Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 1 Jan. 2014, 23:07 Onderwerp: |
|
|
hamstra schreef: |
De mapping hoef je niet aan te passen.
Dat is allemaal kletskoek.
|
Yeah right.
De standaard mapping is echt zeer arm, met enkel een slipon demper ga je al veel verschil voelen met een rijkere mapping. Heck...ik heb zelfs de EVO1 mapping geprobeerd met de originele uitlaat...en dat gaf al een heel verschil in koppel onderin. Maar dat raad ik zeker niet aan.
Wat ik wel aanraad...uit persoonlijke ervaring, is dat je je mapping aanpast aan je inlaat en uitlaat-setup...in jouw geval zou de Akra-mapping het dichtst jouw setup benaderen.
Trouwens...6 maand wachten op een kabeltje...niet min! _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
hamstra
Geregistreerd op: 15-11-2013 Berichten: 52 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 8:06 Onderwerp: |
|
|
Rijker = onzuiniger.
EVO 1 mapping is gemaakt voor een EVO 1 luchtfilterhuis met daarin een k&n luchtfilter én andere bochten én een andere demper.
Als je alleen de demper erop zet voor de mooi dan trekt hij onderin al wat beter maar zolang je maar 1/3e van het systeem aanpast is de mapping veranderen niet nodig. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 9:38 Onderwerp: |
|
|
De Akrapovic mapping is gemaakt voor de setup met aftermarket demper. Die is dus rijker dan de originele mapping in een bepaald gebied.
Rijker is inderdaad onzuiniger, maar loopt wel lekkerder.  _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
migsel

Geregistreerd op: 22-10-2011 Berichten: 117 Woonplaats: Zonhoven
|
Geplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 12:01 Onderwerp: |
|
|
Dat kabeltje heeft er niet zolang over gedaan, ik heb het pas onlangs besteld
Ik ben hier aan het zoeken, maar ik vind niet meteen een map voor 690 enduro met Akra.
KTM 690_SMC, & Enduro, all model year
KM765EU0804031EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with Akropovic slip-on exhaust
KM765EU0804031FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with Akropovic slip-on exhaust
KM765EU0804051EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust Restricted power map
KM765EU0804051FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with standard exhaust Restricted power map
KM765US0804002EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 Enduro EPT map All years with standard exhaust US only
KM765US0804002FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 Enduro EFI map All years with standard exhaust US only
KM765EU0804001EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust
KM765EU0804001FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMCEFI map All years with standard exhaust
KM765EU0800201EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust
KM765EU0800201FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with standard exhaust
KM765EU0800251EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust 25 kW (34 PS) Restricted power map
KM765EU0800251FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with standard exhaust 25 kW (34 PS) Restricted power map
KM765EU0800215EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 Enduro EPT map All years with standard exhaust
KM765EU0800215FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 Enduro EFI map All years with standard exhaust
KM765EU0804132EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC, Enduro EPT map All years, only with Tunning kit EVO 1
KM765EU0804132FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC, Enduro EFI map All years, only with Tunning kit EVO 1
KM765US0804001FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with standard exhaust US only
KM765US0804001EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust US only
KM765EU0800231EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with Akropovic slip-on exhaust
KM765EU0800231FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with Akropovic slip-on exhaust
Bedoel je die eerste twee of die laatste?
Die EPI en EPT maps moet je allebei samen gebruiken, als ik het goed begrijp? _________________ KTM990smr & 690e |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 12:39 Onderwerp: |
|
|
Migsel,
Je hebt twee maps nodig die je moet inladen. De procedure voor een KTM 690 staat op een filmpje op youtube goed beschreven. Het accent van de maker moet je er voor lief bijnemen.
Van wel jaar is jouw 690 enduro? Daar hangt het vanaf welke maps je precies moet inladen. _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
migsel

Geregistreerd op: 22-10-2011 Berichten: 117 Woonplaats: Zonhoven
|
Geplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 13:29 Onderwerp: |
|
|
Hij is van 10-2008 _________________ KTM990smr & 690e |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 14:45 Onderwerp: |
|
|
Dan zijn er bij mijn weten twee opties beschikbaar voor jouw setup:
EPT: KM765EU0804031EPMap.hex OEM vs KM765EU0800231EPMap.hex OEM
Voor de EFI dus ook twee opties.
Ik zou ook graag weten wat het verschil tussen beiden is? Gewoon een update of zijn er nog verschillen?
De SMC maps zijn hetzelfde als die voor de enduro trouwens. _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
migsel

Geregistreerd op: 22-10-2011 Berichten: 117 Woonplaats: Zonhoven
|
Geplaatst: Za, 4 Jan. 2014, 16:10 Onderwerp: |
|
|
Gisteren een 150km all-road gereden met de Akra mapping. Hij draait inderdaad lekkerder, vooral op lage toeren. Het zou kunnen dat het verbruik hoger ligt, maar het is nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Na een paar volledige tankbeurten zal ik wel meer weten.
Kan je ook mappings zelf combineren? Bijvoorbeeld op stand 1 de standaard KTM map zetten en op stand 2 de Akra map? Heeft daar al iemand mee gestoeid? _________________ KTM990smr & 690e |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 4 Jan. 2014, 17:21 Onderwerp: |
|
|
migsel schreef: | Gisteren een 150km all-road gereden met de Akra mapping. Hij draait inderdaad lekkerder, vooral op lage toeren. Het zou kunnen dat het verbruik hoger ligt, maar het is nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Na een paar volledige tankbeurten zal ik wel meer weten.
Kan je ook mappings zelf combineren? Bijvoorbeeld op stand 1 de standaard KTM map zetten en op stand 2 de Akra map? Heeft daar al iemand mee gestoeid? |
De EVO1 map is volgens velen de beste map van KTM voor de 690. Het verbruik ligt wel een pak hoger, maar als je van tonnen power houdt in alle gebieden, vooral dan in het lage gebied, dan is dit echt een zalige mapping.
Wat jij voorstelt om verschillende mappings te laden op verschillende standen gaat niet. Zo werkt het niet. Anders de 'idiots guide to ktm 690 EFI' eens raadplegen, heb ik ook gedaan.
Maar eigenlijk mogen wij blij zijn met zulke tolerante moderatoren, want dit is een LC8 forum natuurlijk. Misschien bestaat er een kleine kans dat er een apart nederlandstalig LC4-hoekje bijkomt???? Please....  _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 4 Jan. 2014, 19:56 Onderwerp: |
|
|
nope... niet op het lc8 forum.
op het ARM forum staat heeeeel veel over de 690.
over de 690: je kunt weldegelijk mappings zelf combineren!! (heb ik allemaal gedaan...), MAAR je moet wel begrijpen hoe het zit en wat je doet.
de 3 standen hebben niets met injectie en/of ontsteking te maken: die zijn alleen voor de drive-by-wire mapping (gashandel -> gasklep). daar zijn er 3 van (of eigenlijk 4...)
van de ontsteking/injectie is er eigenlijk maar 1 nodig: immers heb je gewoon het juiste mengsel nodig... en dat is altijd goed! meer of minder dan perfect is nooit een verbetering... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|