lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

brandstoftank: lekken of zweten?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bor65



Geregistreerd op: 19-4-2013
Berichten: 7
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2013, 17:32    Onderwerp: brandstoftank: lekken of zweten? Reageer met quote

Olah!

Een vraagje aan de die-hard ADV rijders. Iemand ervaring met een zwetende brandstoftank? Aan de linkerkant is mijn brandstofpomp telkens nat van benzine.
Het stinkt hierdoor best wel in de garage.
Heb onlangs de 4 boutjes iets meer aangedraaid in de hoop dat de pakking die erachter zit (?) net iets beter zou afsluiten.
Iemand hier ervaring mee? En het belangrijkste: iemand een goede tip om dit op te lossen?
Hoor het graag!

Groeten
Robert

_________________
Meer twee wielen dan vier wielen.
Zolang het maar KARAKTER heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2013, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

er uit halen en terugmonteren met een nieuwe O ring. die lekt wsl.

Vaster draaien heeft totaal geen zin daar. sloop je zelfs de inserts in de tank mee.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2013, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
er uit halen en terugmonteren met een nieuwe O ring. die lekt wsl.

Vaster draaien heeft totaal geen zin daar. sloop je zelfs de inserts in de tank mee.


yup; ook gehad, maar nieuwe dichting verhielp het niet helemaal bij mij.
uiteindelijk dicht gekregen met wat dreibond tss pomp en tank

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2013, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ook voor gehad. Als je ergens onderweg geen O ringen bij de hand hebt, wil een heel dun laagje automotive silicone over de oude O ringen ook wel helpen.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2013, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals Steven al zegt, als je te stevig aandraait, sloop je die inserts... waar ik het gezien heb, kun je wel raden, maar draai je TE hard aan, dan trek je die dingen er lichtjes uit.

Dus loshalen en eens kijken naar die O-ring en of die inserts wel diep genoeg zitten. Bij het laatste kan terugtikken (tijdelijk) soelaas bieden.. en ik ga niet vertellen hoe ik dat weet.

Heb overigens maanden gereisd zonder die onderste O-ring (wel met die andere) en toen lekte ie helemaal niets....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bor65



Geregistreerd op: 19-4-2013
Berichten: 7
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2013, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, bedankt voor de info!
Blijkbaar zit er niks anders op dan de tank leeg te rijden ( hoe akelig...)
En daarna de boel te demonteren.
Kan de tank dan blijven zitten of maak ik mij het dan onnodig moeilijk?

Groeten
Robert

PS tnx voor tip van die insert; heb daar eens vreselijk mee lopen etteren bij n Elefant brrrrrrrrrr

_________________
Meer twee wielen dan vier wielen.
Zolang het maar KARAKTER heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jun. 2013, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Plaatjes van inserts als je ze wel/niet te hard aandraait...

Je kunt ook het kraantje dichtdraaien onderaan, tank loskoppelen en vanuit kraantje in jerrycan oid overgieten... ook een optie als je timing niet helemaal perfect is.

Haal de tank sowieso maar eraf.. stuk makkelijker lijkt me.


Oh, en wat ik zei over die O-ring, dat neem ik terug. Ik heb juist een hele tijd gereden zonder die ándere ring die er nog zit, en die altijd net niet past als je de pomp terug plaatst (doe voorzichtig/rustig aan met deze dus)

Succes
J



2013-06-05 20.58.18 (1024x768).jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  281.97 KB
 Weergegeven:  220 keer

2013-06-05 20.58.18 (1024x768).jpg



2013-06-05 20.56.04 (1024x768).jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  348.44 KB
 Weergegeven:  228 keer

2013-06-05 20.56.04 (1024x768).jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif