Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Di, 29 Jan. 2013, 22:50 Onderwerp: |
|
|
veerpoot van een 950s binnen.
met 17/19 wielen kan ik de standaards ws gelijke lengte houden. Hoeveel langer is de zijpikkel van een 950s? _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Do, 25 Apr. 2013, 13:39 Onderwerp: |
|
|
De s voorpoten hebben een lekke keerring, om deze te vervangen moet onderste gietstuk eraf. Hoe doe ik dat? _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 25 Apr. 2013, 21:35 Onderwerp: |
|
|
nee hoor, vork schuif gewoon uit elkaar. gietstuk demonteren is niet nodig. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Zo, 28 Apr. 2013, 21:45 Onderwerp: |
|
|
dudeluk. Moet gietstuk van de n toch overzetten op de S poten ivm ontbreken van de abs opnemer.
Zelf doen of uitbesteden. Vorkpoten vind ik een redelijk specialisten dingetje. Klemmen van de poten in een bakschroef ben ik geen fan van. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 10:37 Onderwerp: |
|
|
tja.. er zijn vele goede adressen. ik waar je ergens zit, maar ik ga zelf altijd naar Bert v Keulen: http://www.shocktherapy.nl/ in Druten (land van maas en waal).
Heeft geen fancy winkel, maar komt zelf bij WP vandaan en heeft alle WP tooltje e.d.. Je kunt hem vrijblijvend bellen en prijs opvragen. (doe hem wel de groeten ) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 10:41 Onderwerp: |
|
|
plukenannabel schreef: | dudeluk. Moet gietstuk van de n toch overzetten op de S poten ivm ontbreken van de abs opnemer.
Zelf doen of uitbesteden. Vorkpoten vind ik een redelijk specialisten dingetje. Klemmen van de poten in een bakschroef ben ik geen fan van. |
Die poten verschillen enkel intern hoor; (hydrostop, hydrotube, reboundpushrod & de veren die 2cm langer zijn (spacer in de mijne)).
Dan moet je toch dat gietstuk niet overzetten? Dus gewoon de internals wisselen en gaan!
voor de schokbreker is het de veer, rebound disk & een spacer die verschillend is... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 30 Apr. 2013, 1:01 Onderwerp: |
|
|
Shock Therapy is mij ook uitstekend bevallen. Prijs viel me ook reuze mee; als je de kosten van alle vervangdelen tijdens revisie optelt dan kost de arbeid niet veel extra tov zelf doen.
En poten in de bankschroef? Paar houten V-blokjes zagen, en no problemo. Gewoon niet te lomp doen verder. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 18:39 Onderwerp: |
|
|
zou het uitbesteden bij SO products (WP zaakje die ook veel in racerij doet) van Stamsnijder. Heeft ook mijn DRZ gedaan. Maar krijg hem al 2 weken niet te pakken, zowel telefonisch als bij langsgaan.
ws vakantie.
Dan toch zelf een poging wagen. Alleen de internals van de vorkpoten overzetten dus.Gewoon bovenste dop eraf, onderste imbus los en omwisselen?
Zit vast een catch aan. Iemand ergens goede beschrijving? Ken alleen de filmpjes van keerring verwisselen maar die zou hier misschien zelfs kunnen blijven zitten? _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 20:33 Onderwerp: |
|
|
mwoah, jou kennende krijg jij die binnenkant wel gewisseld. zo'n rocketscience is dat nou ook weer niet, hooguit dat je net weer een of ander raar special tooltje nodig hebt.
Volgens mij zijn de poten op onze LC8-en WP van het type 4860MXMA. Als je googled vind je service manuals genoeg. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Ziet er eigenlijk zo'n beetje hetzelfde uit als werken aan de voorpoten van een DR-Z ('E'/later model 'S'). En dat was allemaal niet erg moeilijk. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Za, 29 Jun. 2013, 20:43 Onderwerp: |
|
|
Binnenwerkovergezet, dat werkt idd. Gietstukken links en rechts zijn verschillend. Verder verschilt alleen binnenwerk.
Nu nog olie ering en luchtkamerinstellen. SAE5 gekocht, is standaard. Moet vervolgens de luchtkamer op 100mm stellen. Iemand nog tips uit de praktijk? _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Za, 29 Jun. 2013, 21:41 Onderwerp: |
|
|
tip van flip: injectispuit met slangetje op precies 100mm geknipt. Appeltje eitje. Nu achterschokker en safaritanks. Maandag picje denk ik _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Za, 29 Jun. 2013, 23:23 Onderwerp: |
|
|
Met een injectiespuit, zo doe ik het ook  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 30 Jun. 2013, 9:02 Onderwerp: |
|
|
100mm is de standaard waarde.
Als je wat steviger vork wil, die wat minder snel doorslaat bij offroad werk, dan kun je tot 80 mm veilig doen, je vork wordt dan wat progressiever.
(je kunt ook achteraf nog olie door het lucht-gaatje bijspuiten: 16 cc is onegeveer 10 mm zeggen ze, dus max 32cc per vork er bij achteraf. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|