lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

S 265mm monteren en ABS
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 29 Jan. 2013, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

veerpoot van een 950s binnen.

met 17/19 wielen kan ik de standaards ws gelijke lengte houden. Hoeveel langer is de zijpikkel van een 950s?

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 25 Apr. 2013, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

De s voorpoten hebben een lekke keerring, om deze te vervangen moet onderste gietstuk eraf. Hoe doe ik dat?
_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 25 Apr. 2013, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

nee hoor, vork schuif gewoon uit elkaar. gietstuk demonteren is niet nodig.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 28 Apr. 2013, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

dudeluk. Moet gietstuk van de n toch overzetten op de S poten ivm ontbreken van de abs opnemer.

Zelf doen of uitbesteden. Vorkpoten vind ik een redelijk specialisten dingetje. Klemmen van de poten in een bakschroef ben ik geen fan van.

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. er zijn vele goede adressen. ik waar je ergens zit, maar ik ga zelf altijd naar Bert v Keulen: http://www.shocktherapy.nl/ in Druten (land van maas en waal).

Heeft geen fancy winkel, maar komt zelf bij WP vandaan en heeft alle WP tooltje e.d.. Je kunt hem vrijblijvend bellen en prijs opvragen. (doe hem wel de groeten smiley )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

plukenannabel schreef:
dudeluk. Moet gietstuk van de n toch overzetten op de S poten ivm ontbreken van de abs opnemer.

Zelf doen of uitbesteden. Vorkpoten vind ik een redelijk specialisten dingetje. Klemmen van de poten in een bakschroef ben ik geen fan van.


Die poten verschillen enkel intern hoor; (hydrostop, hydrotube, reboundpushrod & de veren die 2cm langer zijn (spacer in de mijne)).

Dan moet je toch dat gietstuk niet overzetten? Dus gewoon de internals wisselen en gaan!

voor de schokbreker is het de veer, rebound disk & een spacer die verschillend is...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 30 Apr. 2013, 1:01    Onderwerp: Reageer met quote

Shock Therapy is mij ook uitstekend bevallen. Prijs viel me ook reuze mee; als je de kosten van alle vervangdelen tijdens revisie optelt dan kost de arbeid niet veel extra tov zelf doen.

En poten in de bankschroef? Paar houten V-blokjes zagen, en no problemo. Gewoon niet te lomp doen verder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

zou het uitbesteden bij SO products (WP zaakje die ook veel in racerij doet) van Stamsnijder. Heeft ook mijn DRZ gedaan. Maar krijg hem al 2 weken niet te pakken, zowel telefonisch als bij langsgaan.

ws vakantie.

Dan toch zelf een poging wagen. Alleen de internals van de vorkpoten overzetten dus.Gewoon bovenste dop eraf, onderste imbus los en omwisselen?

Zit vast een catch aan. Iemand ergens goede beschrijving? Ken alleen de filmpjes van keerring verwisselen maar die zou hier misschien zelfs kunnen blijven zitten?

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

mwoah, jou kennende krijg jij die binnenkant wel gewisseld. zo'n rocketscience is dat nou ook weer niet, hooguit dat je net weer een of ander raar special tooltje nodig hebt.

Volgens mij zijn de poten op onze LC8-en WP van het type 4860MXMA. Als je googled vind je service manuals genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

thnx Bart

met ploatjes:

http://slorider.com/ktm/manuals/WP4860MXMA2003.pdf

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er eigenlijk zo'n beetje hetzelfde uit als werken aan de voorpoten van een DR-Z ('E'/later model 'S'). En dat was allemaal niet erg moeilijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 29 Jun. 2013, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Binnenwerkovergezet, dat werkt idd. Gietstukken links en rechts zijn verschillend. Verder verschilt alleen binnenwerk.

Nu nog olie ering en luchtkamerinstellen. SAE5 gekocht, is standaard. Moet vervolgens de luchtkamer op 100mm stellen. Iemand nog tips uit de praktijk?

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 29 Jun. 2013, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

tip van flip: injectispuit met slangetje op precies 100mm geknipt. Appeltje eitje. Nu achterschokker en safaritanks. Maandag picje denk ik
_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 29 Jun. 2013, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

Met een injectiespuit, zo doe ik het ook Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 30 Jun. 2013, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

100mm is de standaard waarde.

Als je wat steviger vork wil, die wat minder snel doorslaat bij offroad werk, dan kun je tot 80 mm veilig doen, je vork wordt dan wat progressiever.

(je kunt ook achteraf nog olie door het lucht-gaatje bijspuiten: 16 cc is onegeveer 10 mm zeggen ze, dus max 32cc per vork er bij achteraf.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif