lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Van laag naar hoog

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Za, 23 Mrt. 2013, 10:51    Onderwerp: Van laag naar hoog Reageer met quote

Ik lees dat er opties zijn om de lc8 naar r-specs te krijgen. Ik heb een abs model uit 2006 maar wil meer veerweg hebben (voorvork zit vaak op het eind van de veerweg). Ktm-team west verkoopt een set om de boel 55mm omhoog te krijgen voor€ 600. Wat zijn de evt andere opties (tweedehands is er niets te vinden)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mrt. 2013, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ruilen met iemand die hem wil verlagen...
Maar in principe is het bottomen van de vering een kwestie van onjuiste afstelling en niet van tekort aan veerweg. Ik zou eens beginnen met de vering volledig aan je rijstijl en gewicht aan te passen. Voor mij zijn de standaardinstellingen bijvoorbeeld veel te zacht. Je kan dan ook nog de veer vervangen door een stijver exemplaar. Allemaal goedkopere dingen die in principe het probleem zouden moeten oplossen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mrt. 2013, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Ruilen met iemand die hem wil verlagen...
Maar in principe is het bottomen van de vering een kwestie van onjuiste afstelling en niet van tekort aan veerweg.


ik kwam er met alleen instellen van de lagere N veeren toch ook niet hoor. zelfs nu de 265 mm S voorvork is nog te zacht

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mrt. 2013, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet natuurlijk niet hoe je rijd,maar idd stel het eea eens af op adv sport en geef de ingaande demping 5 extra clicks ...
Hoog op z'n poten is natuurlijk wel iets mooier.
@Rob, denk dat de WR het ook moeilijk heeft bij jou laugh

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mineko



Geregistreerd op: 3-9-2008
Berichten: 52
Woonplaats: maassluis

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mrt. 2013, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,met Mineko!
Ik ben het eens met `Master`eens,is een kwestie van goed afstellen.

Simpel gezegd;- de spiraalveer achter en 2 binnenveren voor zorgt voor d
hoogte van je motor,niets anders.
- ingaande demping zorgt voor t opvangen van de hobbels
- uitgaande demping zorgt er voor dat het wiel wordt
` teruggeduwd` naar de grond.

Probeer wel te begrijpen wat je doet als je aan de demping sleutelt.
Ik begrijp dat je voorvork te soft is, dan moet je zowel de ingaande- als de uitgaande demping straffer zetten.
Het is niet zo dat dit zo gebeurt is. Veel uitproberen en opschrijven wat je gaat doen en gedaan hebt!

Ik wens je veel succes..... thumbsup

Groetjes Mineko
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Mrt. 2013, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de reacties, van het weekend eens even experimenteren..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
harie



Geregistreerd op: 27-9-2006
Berichten: 56
Woonplaats: roggel

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een 2006 s, de lagere s dus, heb de vering voor en achter laten veranderen naar de nieuwe r hoogte bij WP in Mol. vork poten en schokbreker brengen, kosten 500,- ( incl. nieuwe olie, keerringen )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6793
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

en dan hebje nog nodig:

- standaard
- middenbok
- remkabels ??
- ??

hopudt er ook rekening mee dat het ABS niet ontworpen is op die lange vering (de R heeft geen ABS)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
harie



Geregistreerd op: 27-9-2006
Berichten: 56
Woonplaats: roggel

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

heb alleen de remleiding aan het rempotje verdraaid, dat was voldoende. Midden bok en zij standaard heb ik stuk tussen gelast. kosten o,-
Weet inderdaad niet hoe het zit met abs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

2006 naar 265mm gezet met binnewerk van een 950s voor en 950s veerpoot achter. Met 17/19 wielset wekt originele middenbok prima, zijpikkel niet. Met 18/21 inch zul je beide moeten vervangen.

Remleidingen e.d geen probleem.

ABS lijkt goed te doen. Denk dat als je de vering erg soepel zet je bij extreem duiken hier evt wel problemen mee kunt verwachten maar op sportstand bij weggebruik eigenlijk niet. Verhalen zijn erover verdeeld en ook KTM test er niet op en raad het af.

Bij evt apk ga je het hier niet mee redden. ZOu dus ee setje s/r veepoten proberen te scoren en eigen lage veerpoten bewaren voor een evt keuring

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6793
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

dat zien ze toch niet bij een APK... als die er al ooit komt, en dan komt er waarschijnlijk nog een overgangsregel voor bestaande motoren.

APK bij auto's controleert ook niet of de vering origineel is, of dat de wielen gewoon klemlopen in de wielkasten zoals bij genoeg verlaagde karretjes het geval is.

APK keur eigenlijk helemaal niets zinnigs....

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

eens.
_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif