Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
m.willems

|
Geplaatst: Za, 23 Mrt. 2013, 10:51 Onderwerp: Van laag naar hoog |
|
|
Ik lees dat er opties zijn om de lc8 naar r-specs te krijgen. Ik heb een abs model uit 2006 maar wil meer veerweg hebben (voorvork zit vaak op het eind van de veerweg). Ktm-team west verkoopt een set om de boel 55mm omhoog te krijgen voor€ 600. Wat zijn de evt andere opties (tweedehands is er niets te vinden) |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 24 Mrt. 2013, 13:49 Onderwerp: |
|
|
Ruilen met iemand die hem wil verlagen...
Maar in principe is het bottomen van de vering een kwestie van onjuiste afstelling en niet van tekort aan veerweg. Ik zou eens beginnen met de vering volledig aan je rijstijl en gewicht aan te passen. Voor mij zijn de standaardinstellingen bijvoorbeeld veel te zacht. Je kan dan ook nog de veer vervangen door een stijver exemplaar. Allemaal goedkopere dingen die in principe het probleem zouden moeten oplossen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Zo, 24 Mrt. 2013, 13:56 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ruilen met iemand die hem wil verlagen...
Maar in principe is het bottomen van de vering een kwestie van onjuiste afstelling en niet van tekort aan veerweg. |
ik kwam er met alleen instellen van de lagere N veeren toch ook niet hoor. zelfs nu de 265 mm S voorvork is nog te zacht _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Zo, 24 Mrt. 2013, 15:11 Onderwerp: |
|
|
Ik weet natuurlijk niet hoe je rijd,maar idd stel het eea eens af op adv sport en geef de ingaande demping 5 extra clicks ...
Hoog op z'n poten is natuurlijk wel iets mooier.
@Rob, denk dat de WR het ook moeilijk heeft bij jou  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
mineko
|
Geplaatst: Wo, 27 Mrt. 2013, 15:44 Onderwerp: |
|
|
Hoi,met Mineko!
Ik ben het eens met `Master`eens,is een kwestie van goed afstellen.
Simpel gezegd;- de spiraalveer achter en 2 binnenveren voor zorgt voor d
hoogte van je motor,niets anders.
- ingaande demping zorgt voor t opvangen van de hobbels
- uitgaande demping zorgt er voor dat het wiel wordt
` teruggeduwd` naar de grond.
Probeer wel te begrijpen wat je doet als je aan de demping sleutelt.
Ik begrijp dat je voorvork te soft is, dan moet je zowel de ingaande- als de uitgaande demping straffer zetten.
Het is niet zo dat dit zo gebeurt is. Veel uitproberen en opschrijven wat je gaat doen en gedaan hebt!
Ik wens je veel succes.....
Groetjes Mineko |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

|
Geplaatst: Wo, 27 Mrt. 2013, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de reacties, van het weekend eens even experimenteren.. |
|
Naar boven |
|
 |
harie
|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 21:53 Onderwerp: |
|
|
ik heb een 2006 s, de lagere s dus, heb de vering voor en achter laten veranderen naar de nieuwe r hoogte bij WP in Mol. vork poten en schokbreker brengen, kosten 500,- ( incl. nieuwe olie, keerringen ) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 22:30 Onderwerp: |
|
|
en dan hebje nog nodig:
- standaard
- middenbok
- remkabels ??
- ??
hopudt er ook rekening mee dat het ABS niet ontworpen is op die lange vering (de R heeft geen ABS) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
harie
|
Geplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 21:00 Onderwerp: |
|
|
heb alleen de remleiding aan het rempotje verdraaid, dat was voldoende. Midden bok en zij standaard heb ik stuk tussen gelast. kosten o,-
Weet inderdaad niet hoe het zit met abs. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 9:42 Onderwerp: |
|
|
2006 naar 265mm gezet met binnewerk van een 950s voor en 950s veerpoot achter. Met 17/19 wielset wekt originele middenbok prima, zijpikkel niet. Met 18/21 inch zul je beide moeten vervangen.
Remleidingen e.d geen probleem.
ABS lijkt goed te doen. Denk dat als je de vering erg soepel zet je bij extreem duiken hier evt wel problemen mee kunt verwachten maar op sportstand bij weggebruik eigenlijk niet. Verhalen zijn erover verdeeld en ook KTM test er niet op en raad het af.
Bij evt apk ga je het hier niet mee redden. ZOu dus ee setje s/r veepoten proberen te scoren en eigen lage veerpoten bewaren voor een evt keuring _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 21:26 Onderwerp: |
|
|
dat zien ze toch niet bij een APK... als die er al ooit komt, en dan komt er waarschijnlijk nog een overgangsregel voor bestaande motoren.
APK bij auto's controleert ook niet of de vering origineel is, of dat de wielen gewoon klemlopen in de wielkasten zoals bij genoeg verlaagde karretjes het geval is.
APK keur eigenlijk helemaal niets zinnigs.... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 22:18 Onderwerp: |
|
|
eens. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
|