lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Interesse in wideband getuned custom mapjes voor de LC8?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Die trace heb je zonder de broncode van tuneecu niets aan. Ik log gewoon direct op de K-line pin en kijk wat voor serieel transport daar overheen gaat.

Het leuke van OBD2 is dat het een deels text based protocol is waar je gewoon heen kan 'hyperthermen'

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil alleen even melden dat ik werkelijk niets in dit forumdraadje begrijp, maar de volgende keer als we met Dekster een biertje gaan pakken moet StevenD het maar eens uitleggen.
_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Blob schreef:
Ik wil alleen even melden dat ik werkelijk niets in dit forumdraadje begrijp.



+1
stars stars stars stars stars stars stars stars stars

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Die trace heb je zonder de broncode van tuneecu niets aan. Ik log gewoon direct op de K-line pin en kijk wat voor serieel transport daar overheen gaat.

Het leuke van OBD2 is dat het een deels text based protocol is waar je gewoon heen kan 'hyperthermen'


Lekker nerdy! Maar een gepersonaliseerde mapping zou voor mijn 690 misschien ook tot de mogelijkheden behoren...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Yep. Ook de 690 kan ik aansluiten, met een paar minder stekkertjes.

Injectie anno 2013 is een ideale combinatie tussen de electro nerd en grease monkey smiley

Gerben heeft een tijdje terug mij op gang geholpen met de 690 en injectie, sindsdien is het een wat uit de hand gelopen hobbie, de mogelijkheden zijn echt gigantisch met moderne injectie computers.

Wat zou ik graag de full programmer hebben voor 'onze' ECU's, brandstofdruk gestuurde pomp en injectiecycles, zelfgeregelde accelleratiepomp effecten lambda input correcties met offset.
Can bus display met oliedruk, benzinedruk, AFR's allemaal in beeld, real time.

Fabrikanten gebruiken niet de helft van de mogelijkheden die er in die ecu's passen!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hi steven,

als ik het goed begrepen heb dan is het oa mogelijk om middels dit tovenarij een betere gasrespons en wellicht wat meer vermogen en minder verbruik te realiseren?

Zoja, dan houdt ik me warm aanbevolen om tegen genoemde prijzen mijn 2008 Adventure te ''remappen''.

Mvg
Wim aka snicker

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kampie



Geregistreerd op: 9-9-2012
Berichten: 52
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

ja, lijkt mij ook wel wat om te proberen. Neem aan dat je de standaard mapping wel bewaard dan? Of werkt dat niet zo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt

- altijd de standaard KTM mapping terugzetten (vrij beschikbaar)

- je kunt ook eerst de mapping van je eigen motor opslaan (dus vanuit de ECU naar de computer) , en evt later weer terug plaatsen. Das natuurlijk de veiligste optie.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Ik log gewoon direct op de K-line pin en kijk wat voor serieel transport daar overheen gaat.

Het leuke van OBD2 is dat het een deels text based protocol is waar je gewoon heen kan 'hyperthermen'


wat voor een logger gebruik je daarvoor?

hoop wel dat de snelheid op de K line genoeg is om uiteindelijk (als je weet wat de berichten betekenen) goede gedetaileerde grafieken te kunnen maken. dus vloeiende lijnen en niet een hakkerig/grove grafieken

helaas mijn programmeer kwaliteiten zijn hier niet echt goed genoeg. simpele code schrijven/debuggen lukt me wel maar verder....

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn heel veel log tooltjes hoor, eltima is gratis en werkt ok.
Ik gebruik om mijn werk een standalone logger voor alarm monitoring.

Als ik er een 'simpele' vertaalslag tussen kan zetten ok, maar hardcore coding heb ik ook niet genoeg kaas van gegeten.
Dat is het me ook niet waard daar analoge sensoren werken en zeker sneller zijn. Als je er van uit ga dat de ecu zo snel is als K-line dan nog haal je geen 20 parameters per seconde als je meerdere variabelen wil pollen.

De nieuwe KTM's praten allemaal CAN op 500kbits, dan word het wat. Maar ik heb nog niet kunnen kijken of die wel netjes obd2 praten.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Apr. 2013, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:

Fabrikanten gebruiken niet de helft van de mogelijkheden die er in die ecu's passen!


Je kunt er altijd iets van een kdFI oid op knopen. Kost de wereld ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 9 Apr. 2013, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

snicker schreef:
Hi steven,

als ik het goed begrepen heb dan is het oa mogelijk om middels dit tovenarij een betere gasrespons en wellicht wat meer vermogen en minder verbruik te realiseren?

Zoja, dan houdt ik me warm aanbevolen om tegen genoemde prijzen mijn 2008 Adventure te ''remappen''.

Mvg
Wim aka snicker


Als er een dagje Belgie aankomt... wink2

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Apr. 2013, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, ik ben uitgetuned met mijn motor.

Er zat een vreselijk rijk deel op 2500 en achter in het toerengebied terwijl de motor op zo'n 4 tot 5000 toeren gevaarlijk arm liep.

De ákra mapjes zijn nog rijker, geen wonder dat dat ding dan 1 op 12 loopt.

Eerst even portugal onveilig maken en ik kan van start met andere motoren!

Het resultaat mag er zijn, met de laatste testrit een stuk zuiniger gereden, on/of niet merkbaarder dan met de CV's en net zo makkelijk belachelijk hard gaan smiley

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Apr. 2013, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Meld je het hier veen als je terug bent?
Ik begin hier steeds meer warm voor te lopen.

Veel plezier in Portugal en tot horens.

Groet'n
Wim aka snicker

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bor65



Geregistreerd op: 19-4-2013
Berichten: 7
Woonplaats: Hilversum

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Steven,

Ben je intussen weer terug uit Portugal?
Ook ik heb interesse in n aangepaste mapping voor mijn 990 adv.
Er zou n mapping inzitten van een 990R maar ik ben eerlijk gezegd niet zwaar onder de indruk van de power. Begrijp me niet verkeerd: hij rijdt prima en vlot maar de power mag wat bruter inkomen.
Grote kans dat ik een oneerlijk vergelijk maak met mn Duc stunned
Desalniettemin is elke kans op meer power interessant.

Ik hoor graag van je of je mogelijkheden ziet!

Groeten uit t Gooi

_________________
Meer twee wielen dan vier wielen.
Zolang het maar KARAKTER heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif