Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 17:17 Onderwerp: |
|
|
Tja, en dan rij je alsnog op een jap
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
EP

|
|
Naar boven |
|
 |
Katoom72
|
Geplaatst: Zo, 19 Mei. 2013, 18:56 Onderwerp: Re: Groot onderhoud - offroad gevolgen |
|
|
petervdc schreef: | Net een groot onderhoud laten uitvoeren (45000km).
598euro, waarvan 350euro werkuren, en een setje reserve remblokjes achter.
Ze hebben een tijdje bezig geweest met gecorrodeerde stekkers onderaan de motor.
Blijkt door offroad gebruik te zijn (modder, nattigheid).
De 990 Adv is toch gemaakt om offroad te gaan ?
Waarom zetten ze dan die stekkerboel onderaan, waar er makkelijk water aan kan ??
Lijkt me echt niet doordacht.
Dat ze de batterij daar zetten vanwege het gewicht, bon, ok, maar die bedrading toch niet...
Welke logica zit hier achter ?
Zijn hier oplossingen voor ? | En daarna ook te onderhouden. Als jij denkt dat je met een motor offroad kan gaan zonder bijpassend onderhoud kan je best stoppen met rijden. Koop een japanse crosser en rij er mee zonder het te onderhouden, zal niet lang duren voor het ding niet meer start. Zand en water kruipt overal tussen, het is aan de eigenaar om corrosie ed te voorkomen. Doe je er niets aan dan krijg je die leuke rekeningen onder je neus geschoven.
|
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 12:26 Onderwerp: Re: Groot onderhoud - offroad gevolgen |
|
|
Katoom72 schreef: | Doe je er niets aan dan krijg je die leuke rekeningen onder je neus geschoven. |
Moest ik het zelf kunnen deed ik het wel hoor....
Maar 600euro is toch wel een ferm bedrag hoor
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 15:50 Onderwerp: |
|
|
Wat is jouw prijs per uur?
Je werk in de IT, dan gaat al snel over de 100 euro per uur heen.
Aan die motoren werken is toch best wel tijdrovend, aan onderdelen zit er niet veel in de service.
Als een garagist jouw motor ook nog moet wassen en poetsen in hun urengeld telt het allemaal snel aan hoor.
Zelf met enig regelmaat contactpunten wassen en insprayen (en dan is 2 keer in het jaar al regelmaat) met wat dan ook, als het maar wat beschermd. zorgt er al rap voor dat electra niet wegrot.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 16:07 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Wat is jouw prijs per uur?
Je werk in de IT, dan gaat al snel over de 100 euro per uur heen.
|
Nee, ik werk niet meer in de IT.
En IT'er als loontrekkende is helemaal iets anders dan als zelfstandige.
Pff, clichés
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 16:08 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: |
Zelf met enig regelmaat contactpunten wassen en insprayen (en dan is 2 keer in het jaar al regelmaat) met wat dan ook, als het maar wat beschermd. zorgt er al rap voor dat electra niet wegrot. |
Yep, dat is iets dat ik wrsch wél kan...
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 20:41 Onderwerp: |
|
|
ik zal het niet hebben over wat een passend uurloon is in de IT, maar 50 euro uurtarief is voor een garage best redelijk (ik meen dat ik dat betaal bij mijn dealer). Ik kan niet inschatten hoe extreem offroad je geweest bent, maar zoals al door velen verteld, offroad rijden gaat altijd samen met extr aonderhoud (net als in de winter doorrijden). Het is dan aan ieder om zelf te bepalen hoe je dat onderhoud doet, zelf (maar dat moet je wel kunnen/willen, je moet de ruimte hebben) of door de garage laten doen (maar kost wel geld). Ik kan het moeilijk vergelijken, maar mijn indruk is dat dat voor alle type offroad motoren ongeveer gelijk uitvalt.
Helaas hebben we een dure danwel tijdrovende hobby uitgekozen (hoe dat voor het geld uitgeven zit weet ik niet, maar ik vind het sleutelen/onderhoud ook wel juist deel uitmaken van de hobby, er zijn er hier volgens mij die liever zelfs sleutelen dan rijden )
groeten,
Jos
_________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 21:00 Onderwerp: |
|
|
50 euro is heel netjes.
dan zijn het 7 uur werk. Een standaard minimale grote beurt is toch echt 5 uur (alle plastic er af etc: kost gewoon veel tijd). en 2 uurtjes extra werk voor wat extra zaken. gezien er ook 250 euro onderdelen bij zat, is er ook meer gedaan dan alleen olie en filter... dus lijkt het me een hele normale prijs.
en tja.. als je een 15 mille motor koopt en daar mee gaat offroaden, en zelf het onderhoud niet kan doen, dan moet je natuurlijk ook niet raar kijken van een beurtje van 600 euro.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|