lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gezocht: Akra of Wings voor 690 enduro
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freebert

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jan. 2014, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

hamstra schreef:

De mapping hoef je niet aan te passen.
Dat is allemaal kletskoek.

Yeah right. rolleyes
De standaard mapping is echt zeer arm, met enkel een slipon demper ga je al veel verschil voelen met een rijkere mapping. Heck...ik heb zelfs de EVO1 mapping geprobeerd met de originele uitlaat...en dat gaf al een heel verschil in koppel onderin. Maar dat raad ik zeker niet aan.
Wat ik wel aanraad...uit persoonlijke ervaring, is dat je je mapping aanpast aan je inlaat en uitlaat-setup...in jouw geval zou de Akra-mapping het dichtst jouw setup benaderen.
Trouwens...6 maand wachten op een kabeltje...niet min!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
hamstra

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 8:06    Onderwerp: Reageer met quote

Rijker = onzuiniger.

EVO 1 mapping is gemaakt voor een EVO 1 luchtfilterhuis met daarin een k&n luchtfilter én andere bochten én een andere demper.

Als je alleen de demper erop zet voor de mooi dan trekt hij onderin al wat beter maar zolang je maar 1/3e van het systeem aanpast is de mapping veranderen niet nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

De Akrapovic mapping is gemaakt voor de setup met aftermarket demper. Die is dus rijker dan de originele mapping in een bepaald gebied.
Rijker is inderdaad onzuiniger, maar loopt wel lekkerder. thumbsup

migsel

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kabeltje heeft er niet zolang over gedaan, ik heb het pas onlangs besteld grin

Ik ben hier aan het zoeken, maar ik vind niet meteen een map voor 690 enduro met Akra.

KTM 690_SMC, & Enduro, all model year
KM765EU0804031EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with Akropovic slip-on exhaust
KM765EU0804031FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with Akropovic slip-on exhaust
KM765EU0804051EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust Restricted power map
KM765EU0804051FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with standard exhaust Restricted power map
KM765US0804002EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 Enduro EPT map All years with standard exhaust US only
KM765US0804002FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 Enduro EFI map All years with standard exhaust US only
KM765EU0804001EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust
KM765EU0804001FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMCEFI map All years with standard exhaust
KM765EU0800201EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust
KM765EU0800201FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with standard exhaust
KM765EU0800251EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust 25 kW (34 PS) Restricted power map
KM765EU0800251FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with standard exhaust 25 kW (34 PS) Restricted power map
KM765EU0800215EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 Enduro EPT map All years with standard exhaust
KM765EU0800215FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 Enduro EFI map All years with standard exhaust
KM765EU0804132EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC, Enduro EPT map All years, only with Tunning kit EVO 1
KM765EU0804132FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC, Enduro EFI map All years, only with Tunning kit EVO 1
KM765US0804001FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with standard exhaust US only
KM765US0804001EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with standard exhaust US only
KM765EU0800231EPMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EPT map All years with Akropovic slip-on exhaust
KM765EU0800231FIMap.hex OEM md5checksum KTM 690 SMC EFI map All years with Akropovic slip-on exhaust

Bedoel je die eerste twee of die laatste?

Die EPI en EPT maps moet je allebei samen gebruiken, als ik het goed begrijp?

Freebert

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Migsel,

Je hebt twee maps nodig die je moet inladen. De procedure voor een KTM 690 staat op een filmpje op youtube goed beschreven. Het accent van de maker moet je er voor lief bijnemen. wink2

Van wel jaar is jouw 690 enduro? Daar hangt het vanaf welke maps je precies moet inladen.

migsel

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hij is van 10-2008
Freebert

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jan. 2014, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zijn er bij mijn weten twee opties beschikbaar voor jouw setup:

EPT: KM765EU0804031EPMap.hex OEM vs KM765EU0800231EPMap.hex OEM

Voor de EFI dus ook twee opties.

Ik zou ook graag weten wat het verschil tussen beiden is? Gewoon een update of zijn er nog verschillen?

De SMC maps zijn hetzelfde als die voor de enduro trouwens.

migsel

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jan. 2014, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren een 150km all-road gereden met de Akra mapping. Hij draait inderdaad lekkerder, vooral op lage toeren. Het zou kunnen dat het verbruik hoger ligt, maar het is nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Na een paar volledige tankbeurten zal ik wel meer weten.

Kan je ook mappings zelf combineren? Bijvoorbeeld op stand 1 de standaard KTM map zetten en op stand 2 de Akra map? Heeft daar al iemand mee gestoeid?

Freebert

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jan. 2014, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

migsel schreef:
Gisteren een 150km all-road gereden met de Akra mapping. Hij draait inderdaad lekkerder, vooral op lage toeren. Het zou kunnen dat het verbruik hoger ligt, maar het is nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen. Na een paar volledige tankbeurten zal ik wel meer weten.

Kan je ook mappings zelf combineren? Bijvoorbeeld op stand 1 de standaard KTM map zetten en op stand 2 de Akra map? Heeft daar al iemand mee gestoeid?

De EVO1 map is volgens velen de beste map van KTM voor de 690. Het verbruik ligt wel een pak hoger, maar als je van tonnen power houdt in alle gebieden, vooral dan in het lage gebied, dan is dit echt een zalige mapping.
Wat jij voorstelt om verschillende mappings te laden op verschillende standen gaat niet. Zo werkt het niet. Anders de 'idiots guide to ktm 690 EFI' eens raadplegen, heb ik ook gedaan.

Maar eigenlijk mogen wij blij zijn met zulke tolerante moderatoren, want dit is een LC8 forum natuurlijk. Misschien bestaat er een kleine kans dat er een apart nederlandstalig LC4-hoekje bijkomt???? Please.... cheesy

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jan. 2014, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

nope... niet op het lc8 forum.

op het ARM forum staat heeeeel veel over de 690.

over de 690: je kunt weldegelijk mappings zelf combineren!! (heb ik allemaal gedaan...), MAAR je moet wel begrijpen hoe het zit en wat je doet.

de 3 standen hebben niets met injectie en/of ontsteking te maken: die zijn alleen voor de drive-by-wire mapping (gashandel -> gasklep). daar zijn er 3 van (of eigenlijk 4...)

van de ontsteking/injectie is er eigenlijk maar 1 nodig: immers heb je gewoon het juiste mengsel nodig... en dat is altijd goed! meer of minder dan perfect is nooit een verbetering...

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: