Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 10:45 Onderwerp: |
|
|
Klopt,
Ik was ook nogal teleurgesteld dat de dealer dat niet had opgepikt, vooral omdat ik voor het klep stellen nog had gevraagd of de kopbouten aangehaald/retorqued zouden worden. Maar als het system op serie nummer de update niet aangeeft doen ze het niet. _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Laatst aangepast door marc lenssen op Wo, 5 Jun. 2013, 23:13, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 10:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb drie 950's gehad...waarvan twee met oude kopmoeren. Ik heb ze door de dealer laten vervangen, maar dat was omdat ik zelf had gehoord van deze modificatie. De meeste KTM-dealers nemen het blijkbaar niet zo nauw met die technische bulletins. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 10:49 Onderwerp: |
|
|
Ja, Maar ze zeiden bij Verpalen dat het loshalen van 1 bout de spanning van de koppen kan halen met ale risicos vandien. Als KTM op serie nummer niet aangeeft dat de update nodig is blijven zei er fijn vanaf. _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Laatst aangepast door marc lenssen op Wo, 5 Jun. 2013, 23:16, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 11:54 Onderwerp: |
|
|
Het is niet te weinig aanhaalmoment, het is dat de voorspanning van de studs op de een of andere manier vermindert tijdens gebruik. Misschien omdat de moeren wat loskomen, of dat het zaakje iets vervormt, of wat dan ook. 38Nm op een gesmeerde fijne draad, da's geen kattepis. Magoed, 100-130 bar (=kg/cm2) piekdruk op een oppervlak van 79 cm2 (100mm circel) is dat ook niet bepaald.
Die andere moeren klinken mij eerlijk gezegd ook een beetje in de oren als 'plakbandoplossing'. Zo van 'oeps, we hebben een probleem, hoe gaan we dat nu oplossen uitgaande van het materiaal dat er in het veld staat?', en deze andere moeren+ringen deden blijkbaar de truuk goed genoeg.
Maargoed, los daarvan is het inderdaad ernstig slordig dat dealers het niet oppakken, of nog erger: de TSB aftekenen zonder 'm uit te voeren. Ik heb het al eerder geroepen: 'altijd-dealeronderhouden, bonnen aanwezig' is voor mij geen pluspunt meer bij aankoop.
Framenummer doorgeven aan een KTM-dealer, en een lijstje opvragen met gedane en openstaande zaken. Staat gewoon in het systeem. Dan weet je waar je aan toe bent, en kun je een afspraak maken met je dealer wanneer wat uitgevoerd gaat worden. Die moeren vervangen bijvoorbeeld, dat moet je doen als de boel toch los moet, en niet zomaar. Er word geeneen blok beter van onnodig dingen losschroeven.
Over die cylinderkopmoeren: trekken jullie die braaf aan als je toch de nokkenassen moet verwijderen voor stellen van een of meerdere kleppen? Diverse bronnen raden dat aan, maar ik heb het zelf nog niet gedaan onder het motto 'if it aint broken...' |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 16:08 Onderwerp: |
|
|
De mod houd in dat er moertje op komen met een groter basis oppervlak. Druk is kracht delen door het oppervlak. Maak je het drukkende oppervlak groter heb je theoretisch minder kracht nodig voor dezelfde druk. Zoiets ..  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Jeroen

Geregistreerd op: 5-9-2011 Berichten: 9 Woonplaats: Heerhugowaard
|
Geplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 19:23 Onderwerp: |
|
|
Afgelopen donderdag ben ik gebeld door KTM Verpalen.
De brandstofpomp functioneert niet goed en dat is de oorzaak van de storing.
Door middel van een modificatie gaat dit hersteld worden. De zogeheten Dr Bean modificatie, die ik nu ook op het forum ben tegengekomen
Dat daarnaast de voetpakking stuk is, staat los van de storing.
Hopelijk is Pinkster 3 niet te hard gevierd in Krommenie en is mijn KTM voor het weekend gereed voor inzet!
Bedankt voor jullie reacties en tips. Onder het motto; "Een motor kopen is 1,een motor laten rijden is 2" wordt het even slikken en weer gas geven! Broaaaaap |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 20:17 Onderwerp: |
|
|
Hoi Jeroen,
Dat klinkt goed, wat rekent Verpalen voor de Dr Bean oplossing? En hebben ze die printjes op voorraad?
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Jeroen

Geregistreerd op: 5-9-2011 Berichten: 9 Woonplaats: Heerhugowaard
|
Geplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 20:25 Onderwerp: |
|
|
In de totaalprijs zit ook het "Dr Bean"-plaatje.
Zodra ik het weet, post ik het even op dit forum. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 11:24 Onderwerp: |
|
|
Dank je Dr. Bean. Ik dacht al aan een preventieve upgrade op de pomp. Ik ben zelf een ramp met priegelwerk, al helemaal als er gesoldeerd moet worden. Ik had gehoopt dat Verpalen de print kon inbouwen terwijl ik er op wacht. Anders had ik hem naar jou gestuurd en zit ik een paar dagen zonder fiets..
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Laatst aangepast door marc lenssen op Wo, 5 Jun. 2013, 23:16, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 14:20 Onderwerp: |
|
|
Andre heeft ze liggen als het goed is, en kan dat vast voor je doen (tegen uurloon uiteraard).
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|