lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Weer een nieuw band, Heidenau K60 SCOUT
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1614
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

ah
dan slijt hij tóch snel smug

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Sja, volgens mij heb ik vaker banden gewisseld omdat ze niet meer zo lekker rijden dan omdat ze ketsversleten zijn. Bekijk je het zo, dan slijten ze inderdaad relatief rap; na 8000-10000km is het beste er wel vanaf.

Maar voordat ze kaal zijn duurt nog wel even wat langer....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Ik heb achter op 2,6..2,7 staan en voor op 2,4...2,5.


Okay...
En als je offroad gaat, dan verlaag je tot ??

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

ik 1.5bar in zand, stenen 1.7
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon Nederlands zand? 1,4 achter en 1,2 voor ofzo... Is meestal 'pssssj', trap, is wel goed zo.

Voor al het offroad waar enig vocht te bekennen is vind ik ze trouwens niet erg geschikt, en zeker de voorband niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Voor al het offroad waar enig vocht te bekennen is vind ik ze trouwens niet erg geschikt, en zeker de voorband niet.


Maar wel beter dan de standaard scorpions neem ik aan ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Achter wel, voor zal niet veel schelen. Die scorpions zijn stiekum ook behoorlijk goeie banden.

Wil je vooraan meer grip offroad, dan moet je daar toch aan een TKC, MT21, etc. denken.
(en da's in modder alsnog niet alles, maar banden die het in modder goed doen zijn op asfalt weer zo verrekte slecht)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Gewoon Nederlands zand? 1,4 achter en 1,2 voor ofzo... Is meestal 'pssssj', trap, is wel goed zo.

Voor al het offroad waar enig vocht te bekennen is vind ik ze trouwens niet erg geschikt, en zeker de voorband niet.


met 1.2 voor heb je bij de eerste beste steen wel een deuk in je velg (en mogelijk een lekke band.

en op de originele velg zonder bandenklem glijdt ie dan ook wel door als je remt.. met als gevolg dat het ventiel er uit ligt.

ps.: Waarom achter harder trouwens? Grotere band = minder druk nodig... dus eerder andersom. Maar zonder bandenklem en offroadvelg zou ik echt niet onder de 1.5 gaan op het voorwiel.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Mjah, eerlijk is eerlijk, op de LC8 heb ik nog niet zo vreselijk veel offroad gereden. 't is meestal dat ik ergens een leuk doorsteekje zie en dat dat doorsteekje halverwege wel erg zacht word. Dan doe ik een keer psssjt en wat het geworden is zie ik wel weer bij oppompen.

Maar tot nu toe nog geen problemen gehad; zo ontzettend laag is 1,2-1,4 bar nou ook weer niet.

En waarom achter hoger? Ik kan voor geen meter rijden. Dat voorwiel wat lichter krijgen als er wat in de weg ligt lukt me nog wel, maar het achterwiel krijgt altijd de volle klap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog even een vraag over deze K60 scout.

In de sticky post over banden wordt de volgende band aangegeven "140/80-18TT 70H K60 HEIDENAUER" , maar ik kan nergens op het internet dit type vinden met de H snelheidsindex. Wel zie ik de S versie overal te koop staan. Nu rij ik meestal niet zo hard, maar af en toe de 200 km/u aantikken ben ik niet vies van. Kan dit kwaad met deze S index? Zo ja, waar kan ik de H variant vinden??

Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

het ging hier over noppenbandjes.. 200 met noppenbandjes is no-go!

bijna alle nopjes zijn R: das 170km/h max.

en vaalk betekend dat dat bij 175 de noppen er ook idd afliggen ja.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

Die K60 scout is toch niet echt een noppenband?? Ik vindt hem misschien iets groffer dan de originele Pirelli's, en die hebben wel de H index
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Mrt. 2013, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik met die K60 Scout's boven de 190 kom voelen ze echt niet lekker meer aan en gaat de motor onprettig met de kop schudden (en dan bedoel ik niet licht pendelen).
Kan eventueel ook een balansprobleem zijn, want eigenlijk moet ik ze nog steeds uitbalanceren dozey

Persoonlijk heb ik er allemaal weinig last van; ik rij toch maar zeer zelden boven de 160.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Mrt. 2013, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

OEPS sorry... der lopen 2 bandendraadjes .. en ik haalde ze even door elkaar.

je hebt gelijk hoor: K60 skout isniet echt een noppenband.

ik vind ook geen H versie.

de 140/80 is er in S (180km/h)
de 150/70 in T (190km/h)

dat zijn wel GPS snelheden (echte dus...) , das dus 200 op je teller voor de T.

Zo'n band is natuurlijk gemaakt om bij die snelheid nog over een goeie riggel in het asfalt te gaan en heel te blijven, ook als ie warm is... maar anderzijds zou ik ook niet graag een band klappen... dus ik zou er wel echt mee oppassen en het niet proberen te stretchen

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Mrt. 2013, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

OK bedankt. misschien moet ik me rechterpols iets meer in bedwang houden (scheelt ook in de centen grin3 )
lees goede verhalen over de K60 vandaar dat ik ze waarschijnlijk aan ga schaffen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif