lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

geen olie aan de pijlstok

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RWAventure

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 20:30    Onderwerp: geen olie aan de pijlstok Reageer met quote

Gisteren de olie vervangen van me KTM adventure 950 2004 volgens instructie boek. Zeef schoon gemaakt en filter vervangen. Ook de zeef in het olie reservoir. Alles terug gemonteerd en 2,5 l olie bij gevuld. Gestart, warm laten draaien en 0,5 liter bij gevuld. Weer gestart maar olie lampje knipperde, ook bij iets gas geven 4-5000rpm. Aan de pijl stok zit nog niet veel olie(lastig zien met nieuwe olie 15w50)

Heb ik iets verkeerd gemonteerd waardoor de olie niet terug in de tank wordt gepompt of kan ik gewoon nog olie bij vullen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

dat kogelklepje links aan de olietank (waar het zeefje zit) zorgde bij mij voor zelfde probleem (geen olie aan het stokje).

Weet wel niet 100% zeker of dat het gemis aan oliedruk kan verklaren...

RWAventure

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jun. 2013, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor je snelle reactie!

stel dat het klepje zou lekken, dan zou je olie in het blok terecht. dan zou de pomp bij een draaiende motor de olie weer in de tank terug pompen en het circuleren....

ik heb hem net weer gestart, en dan lijkt alles goed. zodra er een 1 of 2 balkjes bijkomt van de koelwater temperatuur hoor je dat de druk wegzakt doordat je de hydraulische spanners van de distributie ketting begint te klapperen.

alles weer gechecked, zeef, filter+juiste type, en zeef in tank. alles lijkt in orde. verder heb ik niks losgehad.

wat nu?
thinking2

Roeligan

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Nu ik er aan denk: ik heb op iddle ook wel af en toe een knipperend olielampje bij warme motor. Olie blijft wel in de tank (na nieuw kogelklepje).

Zou kunnen dat het drukveertje of de oliepomp (aan de koppelingskant) versleten is (ga ik bij mij vanuit; wordt binnenkort vervangen)... Misschien ook bij jou? Hoeveel km heeft jouw motor?

RWAventure

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Motor heeft 47.000 km gelopen. Dat veertje is al vervangen. Heb net met de KTM dealer gebeld ,die konden ook niet direct zeggen wat het is. Zit er aan te denken om zonder filter te proberen om die uit te sluiten.

Nokken ketting spanner kapot? Kan toch ook niet zomaar zonder enige aanleiding kapot gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jun. 2013, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Kapot is veel gezegd. Maar er zit wel een veer in die ook moe wordt, waardoor de 'voorspanning', zonder oliedruk, te laag is, simpel gezegd. Zo rond de 45000 heb ik die spanners vervangen, en het veertje in de oliepomp. geklapper weg. (zowel spanners als olieveertje waren buiten spec)
25000 km later begon het geklapper weer langer te duren na opstart, dus veertje én piston in de oliepomp vervangen. Nu is 't weer in orde. De oude piston vertoonde ernstige loopsporen, het loopvlak in de pomp heel veel minder.

Maar volgens mij verklaart dat nog niet waarom je olie niet in 't reservoir blijft of terugkomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
plukenannabel

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Jul. 2013, 1:05    Onderwerp: Reageer met quote

yep, sinds net zelfde symptom. Alleen wel met 130 op snelweg. Ben benieuwd of je al meer weet?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: