lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Minder on/off ?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn 2012 is er geen ON/OFF meer aanwezig. Ofwel hebben ze de dus trottle cam aangepast maar ik denk dat het veel met de nieuwere mapping te maken heeft. Als je wil demonteer ik één dezer dagen de gashendel eens en trek er een foto van, dan kan je vergelijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

tuxdelux schreef:
Bij mijn 2012 is er geen ON/OFF meer aanwezig. Ofwel hebben ze de dus trottle cam aangepast maar ik denk dat het veel met de nieuwere mapping te maken heeft. Als je wil demonteer ik één dezer dagen de gashendel eens en trek er een foto van, dan kan je vergelijken.


Okay, graag !

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
De Max



Geregistreerd op: 28-7-2010
Berichten: 65
Woonplaats: 3381 België

BerichtGeplaatst: Di, 16 Apr. 2013, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="petervdc"]
Dekster schreef:
Ik las in je opening dat je ook een kleiner vtw overweegt.
Ik rijd nu een kleiner (16t) vtw en een groter atw (45t) lipsrsealed2
Iets vlotter schakelen, maar rijd heerlijk Smile
Zou je adviseren het zeker eens te testen....

Gr. Dekster


Ik dacht op mijn vorig 2007 model dat er enkel een kleiner vtw geplaatst was, en dat dit ook wel wat verschil gaf. Dus bij de volgende kettingwissel komt dit er ook aan.

Peter,

Check het voorste tandwiel even voordat je gekke kosten gaat doen.
Laatste kettingset die ik erop laten zetten heb was een 16/45 als ik me niet vergis. Vraag anders eens na bij Motocare via je chassisnummer.
Dirk

_________________
I do not need anger management.
I need people to stop pissing me off
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 16 Apr. 2013, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

De Max schreef:

Check het voorste tandwiel even voordat je gekke kosten gaat doen.
Laatste kettingset die ik erop laten zetten heb was een 16/45 als ik me niet vergis. Vraag anders eens na bij Motocare via je chassisnummer.
Dirk[/b]


Crap, als dat ook al gebeurd is, kan ik enkel nog die cam400 plaatsen...
Kzal het es navragen !

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 16 Apr. 2013, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

lol
nu weet je meteen ook dat je geen 16/45-man bent, maar ne 17/42 grin

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
lol
nu weet je meteen ook dat je geen 16/45-man bent, maar ne 17/42 grin


Leg es uit als je wil hoe dat zit met die kleiner/groter tandwielen voor & achter ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 759
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:17    Onderwerp: Reageer met quote

Klein vooraan, groot achteraan = moto
Groot vooraan, klein achteraan = fiets

book2

a) 17/42 = lagere toeren

b) 16/42 = 17/45, bijna

c) 16/45 = wheelie machine

van a naar b2 kan met dezelfde ketting

www.gearingcommander.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Klein vooraan, groot achteraan = moto
Groot vooraan, klein achteraan = fiets

book2

a) 17/42 = lagere toeren

b) 16/42 = 17/45, bijna

c) 16/45 = wheelie machine

van a naar b2 kan met dezelfde ketting

www.gearingcommander.com


Merci BB.

Bij het googleen kwam ik dit tegen : http://www.motorlife.be/Artikels/Tuning/Kettingen_1.html

Edit : 17/42 is dus minder vinnig, en levert minder slijtage ?

_________________
...tjah...


Laatst aangepast door petervdc op Wo, 17 Apr. 2013, 9:26, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

of, in iets meer woorden dan Bert :

- bij 17/42 (de orig. config.) is 'm minder agressief op de gas. Bij eenzelfde toerental rij je ook een hogere snelheid (dan bij 16/45). Alle vitessen zijn ook een stukske langer, je zal dus ook niet zo snel moeten opschakelen.

- bij 16/45 : kortere versnellingen, sneller moeten opschakelen, "wilder" op de gas, bij eenzelfde toerental lagere snelheid (dus in modder koppeling minder vandoen)

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
of, in iets meer woorden dan Bert :

- bij 17/42 (de orig. config.) is 'm minder agressief op de gas. Bij eenzelfde toerental rij je ook een hogere snelheid (dan bij 16/45). Alle vitessen zijn ook een stukske langer, je zal dus ook niet zo snel moeten opschakelen.

- bij 16/45 : kortere versnellingen, sneller moeten opschakelen, "wilder" op de gas, bij eenzelfde toerental lagere snelheid (dus in modder koppeling minder vandoen)


Owkay, volgende keer 17/42 dus !
Thx wink2

Ondertussen zoeken naar een cam400...

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:


Owkay, volgende keer 17/42 dus !
Thx wink2

Ondertussen zoeken naar een cam400...


Dat weet ik zo net nog niet: als je naar een 17-42 gaat rij je dus bij eenzelfde snelheid (pakweg 50 per uur) lager in toeren. Nu is het net in die lage toeren dat het LC8 blok last heeft van on/off. Door bij eenzelfde snelheid hogere toeren te draaien (dus bij een 16-42 combo) verschuif je naar een meer bruikbare RPM-band.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
petervdc schreef:


Owkay, volgende keer 17/42 dus !
Thx wink2

Ondertussen zoeken naar een cam400...


Dat weet ik zo net nog niet: als je naar een 17-42 gaat rij je dus bij eenzelfde snelheid (pakweg 50 per uur) lager in toeren. Nu is het net in die lage toeren dat het LC8 blok last heeft van on/off. Door bij eenzelfde snelheid hogere toeren te draaien (dus bij een 16-42 combo) verschuif je naar een meer bruikbare RPM-band.


Ah bon.
Een boel tegenstrijdige info hier dus ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

tegenstrijdig .......... er zijn natuurlijk blokken met carburateurs, en blokken met injectie ... rolleyes4
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:03    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
tegenstrijdig .......... er zijn natuurlijk blokken met carburateurs, en blokken met injectie ... rolleyes4


Jij weet best dat ik een 990 heb hé wink2

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

Is er wel tegenstrijd, dat is hier de vraag.

Jij wilt minder on/off-effect, dus je gaat voor een zachtere CAM, maar je hebt wél een vinnige tandwielverhouding die volgens mij op straat het on/off effect verhoogt omdat de motor vinniger staat. Dus zeg ik, bij normaal rijden ben jij beter af met een minder vinnige tandwielverhouding. Natuurlijk is het wél zo dat je off-road béter bent gediend met die vinnige tandwielverhouding omdat je dan bij eenzelfde toerental lagere snelheden rijdt waardoor je de koppeling minder moet gebruiken. Maar jij hebt zélf in allereerste instantie aangegeven dat je de koppeling off-road veel te veel moet gebruiken. En dat terwijl jij al over de vinnige verhouding beschikt ! Dus jij wilt én minder on/off én toch kortere versnellingen voor off-road gebruik. Tja, misschien is er inderdaad wel tegenstrijd, nl in wat jij van je moto verlangt ... rolleyes3

Afin, Blackbert gaat op den duur nog gelijk krijgen met zijn opmerking dat ge off-road meer gas moet geven wideeyed

Dat gezegd zijnde, heb ik mijn ei nu gelegd en ik laat het aan anderen over om het uit te broeden.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif