lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Voetpakking? Of mogelijke een andere oorzaak
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt,

Ik was ook nogal teleurgesteld dat de dealer dat niet had opgepikt, vooral omdat ik voor het klep stellen nog had gevraagd of de kopbouten aangehaald/retorqued zouden worden. Maar als het system op serie nummer de update niet aangeeft doen ze het niet.

Laatst aangepast door marc lenssen op Wo, 5 Jun. 2013, 23:13, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freebert

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb drie 950's gehad...waarvan twee met oude kopmoeren. Ik heb ze door de dealer laten vervangen, maar dat was omdat ik zelf had gehoord van deze modificatie. De meeste KTM-dealers nemen het blijkbaar niet zo nauw met die technische bulletins.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Maar ze zeiden bij Verpalen dat het loshalen van 1 bout de spanning van de koppen kan halen met ale risicos vandien. Als KTM op serie nummer niet aangeeft dat de update nodig is blijven zei er fijn vanaf.

Laatst aangepast door marc lenssen op Wo, 5 Jun. 2013, 23:16, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Het is niet te weinig aanhaalmoment, het is dat de voorspanning van de studs op de een of andere manier vermindert tijdens gebruik. Misschien omdat de moeren wat loskomen, of dat het zaakje iets vervormt, of wat dan ook. 38Nm op een gesmeerde fijne draad, da's geen kattepis. Magoed, 100-130 bar (=kg/cm2) piekdruk op een oppervlak van 79 cm2 (100mm circel) is dat ook niet bepaald.

Die andere moeren klinken mij eerlijk gezegd ook een beetje in de oren als 'plakbandoplossing'. Zo van 'oeps, we hebben een probleem, hoe gaan we dat nu oplossen uitgaande van het materiaal dat er in het veld staat?', en deze andere moeren+ringen deden blijkbaar de truuk goed genoeg.

Maargoed, los daarvan is het inderdaad ernstig slordig dat dealers het niet oppakken, of nog erger: de TSB aftekenen zonder 'm uit te voeren. Ik heb het al eerder geroepen: 'altijd-dealeronderhouden, bonnen aanwezig' is voor mij geen pluspunt meer bij aankoop.

Framenummer doorgeven aan een KTM-dealer, en een lijstje opvragen met gedane en openstaande zaken. Staat gewoon in het systeem. Dan weet je waar je aan toe bent, en kun je een afspraak maken met je dealer wanneer wat uitgevoerd gaat worden. Die moeren vervangen bijvoorbeeld, dat moet je doen als de boel toch los moet, en niet zomaar. Er word geeneen blok beter van onnodig dingen losschroeven.

Over die cylinderkopmoeren: trekken jullie die braaf aan als je toch de nokkenassen moet verwijderen voor stellen van een of meerdere kleppen? Diverse bronnen raden dat aan, maar ik heb het zelf nog niet gedaan onder het motto 'if it aint broken...'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

De mod houd in dat er moertje op komen met een groter basis oppervlak. Druk is kracht delen door het oppervlak. Maak je het drukkende oppervlak groter heb je theoretisch minder kracht nodig voor dezelfde druk. Zoiets .. goofy
Jeroen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen donderdag ben ik gebeld door KTM Verpalen.

De brandstofpomp functioneert niet goed en dat is de oorzaak van de storing.

Door middel van een modificatie gaat dit hersteld worden. De zogeheten Dr Bean modificatie, die ik nu ook op het forum ben tegengekomen thumbsup

Dat daarnaast de voetpakking stuk is, staat los van de storing.

Hopelijk is Pinkster 3 niet te hard gevierd in Krommenie en is mijn KTM voor het weekend gereed voor inzet!

Bedankt voor jullie reacties en tips. Onder het motto; "Een motor kopen is 1,een motor laten rijden is 2" wordt het even slikken en weer gas geven! Broaaaaap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeroen,

Dat klinkt goed, wat rekent Verpalen voor de Dr Bean oplossing? En hebben ze die printjes op voorraad?

Marc

Jeroen

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mei. 2013, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

In de totaalprijs zit ook het "Dr Bean"-plaatje.

Zodra ik het weet, post ik het even op dit forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 0:47    Onderwerp: Reageer met quote

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2582
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je Dr. Bean. Ik dacht al aan een preventieve upgrade op de pomp. Ik ben zelf een ramp met priegelwerk, al helemaal als er gesoldeerd moet worden. Ik had gehoopt dat Verpalen de print kon inbouwen terwijl ik er op wacht. Anders had ik hem naar jou gestuurd en zit ik een paar dagen zonder fiets.. sad

Marc

Laatst aangepast door marc lenssen op Wo, 5 Jun. 2013, 23:16, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

Andre heeft ze liggen als het goed is, en kan dat vast voor je doen (tegen uurloon uiteraard).

grts

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: