Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Za, 9 Nov. 2013, 15:51 Onderwerp: Koelvloeistof lek |
|
|
Kmoet dus heel regelmatig de koelvloeistof bijvullen. Zou er een lek kunnen zijn ? Waar moet ik zoeken ?
990 Adv an 2009, 54000km. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
oli

|
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Ma, 11 Nov. 2013, 17:47 Onderwerp: |
|
|
Ja, ik denk dat zo'n revisie nodig zal zijn...
Heeft iemand een schatting van kostenplaatje & aantal werkuren ?
De koelvloeistof die lekt, waar gaat die naartoe ?
(de olie hebben we nog niet vervangen, omdat er ergens een olielek is en dat wil ik eerst opgelost zien) _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Di, 12 Nov. 2013, 0:11 Onderwerp: |
|
|
Makkelijkste check voor lekke waterpompas die je zelf kunt doen, is volgens mij kijken hoe oliefilter eruit ziet. Effe motor op z'n zij leggen of schuin zetten en oliefilter eruit halen. Is ie gegolfd dan (vrijwel) zeker lekke waterpompas... Zo niet, dan wellicht ook nog effe op andere plekken checken op lekken.. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 13 Nov. 2013, 9:46 Onderwerp: |
|
|
Dealer zegt
"Het gebeurt inderdaad wel eens na X aantal Km. dat het asje en dichting van de waterpomp inlopen, is een normalen slijtage.
Hiervoor heeft KTM een revisie setje deze kost 66,49€ + een dichting van de koppelingsdeksel 11,43€, het kleine rond deksel van de koppeling moet je niet demonteren en dus ook geen dichting ervoor nodig." _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 13 Nov. 2013, 10:32 Onderwerp: |
|
|
Het kleine ronde deksel dicht af met een o-ring. is er bij mij op 80000km al verschillendekeren af geweest, en is nog helemaal dicht, met de originele o-ring.
Dat deksel erafhalen en 's kijken of er 'mayonaise' in plakt is de tweede controle voor een lekke waterpompas. Motor op zijpikkel is voldoende om geen olie te verliezen. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Do, 14 Nov. 2013, 19:45 Onderwerp: |
|
|
Yep, de olie is mayonaise  _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 15 Nov. 2013, 9:08 Onderwerp: |
|
|
Bij mij is de olie in mijn koppelingsdeksel ook mayonaise, ook zonder koelvloeistof verrlies en met splinternieuwe waterpomp. Komt volgens mij door temperatuurverschil tussen binnen en buitenkant van het deksel waardoor condens ontstaat. Daarmee wil ik natuurlijk niet gezegd hebben dat het kan dat je een lek hebt, zeker als je ook verlies hebt. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Vr, 15 Nov. 2013, 21:18 Onderwerp: |
|
|
Veel korte afstanden rijden en de motor staat buiten gestald. Dan trekt de olie vocht aan en wordt het ook mayo. Kwestie van goed warm rijden zodat het vocht kan verdampen. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Za, 16 Nov. 2013, 9:44 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | Veel korte afstanden rijden en de motor staat buiten gestald. Dan trekt de olie vocht aan en wordt het ook mayo. Kwestie van goed warm rijden zodat het vocht kan verdampen. |
Een fenomeen dat al zo oud is als de motorfiets zelf trouwens. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
toktok

|
Geplaatst: Za, 16 Nov. 2013, 11:36 Onderwerp: |
|
|
Zou je toch eigenlijk niet verwachten van een moderne vol-synthetische olie? |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Ma, 18 Nov. 2013, 10:41 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | Veel korte afstanden rijden en de motor staat buiten gestald. Dan trekt de olie vocht aan en wordt het ook mayo. Kwestie van goed warm rijden zodat het vocht kan verdampen. |
Hmm, veel korte afstanden doe ik niet, de moto staat binnen.
Enfin, in een niet verwarmde garage dan.
En er was wel degelijk een lek id waterpomp, hopelijk nu oké met een revisiesetje. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
|