Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 10:40 Onderwerp: |
|
|
Die trace heb je zonder de broncode van tuneecu niets aan. Ik log gewoon direct op de K-line pin en kijk wat voor serieel transport daar overheen gaat.
Het leuke van OBD2 is dat het een deels text based protocol is waar je gewoon heen kan 'hyperthermen' _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Blob

Geregistreerd op: 1-2-2010 Berichten: 684 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 11:16 Onderwerp: |
|
|
Ik wil alleen even melden dat ik werkelijk niets in dit forumdraadje begrijp, maar de volgende keer als we met Dekster een biertje gaan pakken moet StevenD het maar eens uitleggen. _________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 11:38 Onderwerp: |
|
|
Blob schreef: | Ik wil alleen even melden dat ik werkelijk niets in dit forumdraadje begrijp. |
+1
 _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 12:09 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Die trace heb je zonder de broncode van tuneecu niets aan. Ik log gewoon direct op de K-line pin en kijk wat voor serieel transport daar overheen gaat.
Het leuke van OBD2 is dat het een deels text based protocol is waar je gewoon heen kan 'hyperthermen' |
Lekker nerdy! Maar een gepersonaliseerde mapping zou voor mijn 690 misschien ook tot de mogelijkheden behoren...? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 12:20 Onderwerp: |
|
|
Yep. Ook de 690 kan ik aansluiten, met een paar minder stekkertjes.
Injectie anno 2013 is een ideale combinatie tussen de electro nerd en grease monkey
Gerben heeft een tijdje terug mij op gang geholpen met de 690 en injectie, sindsdien is het een wat uit de hand gelopen hobbie, de mogelijkheden zijn echt gigantisch met moderne injectie computers.
Wat zou ik graag de full programmer hebben voor 'onze' ECU's, brandstofdruk gestuurde pomp en injectiecycles, zelfgeregelde accelleratiepomp effecten lambda input correcties met offset.
Can bus display met oliedruk, benzinedruk, AFR's allemaal in beeld, real time.
Fabrikanten gebruiken niet de helft van de mogelijkheden die er in die ecu's passen! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
Geregistreerd op: 6-11-2009 Berichten: 112 Woonplaats: de Wijk
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 18:22 Onderwerp: |
|
|
Hi steven,
als ik het goed begrepen heb dan is het oa mogelijk om middels dit tovenarij een betere gasrespons en wellicht wat meer vermogen en minder verbruik te realiseren?
Zoja, dan houdt ik me warm aanbevolen om tegen genoemde prijzen mijn 2008 Adventure te ''remappen''.
Mvg
Wim aka snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
kampie
Geregistreerd op: 9-9-2012 Berichten: 52 Woonplaats: Twente
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 19:38 Onderwerp: |
|
|
ja, lijkt mij ook wel wat om te proberen. Neem aan dat je de standaard mapping wel bewaard dan? Of werkt dat niet zo? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 20:54 Onderwerp: |
|
|
je kunt
- altijd de standaard KTM mapping terugzetten (vrij beschikbaar)
- je kunt ook eerst de mapping van je eigen motor opslaan (dus vanuit de ECU naar de computer) , en evt later weer terug plaatsen. Das natuurlijk de veiligste optie. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 20:55 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Ik log gewoon direct op de K-line pin en kijk wat voor serieel transport daar overheen gaat.
Het leuke van OBD2 is dat het een deels text based protocol is waar je gewoon heen kan 'hyperthermen' |
wat voor een logger gebruik je daarvoor?
hoop wel dat de snelheid op de K line genoeg is om uiteindelijk (als je weet wat de berichten betekenen) goede gedetaileerde grafieken te kunnen maken. dus vloeiende lijnen en niet een hakkerig/grove grafieken
helaas mijn programmeer kwaliteiten zijn hier niet echt goed genoeg. simpele code schrijven/debuggen lukt me wel maar verder.... _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 22:11 Onderwerp: |
|
|
Er zijn heel veel log tooltjes hoor, eltima is gratis en werkt ok.
Ik gebruik om mijn werk een standalone logger voor alarm monitoring.
Als ik er een 'simpele' vertaalslag tussen kan zetten ok, maar hardcore coding heb ik ook niet genoeg kaas van gegeten.
Dat is het me ook niet waard daar analoge sensoren werken en zeker sneller zijn. Als je er van uit ga dat de ecu zo snel is als K-line dan nog haal je geen 20 parameters per seconde als je meerdere variabelen wil pollen.
De nieuwe KTM's praten allemaal CAN op 500kbits, dan word het wat. Maar ik heb nog niet kunnen kijken of die wel netjes obd2 praten. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Ma, 8 Apr. 2013, 10:14 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: |
Fabrikanten gebruiken niet de helft van de mogelijkheden die er in die ecu's passen! |
Je kunt er altijd iets van een kdFI oid op knopen. Kost de wereld ook niet. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Di, 9 Apr. 2013, 9:58 Onderwerp: |
|
|
snicker schreef: | Hi steven,
als ik het goed begrepen heb dan is het oa mogelijk om middels dit tovenarij een betere gasrespons en wellicht wat meer vermogen en minder verbruik te realiseren?
Zoja, dan houdt ik me warm aanbevolen om tegen genoemde prijzen mijn 2008 Adventure te ''remappen''.
Mvg
Wim aka snicker |
Als er een dagje Belgie aankomt...  _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 24 Apr. 2013, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Zo, ik ben uitgetuned met mijn motor.
Er zat een vreselijk rijk deel op 2500 en achter in het toerengebied terwijl de motor op zo'n 4 tot 5000 toeren gevaarlijk arm liep.
De ákra mapjes zijn nog rijker, geen wonder dat dat ding dan 1 op 12 loopt.
Eerst even portugal onveilig maken en ik kan van start met andere motoren!
Het resultaat mag er zijn, met de laatste testrit een stuk zuiniger gereden, on/of niet merkbaarder dan met de CV's en net zo makkelijk belachelijk hard gaan  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
snicker
Geregistreerd op: 6-11-2009 Berichten: 112 Woonplaats: de Wijk
|
Geplaatst: Wo, 24 Apr. 2013, 21:09 Onderwerp: |
|
|
Meld je het hier veen als je terug bent?
Ik begin hier steeds meer warm voor te lopen.
Veel plezier in Portugal en tot horens.
Groet'n
Wim aka snicker _________________ Liever een slippertje dan een schuiver |
|
Naar boven |
|
 |
Bor65
Geregistreerd op: 19-4-2013 Berichten: 7 Woonplaats: Hilversum
|
Geplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 14:27 Onderwerp: |
|
|
Hi Steven,
Ben je intussen weer terug uit Portugal?
Ook ik heb interesse in n aangepaste mapping voor mijn 990 adv.
Er zou n mapping inzitten van een 990R maar ik ben eerlijk gezegd niet zwaar onder de indruk van de power. Begrijp me niet verkeerd: hij rijdt prima en vlot maar de power mag wat bruter inkomen.
Grote kans dat ik een oneerlijk vergelijk maak met mn Duc
Desalniettemin is elke kans op meer power interessant.
Ik hoor graag van je of je mogelijkheden ziet!
Groeten uit t Gooi _________________ Meer twee wielen dan vier wielen.
Zolang het maar KARAKTER heeft |
|
Naar boven |
|
 |
|