Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
storm

Geregistreerd op: 4-2-2006 Berichten: 38 Woonplaats: tilburg
|
Geplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 19:17 Onderwerp: echte straatbanden voor de ktm adventure |
|
|
hee mannen
BRIDGSTONE heeft een nw straatband de BT 45 dus met echt straatprofiel.
het is een band met 2 componenten in t midden harder voor minder slijtage en aan de wangen een stuk zachter voor t betere stuurwerk.
Ook heeft de band silica dat zorgt er voor dat hij snel opwarmt en een uitstekende grip heeft bij nat weer aldus de test verder heeft de band ook CTDM-techniek dat is dat de voor en achterband speciaal op elkaar afgestemd zijn voor optimale grip en water afvoer.
De band is niet te vergelijken met de "oude"bt 45.
Ze zijn in alle maten leverbaar dus ook 90/90 H 21 voorband en 150/70 V 18 . De H is tot 210 km/u en de V tot 240 km/u.
Voor meer vragen kun je bellen met bridgestone 0168-385110
_________________ LAUGH NOW,
CRY LATER !!! |
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 19:23 Onderwerp: Re: echte straatbanden voor de ktm adventure |
|
|
storm schreef: | hee mannen
BRIDGSTONE heeft een nw straatband de BT 45 dus met echt straatprofiel.
het is een band met 2 componenten in t midden harder voor minder slijtage en aan de wangen een stuk zachter voor t betere stuurwerk.
Ook heeft de band silica dat zorgt er voor dat hij snel opwarmt en een uitstekende grip heeft bij nat weer aldus de test verder heeft de band ook CTDM-techniek dat is dat de voor en achterband speciaal op elkaar afgestemd zijn voor optimale grip en water afvoer.
De band is niet te vergelijken met de "oude"bt 45.
Ze zijn in alle maten leverbaar dus ook 90/90 H 21 voorband en 150/70 V 18 . De H is tot 210 km/u en de V tot 240 km/u.
Voor meer vragen kun je bellen met bridgestone 0168-385110  |
Wel een leuke tip voor degene die er mee bezig zijn.
Mijn mening:
Onnodig,..de standaard Scopions zijn zeer goed in de regen en op grafelpaden.
Maar zeker ook op het asfalt. In de Dolomieten heb ik de Aprilia RSV's (met Corsa's en Pilot powers)het nakijken gegeven...
Oneidige grondspeling en superieure grip...
Kortom zonde van het geld is mijn idee
Gr Reinier
|
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 19:31 Onderwerp: |
|
|
Toch vindt ik personelijk de voorband niet helemaal TOP, hij heeft de neiging wat weg te rollen (onderstuurd) als je m echt hard de bocht door wilt rammen( ja ik weet t t is geen racer ) en met hard remmen idem.
ik ga binnekort het eens met de Scorpion S/T proberen
de achterband is zeker niet slecht op de weg
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 20:18 Onderwerp: |
|
|
Tutu: ben ik het ook niet mee eens:
de SCorpions zijn goede allrounders, maar: de hebben een klein smeergebied en vergeleken bij een pilot power weinig grip hoor!
Tis meer te vergelijken met een pilot-road (tourband dus eigenlijk).
Ik wil van de zomer nog wel eens echte wegslofjes onder de originele wielen, dus das een mooie tip.
Een Metzler Z6 zou ik ook wel willen proberen. maar vooral de 21 inch voor maakt de keuze beperkt.
De BT45(F) bestaat al lang, ben benieuwd wat er nu zo vernieuwd aan is en of ie daar echt veel beter van gewonder is. Hij was alleen verkrijgbaar in een H, terwijl een V eigenlijk zou moeten voor de LC8
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Di, 14 Mrt. 2006, 23:52 Onderwerp: |
|
|
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen een H en een V band behalve het snelheids verschil en de prijs?
Plakt een H band beter (of heeft ie een groter smeerbereik) dan een V band, bijv???
|
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 0:27 Onderwerp: |
|
|
H of V is aleen een snelheidsindex (en daarmee ook verschillende karkas opbouw)
heeft dus niet met de grip of compound te maken.
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 0:46 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | H of V is aleen een snelheidsindex (en daarmee ook verschillende karkas opbouw)
heeft dus niet met de grip of compound te maken. |
Ja dat bedoel ik te zeggen, wat zijn nu nog meer de verschillen??
een ander karkas, heeft dat geen verschil tot gevolg behalve de snelheids kodering. Voelt het in bepaalde situaties anders aan ??, zo'n ander karkas.
|
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 10:43 Onderwerp: |
|
|
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je 2 dezelfde banden type's hebt (BT45"s bv) in een H en en V uitvoering, dan hebben ze in princiepe dezelfde eigenschappen aleen de V kan een hogere snelheid aan en heeft dus een andere karkasopbouw die dus die snelheid aankan, vaak is het ook zo dat de hogesnelheidsbanden ook geschikt zijn voor motoren met meer PK's die dus harder lopen en ook weer harder remmen wat weermeer warmte ontwikkeling/andere vervorming van de band tot gevolg heeft. voor de exacte info moet je gewoon bij de fabrikant wezen
ik ben zelf ook benieuwd naar de eigenschappen van een setje straatrubbers, maar ik ga het eerst proberen met een S/T voor, en een A/T achter
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 19:15 Onderwerp: |
|
|
TUTU ga je schamen!
Als (ex?) Aprilia man op n honda.....
Hoe bevalt ie tov de mille????
_________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 545 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Wo, 15 Mrt. 2006, 22:21 Onderwerp: |
|
|
mooooooooooie brommer
|
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Do, 16 Mrt. 2006, 0:19 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | TUTU ga je schamen!
Als (ex?) Aprilia man op n honda.....
Hoe bevalt ie tov de mille???? |
Ik weet het,man! Deze circuitHonda is een stuk goedkoper dan een circuitMille. Thats the reason. Ik had een Edwards replica (rondom Öhlin,OZ,57 mm gasklephuis, Vol Acra...enz). dus dan ga je op een standaard Mille ook "terug". Vandaar de Sp. Weet nog niet hoe hij rijd want vorig jaar had ik een crash in Italië waardoor circuitrijden er niet meer inzat voor 2005. 10 april mag ik hem uitlaten op Assen
|
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Zo, 19 Mrt. 2006, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tip storm
als de originele Pirelli's versleten zijn ga ik dit zeker proberen, denk dat zowel kwa grip op de weg, als de levensduur de BT's de betere keuze zijn.
All road banden geven in het grens bereik toch altijd een onzeker gevoel, heb al menige voorwielslide gehad, is niet echt leuk
|
|
Naar boven |
|
 |
|