Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
tuxdelux

Geregistreerd op: 17-11-2012 Berichten: 91 Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat
|
Geplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 11:44 Onderwerp: |
|
|
Bij mijn 2012 is er geen ON/OFF meer aanwezig. Ofwel hebben ze de dus trottle cam aangepast maar ik denk dat het veel met de nieuwere mapping te maken heeft. Als je wil demonteer ik één dezer dagen de gashendel eens en trek er een foto van, dan kan je vergelijken. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 11:45 Onderwerp: |
|
|
tuxdelux schreef: | Bij mijn 2012 is er geen ON/OFF meer aanwezig. Ofwel hebben ze de dus trottle cam aangepast maar ik denk dat het veel met de nieuwere mapping te maken heeft. Als je wil demonteer ik één dezer dagen de gashendel eens en trek er een foto van, dan kan je vergelijken. |
Okay, graag ! _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
De Max
Geregistreerd op: 28-7-2010 Berichten: 65 Woonplaats: 3381 België
|
Geplaatst: Di, 16 Apr. 2013, 12:07 Onderwerp: |
|
|
[quote="petervdc"] Dekster schreef: | Ik las in je opening dat je ook een kleiner vtw overweegt.
Ik rijd nu een kleiner (16t) vtw en een groter atw (45t)
Iets vlotter schakelen, maar rijd heerlijk
Zou je adviseren het zeker eens te testen....
Gr. Dekster |
Ik dacht op mijn vorig 2007 model dat er enkel een kleiner vtw geplaatst was, en dat dit ook wel wat verschil gaf. Dus bij de volgende kettingwissel komt dit er ook aan.
Peter,
Check het voorste tandwiel even voordat je gekke kosten gaat doen.
Laatste kettingset die ik erop laten zetten heb was een 16/45 als ik me niet vergis. Vraag anders eens na bij Motocare via je chassisnummer.
Dirk _________________ I do not need anger management.
I need people to stop pissing me off |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Di, 16 Apr. 2013, 12:24 Onderwerp: |
|
|
De Max schreef: |
Check het voorste tandwiel even voordat je gekke kosten gaat doen.
Laatste kettingset die ik erop laten zetten heb was een 16/45 als ik me niet vergis. Vraag anders eens na bij Motocare via je chassisnummer.
Dirk[/b] |
Crap, als dat ook al gebeurd is, kan ik enkel nog die cam400 plaatsen...
Kzal het es navragen ! _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1614 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 16 Apr. 2013, 16:41 Onderwerp: |
|
|
lol
nu weet je meteen ook dat je geen 16/45-man bent, maar ne 17/42  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:07 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | lol
nu weet je meteen ook dat je geen 16/45-man bent, maar ne 17/42  |
Leg es uit als je wil hoe dat zit met die kleiner/groter tandwielen voor & achter ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:17 Onderwerp: |
|
|
Klein vooraan, groot achteraan = moto
Groot vooraan, klein achteraan = fiets
a) 17/42 = lagere toeren
b) 16/42 = 17/45, bijna
c) 16/45 = wheelie machine
van a naar b2 kan met dezelfde ketting
www.gearingcommander.com |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:23 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Klein vooraan, groot achteraan = moto
Groot vooraan, klein achteraan = fiets
a) 17/42 = lagere toeren
b) 16/42 = 17/45, bijna
c) 16/45 = wheelie machine
van a naar b2 kan met dezelfde ketting
www.gearingcommander.com |
Merci BB.
Bij het googleen kwam ik dit tegen : http://www.motorlife.be/Artikels/Tuning/Kettingen_1.html
Edit : 17/42 is dus minder vinnig, en levert minder slijtage ? _________________ ...tjah...
