lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Groot onderhoud - offroad gevolgen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, en dan rij je alsnog op een jap smiley
EP

BerichtGeplaatst: Za, 18 Mei. 2013, 21:30    Onderwerp: Nait soezen, moar deurbroezen! Reageer met quote

Ik baal daar ook van, net zoals van roestende boutjes, spaken en schurende flappen en kabelbomen.

Toch heb ik wel begrip voor KTM. De apparaten zijn bedoeld om intensief te gebruiken en na een paar jaar te vervangen door de volgende. In dat geval verslijt je een motor ipv dat je hem laat 'verroesten'. In de KTM-s zit best een heel stuk bedrijfszekerheid, maar niet als je dat koppelt aan veel jaren gebruik onder ongunstige omstandigheden.

De enige reden dat wij hier zo moeilijk over doen is de hoge prijs en de inherente wens lang met zo'n ding te doen. Als je de luxe-belasting BPM van de prijs af kon trekken dacht je er al gemakkelijker over. Van de BPM en BTW ziet de fabrikant niets. Dan ziet een rekensommetje er ineens heel anders uit voor die fabrikant.

Mijn oplossing: waar mogelijk langs water ipv er doorheen (ahum ). En anders vaak controleren, schoonmaken, inspuiten, invetten. Een beetje endurorijder de- en monteert ook elk jaar z'n motor op die manier.

EP.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  300.77 KB
 Weergegeven:  263 keer

EP.jpg

Katoom72

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Mei. 2013, 18:56    Onderwerp: Re: Groot onderhoud - offroad gevolgen Reageer met quote

petervdc schreef:
Net een groot onderhoud laten uitvoeren (45000km).
598euro, waarvan 350euro werkuren, en een setje reserve remblokjes achter.

Ze hebben een tijdje bezig geweest met gecorrodeerde stekkers onderaan de motor.
Blijkt door offroad gebruik te zijn (modder, nattigheid).

De 990 Adv is toch gemaakt om offroad te gaan ?
Waarom zetten ze dan die stekkerboel onderaan, waar er makkelijk water aan kan ??
Lijkt me echt niet doordacht.

Dat ze de batterij daar zetten vanwege het gewicht, bon, ok, maar die bedrading toch niet...

Welke logica zit hier achter ?
Zijn hier oplossingen voor ?
En daarna ook te onderhouden. Als jij denkt dat je met een motor offroad kan gaan zonder bijpassend onderhoud kan je best stoppen met rijden. Koop een japanse crosser en rij er mee zonder het te onderhouden, zal niet lang duren voor het ding niet meer start. Zand en water kruipt overal tussen, het is aan de eigenaar om corrosie ed te voorkomen. Doe je er niets aan dan krijg je die leuke rekeningen onder je neus geschoven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 12:26    Onderwerp: Re: Groot onderhoud - offroad gevolgen Reageer met quote

Katoom72 schreef:
Doe je er niets aan dan krijg je die leuke rekeningen onder je neus geschoven.

Moest ik het zelf kunnen deed ik het wel hoor....

Maar 600euro is toch wel een ferm bedrag hoor sad

StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is jouw prijs per uur?
Je werk in de IT, dan gaat al snel over de 100 euro per uur heen.

Aan die motoren werken is toch best wel tijdrovend, aan onderdelen zit er niet veel in de service.

Als een garagist jouw motor ook nog moet wassen en poetsen in hun urengeld telt het allemaal snel aan hoor.

Zelf met enig regelmaat contactpunten wassen en insprayen (en dan is 2 keer in het jaar al regelmaat) met wat dan ook, als het maar wat beschermd. zorgt er al rap voor dat electra niet wegrot.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
petervdc

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Wat is jouw prijs per uur?
Je werk in de IT, dan gaat al snel over de 100 euro per uur heen.

Nee, ik werk niet meer in de IT.
En IT'er als loontrekkende is helemaal iets anders dan als zelfstandige.
Pff, clichés sad

petervdc

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:

Zelf met enig regelmaat contactpunten wassen en insprayen (en dan is 2 keer in het jaar al regelmaat) met wat dan ook, als het maar wat beschermd. zorgt er al rap voor dat electra niet wegrot.

Yep, dat is iets dat ik wrsch wél kan...

Jos van Vliet

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

ik zal het niet hebben over wat een passend uurloon is in de IT, maar 50 euro uurtarief is voor een garage best redelijk (ik meen dat ik dat betaal bij mijn dealer). Ik kan niet inschatten hoe extreem offroad je geweest bent, maar zoals al door velen verteld, offroad rijden gaat altijd samen met extr aonderhoud (net als in de winter doorrijden). Het is dan aan ieder om zelf te bepalen hoe je dat onderhoud doet, zelf (maar dat moet je wel kunnen/willen, je moet de ruimte hebben) of door de garage laten doen (maar kost wel geld). Ik kan het moeilijk vergelijken, maar mijn indruk is dat dat voor alle type offroad motoren ongeveer gelijk uitvalt.
Helaas hebben we een dure danwel tijdrovende hobby uitgekozen rolleyes4 (hoe dat voor het geld uitgeven zit weet ik niet, maar ik vind het sleutelen/onderhoud ook wel juist deel uitmaken van de hobby, er zijn er hier volgens mij die liever zelfs sleutelen dan rijden smiley )

groeten,

Jos

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

50 euro is heel netjes.

dan zijn het 7 uur werk. Een standaard minimale grote beurt is toch echt 5 uur (alle plastic er af etc: kost gewoon veel tijd). en 2 uurtjes extra werk voor wat extra zaken. gezien er ook 250 euro onderdelen bij zat, is er ook meer gedaan dan alleen olie en filter... dus lijkt het me een hele normale prijs.

en tja.. als je een 15 mille motor koopt en daar mee gaat offroaden, en zelf het onderhoud niet kan doen, dan moet je natuurlijk ook niet raar kijken van een beurtje van 600 euro.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: