geplaatst: Vr, 29 Aug. 2014, 11:08 Onderwerp: |
|
|
De Alwetende StevenD, haha
Dan ben ikooit verkeerd voorgelicht w.b.t. de bandjes.
Echter van de rem heb je best een punt. Ik ga dit even opzoeken of ik dit kan vinden in een van mijn boekjes
Ontopic:
Heeft er iemand wat?  _________________ ------------
Tim.
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 29 Aug. 2014, 23:39 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Maakt voor veel banden geen zak uit. Richting enkel voor de waterafvoer.
Voor de rem, trek of duw belasting op de spijlen. Metaalkunde is te lang terug maar ik denk dat het verschil in belasting niet eens zo groot is. Makkelijk op te zoeken voor een wtb'er die zijn boeken nog heeft! |
de rij richting maakt geen zak uit
moet je eens tegen mijn maat zeggen die loopt de rest van zijn leven mank omdat die een klapband kreeg aan 240, omdat de band er verkeerd op lag
foutje van een motopoort medewerker uit het gelderse.... |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 30 Aug. 2014, 9:09 Onderwerp: |
|
|
Voor veel banden zeg ik, ik wil absoluut niet beweren dat het geld voor alle banden! Vooral bij de supersport banden etc waar snelheden van ver boven de 200 zijn toegestaan zit er een hoop techniek in die wel de richting bepaald.
Alwetend ben ik eeeecht niet, af en toe een flapuit op internet wel 😃
Ik heb mijn post wat aangepast. Staat er een richtinggevend, hou je dan aan de richting met de band, daar kan je niet doorheenkijken hoe die geconstrueerd is. Remschijf zou ik nog wel wat aan durven rekenen, die zie je wel volledig door aan de buitenkant.
Maar inderdaad, back on topic. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Laatst aangepast door StevenD op Za, 30 Aug. 2014, 9:17, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Za, 30 Aug. 2014, 9:17 Onderwerp: |
|
|
Ik draai al jaren mijn banden om als ze wat gesleten zijn. dan heb je weer meer grip. En af ent oe zit de snelheid er toch wel is in. nog nooit problemen gehad. zal veel aan het soort band liggen en denk dat da met de remmen ook zo is _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Za, 30 Aug. 2014, 13:17 Onderwerp: |
|
|
Het zal wel iets te maken met afvoer van remstof. Die gaatjes lopen met de spijltjes mee. Wellicht ook nog iets met warmte afvoer, maar ik geloof toch niet dat je een schijf doormidden zal remmen oid. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 31 Aug. 2014, 1:07 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat het meer met de vlechtrichting te maken heeft van de staaldraad die er in zit, en dat die bij hogesnelheden alle kracht nodig hebben om de band in vorm te houden. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 31 Aug. 2014, 16:44 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
ik heb twee sets liggen. Interesse? De ene set is wat meer versleten dan de ander. Voor meer info, graag pm.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
|