Laatst aangepast door petervdc op Wo, 17 Apr. 2013, 9:26, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1614 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:24 Onderwerp: |
|
|
of, in iets meer woorden dan Bert :
- bij 17/42 (de orig. config.) is 'm minder agressief op de gas. Bij eenzelfde toerental rij je ook een hogere snelheid (dan bij 16/45). Alle vitessen zijn ook een stukske langer, je zal dus ook niet zo snel moeten opschakelen.
- bij 16/45 : kortere versnellingen, sneller moeten opschakelen, "wilder" op de gas, bij eenzelfde toerental lagere snelheid (dus in modder koppeling minder vandoen) _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 9:27 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | of, in iets meer woorden dan Bert :
- bij 17/42 (de orig. config.) is 'm minder agressief op de gas. Bij eenzelfde toerental rij je ook een hogere snelheid (dan bij 16/45). Alle vitessen zijn ook een stukske langer, je zal dus ook niet zo snel moeten opschakelen.
- bij 16/45 : kortere versnellingen, sneller moeten opschakelen, "wilder" op de gas, bij eenzelfde toerental lagere snelheid (dus in modder koppeling minder vandoen) |
Owkay, volgende keer 17/42 dus !
Thx
Ondertussen zoeken naar een cam400... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 13:42 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: |
Owkay, volgende keer 17/42 dus !
Thx
Ondertussen zoeken naar een cam400... |
Dat weet ik zo net nog niet: als je naar een 17-42 gaat rij je dus bij eenzelfde snelheid (pakweg 50 per uur) lager in toeren. Nu is het net in die lage toeren dat het LC8 blok last heeft van on/off. Door bij eenzelfde snelheid hogere toeren te draaien (dus bij een 16-42 combo) verschuif je naar een meer bruikbare RPM-band. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 14:03 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | petervdc schreef: |
Owkay, volgende keer 17/42 dus !
Thx
Ondertussen zoeken naar een cam400... |
Dat weet ik zo net nog niet: als je naar een 17-42 gaat rij je dus bij eenzelfde snelheid (pakweg 50 per uur) lager in toeren. Nu is het net in die lage toeren dat het LC8 blok last heeft van on/off. Door bij eenzelfde snelheid hogere toeren te draaien (dus bij een 16-42 combo) verschuif je naar een meer bruikbare RPM-band. |
Ah bon.
Een boel tegenstrijdige info hier dus ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1614 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:01 Onderwerp: |
|
|
tegenstrijdig .......... er zijn natuurlijk blokken met carburateurs, en blokken met injectie ...  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:03 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | tegenstrijdig .......... er zijn natuurlijk blokken met carburateurs, en blokken met injectie ...  |
Jij weet best dat ik een 990 heb hé  _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1614 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 17 Apr. 2013, 15:18 Onderwerp: |
|
|
Is er wel tegenstrijd, dat is hier de vraag.
Jij wilt minder on/off-effect, dus je gaat voor een zachtere CAM, maar je hebt wél een vinnige tandwielverhouding die volgens mij op straat het on/off effect verhoogt omdat de motor vinniger staat. Dus zeg ik, bij normaal rijden ben jij beter af met een minder vinnige tandwielverhouding. Natuurlijk is het wél zo dat je off-road béter bent gediend met die vinnige tandwielverhouding omdat je dan bij eenzelfde toerental lagere snelheden rijdt waardoor je de koppeling minder moet gebruiken. Maar jij hebt zélf in allereerste instantie aangegeven dat je de koppeling off-road veel te veel moet gebruiken. En dat terwijl jij al over de vinnige verhouding beschikt ! Dus jij wilt én minder on/off én toch kortere versnellingen voor off-road gebruik. Tja, misschien is er inderdaad wel tegenstrijd, nl in wat jij van je moto verlangt ...
Afin, Blackbert gaat op den duur nog gelijk krijgen met zijn opmerking dat ge off-road meer gas moet geven
Dat gezegd zijnde, heb ik mijn ei nu gelegd en ik laat het aan anderen over om het uit te broeden. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
|