lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

LC8 start (soms) niet in versnelling

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2006, 19:56    Onderwerp: LC8 start (soms) niet in versnelling Reageer met quote

Hoi!

Soms wil mijn motor dus niet starten in versnelling, (met ingetrokken koppeling natuurlijk wink3 ).

Ik moet hem dan perse eerst in vrij zetten, en dan start hij wel bucktooth

Wat zou het zijn?, defecte kortsluitschakelaar van de kopphandle,
of de schakelaar van de versnellingsbak? (waar die ook mag zitten)
Is de bakschakelaar van buitenaf bereikbaar??

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
joscha



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 34
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2006, 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

Het schakelaartje van je koppelingshendel zal waarschijnlijk defect zijn.
Bij een 60.000km test van het duitse blad eduro is 3 keer het schakelaartje vervangen. Uiteindelijk hebben ze deze schakelaar maar overbrugd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2006, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Controleer ook ff de schakelaar van de zijstandaard, deze kan ook problemen geven.
de bakschakelaar, heeft er weinig mee te maken, als het groene N lampje normaal werkt is deze schakelaar ok.



suxs

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2006, 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Groene lampje brandt gewoon alstie neutraal staat,
ik ga allebei die schakelaars controleren (kopphandle en zijstandaard).

Als ik er niet uitkom, dan naar de dealer, moet er toch naar toe voor vers rubber wink3

Moet dan niet te lang wachten, want over een paar weken loopt de garantie af bucktooth

Het liefst haal ik al die zooi er af, net als op m'n EXC, maar als je met een LC8 met bagage en passagier wegrijdt met uitgeklapte standaard,
dan kunnen de gevolgen best wel ernstig zijn bucktooth

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2006, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Is met 95% zekerheid de schakelaar in de koppelingshandle.

Je kan een nieuwe vragen, maar het is ook met 1 draadje te overbruggen.

De mijne was na 3000km al stuk, en hebben we toen maar meteen weggelaten. De overige interlocks (standaard e.d.) heb ik er ook allemaal afgesloopt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2006, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Grammenjager wink3
_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2006, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Neeeeeh, dat heet preventief onderhoud !
_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2006, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, het wordt steeds gekker, vanmorgen starten, inschakelen, en met kopp loslaten afslaan! (keer op keer).

Uit eindelijk geprobeerd met UIT GEKLAPTE zijstandaard op te trekken,
wat wel lukte!!!
Maarja, da's lastig rijden zo, vooral in linkerbochten wink3

Heb nu als noodoplossing de zijstandaardschakelaar losgehaald,
de schakelaar een kwart slag verdraaid, (dus alsof de standaard uitgeklapt is), en hem los onderin de carterbescherming laten hangen.

Lijkt dus nu dat deze schakelaar kaduuk is.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2006, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

reversed schakelaar :P
Je moet er maar op komen om weg te proberen rijden met standaard uit laugh3

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2006, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
reversed schakelaar :P
Je moet er maar op komen om weg te proberen rijden met standaard uit laugh3


Tja, weet ook niet hoe ik daar op kwam, (en dat om 0600 uur sóchends worried2 ).

Mijn enige alternatief was de auto, dus ik was knap wanhopig op dat moment wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2006, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Goh, volgens mij hoort die oplossing technisch gezien niet te werken. Ik heb ook een keer gehad dat mijn motor afsloeg bij het ontkoppelen. Uiteindelijk was dat een haarscheurtje in de draad die aan de pluspool vd accu zit. Dat komt vaker voor.
_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2006, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem lijkt opgelost, (morgen testen).
Het palletje op de zijstandaardschakelaar (zie foto)
hoort haaks op de schakelaar te staan, zodat dat palletje
in een gaatje op de standaard kan vallen.
Waarschijnlijk istie een keer fout gemonteerd, (naast het gaatje dus),
en met aandraaien krom gegaan.
Resultaat, de schakelaar "weet" niet hoe de standaard staat.

Ik denk dat door het telkens in en uit klappen de schakelaar steeds een
beetje verder van tijd is gegaan, zodat het probleem steeds erger werd.

Vreemd genoeg lijkt het nu om 2 problemen te gaan in deze topic.
eerst wou die ingeschakeld niet starten, vanmorgen dus wel starten
maar niet wegrijden (afslaan als je de kopp loslaat).

Ik weet dus niet of mijn eerste probleem nu ook opgelost is.
affijn, de tijd zal het leren.



schakelaar.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  109.79 KB
 Weergegeven:  460 keer

schakelaar.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif