Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1609 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 16:48 Onderwerp: |
|
|
ah
dan slijt hij tóch snel  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 18:07 Onderwerp: |
|
|
Sja, volgens mij heb ik vaker banden gewisseld omdat ze niet meer zo lekker rijden dan omdat ze ketsversleten zijn. Bekijk je het zo, dan slijten ze inderdaad relatief rap; na 8000-10000km is het beste er wel vanaf.
Maar voordat ze kaal zijn duurt nog wel even wat langer.... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:11 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Ik heb achter op 2,6..2,7 staan en voor op 2,4...2,5.
|
Okay...
En als je offroad gaat, dan verlaag je tot ?? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:36 Onderwerp: |
|
|
ik 1.5bar in zand, stenen 1.7 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:36 Onderwerp: |
|
|
Gewoon Nederlands zand? 1,4 achter en 1,2 voor ofzo... Is meestal 'pssssj', trap, is wel goed zo.
Voor al het offroad waar enig vocht te bekennen is vind ik ze trouwens niet erg geschikt, en zeker de voorband niet. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1033 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:41 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Voor al het offroad waar enig vocht te bekennen is vind ik ze trouwens niet erg geschikt, en zeker de voorband niet. |
Maar wel beter dan de standaard scorpions neem ik aan ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Achter wel, voor zal niet veel schelen. Die scorpions zijn stiekum ook behoorlijk goeie banden.
Wil je vooraan meer grip offroad, dan moet je daar toch aan een TKC, MT21, etc. denken.
(en da's in modder alsnog niet alles, maar banden die het in modder goed doen zijn op asfalt weer zo verrekte slecht) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 21:37 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Gewoon Nederlands zand? 1,4 achter en 1,2 voor ofzo... Is meestal 'pssssj', trap, is wel goed zo.
Voor al het offroad waar enig vocht te bekennen is vind ik ze trouwens niet erg geschikt, en zeker de voorband niet. |
met 1.2 voor heb je bij de eerste beste steen wel een deuk in je velg (en mogelijk een lekke band.
en op de originele velg zonder bandenklem glijdt ie dan ook wel door als je remt.. met als gevolg dat het ventiel er uit ligt.
ps.: Waarom achter harder trouwens? Grotere band = minder druk nodig... dus eerder andersom. Maar zonder bandenklem en offroadvelg zou ik echt niet onder de 1.5 gaan op het voorwiel. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:48 Onderwerp: |
|
|
Mjah, eerlijk is eerlijk, op de LC8 heb ik nog niet zo vreselijk veel offroad gereden. 't is meestal dat ik ergens een leuk doorsteekje zie en dat dat doorsteekje halverwege wel erg zacht word. Dan doe ik een keer psssjt en wat het geworden is zie ik wel weer bij oppompen.
Maar tot nu toe nog geen problemen gehad; zo ontzettend laag is 1,2-1,4 bar nou ook weer niet.
En waarom achter hoger? Ik kan voor geen meter rijden. Dat voorwiel wat lichter krijgen als er wat in de weg ligt lukt me nog wel, maar het achterwiel krijgt altijd de volle klap. |
|
Naar boven |
|
 |
Wietse
Geregistreerd op: 8-7-2006 Berichten: 65 Woonplaats: Hoogeveen
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:49 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog even een vraag over deze K60 scout.
In de sticky post over banden wordt de volgende band aangegeven "140/80-18TT 70H K60 HEIDENAUER" , maar ik kan nergens op het internet dit type vinden met de H snelheidsindex. Wel zie ik de S versie overal te koop staan. Nu rij ik meestal niet zo hard, maar af en toe de 200 km/u aantikken ben ik niet vies van. Kan dit kwaad met deze S index? Zo ja, waar kan ik de H variant vinden??
Alvast bedankt. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:51 Onderwerp: |
|
|
het ging hier over noppenbandjes.. 200 met noppenbandjes is no-go!
bijna alle nopjes zijn R: das 170km/h max.
en vaalk betekend dat dat bij 175 de noppen er ook idd afliggen ja. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Wietse
Geregistreerd op: 8-7-2006 Berichten: 65 Woonplaats: Hoogeveen
|
Geplaatst: Di, 5 Mrt. 2013, 23:55 Onderwerp: |
|
|
Die K60 scout is toch niet echt een noppenband?? Ik vindt hem misschien iets groffer dan de originele Pirelli's, en die hebben wel de H index |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Wo, 6 Mrt. 2013, 0:03 Onderwerp: |
|
|
Als ik met die K60 Scout's boven de 190 kom voelen ze echt niet lekker meer aan en gaat de motor onprettig met de kop schudden (en dan bedoel ik niet licht pendelen).
Kan eventueel ook een balansprobleem zijn, want eigenlijk moet ik ze nog steeds uitbalanceren
Persoonlijk heb ik er allemaal weinig last van; ik rij toch maar zeer zelden boven de 160. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 6 Mrt. 2013, 0:03 Onderwerp: |
|
|
OEPS sorry... der lopen 2 bandendraadjes .. en ik haalde ze even door elkaar.
je hebt gelijk hoor: K60 skout isniet echt een noppenband.
ik vind ook geen H versie.
de 140/80 is er in S (180km/h)
de 150/70 in T (190km/h)
dat zijn wel GPS snelheden (echte dus...) , das dus 200 op je teller voor de T.
Zo'n band is natuurlijk gemaakt om bij die snelheid nog over een goeie riggel in het asfalt te gaan en heel te blijven, ook als ie warm is... maar anderzijds zou ik ook niet graag een band klappen... dus ik zou er wel echt mee oppassen en het niet proberen te stretchen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Wietse
Geregistreerd op: 8-7-2006 Berichten: 65 Woonplaats: Hoogeveen
|
Geplaatst: Wo, 6 Mrt. 2013, 0:07 Onderwerp: |
|
|
OK bedankt. misschien moet ik me rechterpols iets meer in bedwang houden (scheelt ook in de centen )
lees goede verhalen over de K60 vandaar dat ik ze waarschijnlijk aan ga schaffen. |
|
Naar boven |
|
 |
|